خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل در 65 صفحه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل در 65 صفحه ورد قابل ویرایش

چکیده تحقیق :

هدف از این تحقیق آن است که به این پرسش پاسخی داده شود : که آیا بین مردان بازنشسته و شاغل تفاوتی در میزان افسردگی دیده می شود یا خیر ؟

فرضیه تحقیق :

به این صورت مطرح شده است : میزان افسردگی در مردان بازنشسته ،‌از میزان افسردگی در مردان شاغل ، بیشتر است .

جامعه آماری در مورد پژوهش عبارت است :

از تحقیق روی 60 نفر (30 نفر شاغل و 30 نفر بازنشسته) که با استفاده از روش نمونه گیری که در دسترس است ، این انتخاب صورت گرفته است که در شهر نظرآباد زندگی می کنند . برای اندازه گیری میزان افسردگی ، افراد مورد مطالعه از آزمون یک استفاده شده است . برای تجزیه و تحلیل از فرمول t استفاده شد ، که معنی دار بودن تفاوت افسردگی دو گروه مورد بررسی قرار گیرد .

نتیجه بدست آنده از فرمول t ، فرضیه تحقیق را تایید کرد و نتیجه گرفته شد ، که میزان افسردگی در مردان بازنشسته ، به علت بیکاری بیشتر از افراد شاغل است .

مقدمه :

پیری روز به روز مسئله بزرگی در کشورهای در حال پیشرفت و پیشرفته
می شود . بخصوص افراد پیرو طرز زندگی آنان اکثراً مسائل روانی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی پیش می آوردند .

دوران پیری از نظر بهداشت روانی بسیار حائز اهمیت است و از نظر پیشگیری باید بخاطر داشت که معمول ترین بیماری های روانی در افراد پیر عبارتند از : پسیکوزهای پیری ، اختلالات روانی ناشی از اختلالات عروقی ، کمبود اکسیژن و از بین رفتن فعالیت های عادی در مغز که با کم شدن روابط اجتماعی ، از دست دادن مسئولیت ، تربیت دختران و پسران ، ازدواج وجدان شدن آنها ، بازنشسته شدن و از دست دادن نزدیکان و اطرافیان توأم می گردد .

همچنین بروز بعضی از اختلالات روانی ، رفتاری ، شخصیتی ، حافظه و عدم قدرت زندگی به تنهایی ، احتیاج به حمایت دیگران و نظایر آن باعث شده است که پیران را جزء بیماران روانی قلمداد و آنان را در بیمارستان روانی بستری نمایند .

با وجودی که به عقیده بعضی ، مشکلات افراد مسن در نتیجه از بین رفتن اعمال طبیعی و عادی نسج و مغز است . ولی از دست دادن اعتماد به نفس ، ارتباط اجتماعی، مشکلات شغلی و حتی افراد خانواده یا فامیل مهمترین عامل هستند . شخص مسن اکثراً متوجه درون خود می شود و افسرده می گردد ، و دچار هذیان درباره کار دستگاههای گوارش می گردد .

احساس تنهایی می کند ، علاقه و خبرگی خود را کم کم از دست می دهد و در یک دایره معیوب قرار می گیرد ، که همان عوارض پیری است . خودکشی در پیران اکثراً گول زننده و با روشهای خطرناک انجام می گیرد . در 80 درصد موارد ، بعلت افسردگی و در بقیه موارد بعلت ابتلاء به بیماری های غیر قابل علاج ، مسئله اقتصادی، تنهایی و غیره می باشد .

انسان در هر مقطع زمانی تابع گذشته ، حال ، و آینده است و تحت تاثیر متغیرهای دورنی و دنیای خارجی خود قرار دارد . بطوری که پژوهش های متعدد اخیر، در مورد بیماری های شایع افسردگی نشان داده شده است ، که ارتباط و پیوستگی نزدیکی بین وقوع بیماری روانی و استرس های زندگی وجود داشته و
متخصصان بالینی از دیرباز به رابطه مشکلات و حوادث یا ابتلاء به بیماری افسردگی پی برده اند .

