خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش

چکیده:

موضوع پژوهش حاضر،و بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر که مادرشان ازدواج مجدد کرده اند و آنهایی که مادرشان بعد از فوت پدر ازدواج مجدد نکرده اند وهمچنین دانش آموزان دخترو پسر دارای هر دو والد اصلی، می باشد که این افراد در پایه سوم راهنماییو در محدوده سن16-14سال قرار گرفته اند و نمونه گیری بصورت تصادفی از کلیه مدارس راهنمایی