پیشگیری از بروز این عارضه ، که تمام فعالیت های روزمره و افکار و اعمال فرد رابه مخاطره انداخته و مقدار قابل ملاحظه ای از نیروهای انسانی برای مدتی نامعلوم از کارایی باز می دارد ، مستلزم درک و شناخت صحیح ، از مسئله مورد نظر و آگاهی از علل و عوامل مورد نظر و آگاهی از علل و عوامل ایجاد کننده آن می باشد در این تحقیق سعی شده ، شمه ای از مطالب مربوط به این بیماری ، مطرح و سپس به وجود یا عدم وجود رابطه افسردگی در شاغلین و بازنشستگان پرداخته شود .

تعریف افسردگی :

افسردگی را شاید بتوان به حالتی توصیف کرد ، تغییر اساسی و اولیه در خلق وبا مداومت احساس غم و اندوه بدرجات مختلف مشخص می گردد . تغییر خلق از علائم ثابت خلق است ، که برای روزها و ماهها و سالها بطول می انجامد و همراه با تغییرات خلق دگرگونیها در رفتار ، برداشتها و کارایی و عملکردهای فیزیولوژیک نیز پیش می آید . ممکن است افسردگی نشانه ای از یک بیماری و یا بخشی از سیمای بالینی آن باشد و یا در واکنش ، نسبت به فقدان از دست دادن فرد یا شیء محبوب یا موقعیتی احساس بهنجار به حساب می آید . و یا افسردگی نوعی واکنش انفعالی نسبت به شرایطی است که ، در آن فرد دچار محرومیت و ناکامی می شود و یا فشاری از تعارضات بر او وارد گردد . (ضوابطی ، 1356)

افسردگی و مانی ، شدیدترین اختلالات خلقی هستند . افسردگی و مانی ، غالباً اختلالات عاطفی با حالت غمگینی دائم و همراه با حالت بحرانی ، بغض و اشک و ریختن محض می شود ، که در این حالت در رابطه با محیط اجتماعی شکایت ها ، خواریها و خفت ها نیز وجود دارد .

افسردگی بیماری است که ، بارزتریم علامت آن تغییرات ، نوسانات شهودی است که در خلق بیمار می توان یافت . در افسردگی فرد افسرده احساس بی علاقگی شدید به امور زندگی پیدا می کند و به‌ آسانی می گرید . (شاملو . 1365)

افسردگی ، حالت روانی ناخوش که با دلزدگی ، یاس و خستگی پذیری مشخص می گردد . و غالباً با یک اضطراب کم و بیش شدید همراه است . (دادستان ، ص 49)

در روانپزشکی ، افسردگی را تغییر خلق در جهت غمگین می دانند . با تغییر خلق و متناسب و هماهنگ با آن ، روند و محتوی اندیشه و طرز رفتار و کیفیت واکنشها نیز تغییر یافته ، اندوه باز می گردد . بین خلق افسرده بیمارگونه و خلق افسرده فرد غمگین ولی سالم مشابهت های ظاهری فراوانی وجود دارد ، افراد باطبع اصطلاحاتی که در روانپزشکی در رابطه بابیماری افسردگی بکار می رود از لغات و گویش های معمول در محاورات عادی بعاریت گرفته شده است ، اختلال خلق یا اختلال عاطفی که افسردگی را ناشی از آن می دانند ، از جمله لغاتی هستند که به این سرنوشت دچار گشته اند . تعریف واقعی افسردگی ، از لحاظ پزشکی عبارتست از : کاهش یافتن نیرو و فعالیت جسمانی و روانی به نسبت آزردگی که این قبیل افراد ، معمولاً در تست نمره بالاتر از 15 کسب می کنند و عنوان افسرده به آنها اطلاق
می گردد . (تعریف علمی )

افسردگی بیماری است : که همراه با آن بیخوابی ، بی اشتهایی ، افکار مربوط به خودکشی احساس بی ارزشی و احساس سد راه بودن فراوان دیده می شود . (پورافکاری ، س 1364)

افسردگی بعنوان اختلال یازگاری مطرح گشته ، زیرا با از بین رفتن اثر حادثه افسردگی نیز ناپدید شده و گاه تاثیر ان حادثه شدید بوده و اختلال افسردگی شدید است . (آزاد ، س 1368)

اعتبار و روایی تست بک :

در مورد اعتبار و روایی تست بک ، تحقیقات زیادی انجام شده است و یکی از معیارهای رایج برای اندازه گیری افسردگی ، به حساب می آید . (گولدمن1965)

مشاهده کرد که در ارزیابی کیلینیکی تست بک بوسیله متخصصین و مقایسه‌ آن با تست افسردگی میلتون (1960) بهترین تست برای نشان دادن افسردگی است . میلتون این امتیاز را داراست که به مهارت با تعصب آزمایش کننده بستگی ندارد . بر مبنای مشاه و تجربیات کیلینیکی «بالیت» و کوپن افسردگی را بخوبی تشریح
نموده اند. مطالعه تشریحی آنان از افسردگی قابل مقایسه با 21 علامتی که پیکره تست افسردگی بک را می سازد .

این آزمون برای اولین بار در ایران توسط دکتر نادر نوع پرست در سال 1350 ترجمه شد و مورد استفاده قرار گرفت .



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل در 65 صفحه ورد قابل ویرایش

کاملترین فایل پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان ... 9kyyik.nikandlc.ir/‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -پایان نامه ... کاملترین فایل پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان ... 6f7ki8.prodownload.site/‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -پایان نامه ... کاملترین فایل پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان ... www.novinmgali.ir/?p=6911‎Cached11 نوامبر 2016 ... خرید و دانلود پایان نامه بررسی افسردگی بین مردان بازنشسته و شاغل ... کاملترین فایل بررسی میزان عزت نفس کارکنان مجرد و متاهل و مقایسه میزان افسردگی ... شاغل و غیر شاغل)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله در مورد بررسی میزان عزت ... فایل اتوکد برش ساختمان مسکونی 4 طبقه با کد ارتفاعی کامل قابل ویرایش. برترین فایل پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان ... farasnbaran.meeblog.ir/post/905‎Cached27 نوامبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان ... افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل در 65 صفحه ورد قابل ویرایش. دریافت فایل پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان ... www.newfilestant.ir/paper9465.html‎Cached22 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین ... افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل در 65 صفحه ورد قابل ویرایش. کاملترین فایل پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان ... nafasaba.aslblog.ir/post/831‎Cached10 نوامبر 2016 ... کاملترین فایل پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان ... میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل در 65 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود (پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته ... tmaghalec.ir/?p=663‎Cached23 ا کتبر 2016 ... ... محصول روی دکمه ادامه کلیک کنید. پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل در 65 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... تحقیق بین مردان بازنشسته و شاغل تفاوتی در میزان افسردگی 65ص - ورد filez.blogsky.com/1395/06/31/post-27369/‎Cached21 سپتامبر 2016 ... فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات۶۹ چکیده تحقیق : هدف از این ... بررسی تفاوت ... دانلود پایان نامه بررسی تفاوت در میزان افسردگی بین مردان شاغل و بازنشسته. ... بصورت ورد (قابل ویرایش) و در 34 صفحه می باشد. (0 لایک). برترین فایل پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان ... gostaresepehr.parsinblog.com/post/296‎Cached15 سپتامبر 2016 ... درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل در 65 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب. پایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل downloadmagale.cero.ir/product-327513-پایان-نامه-بررسی-تفاوت-میزان-افسردگی-در-بین-مردان.aspx‎Cachedپایان نامه بررسی تفاوت میزان افسردگی در بین مردان بازنشسته و شاغل در 65 صفحه ورد قابل ویرایش. چکیده تحقیق : هدف از این تحقیق آن است که به این پرسش پاسخی ...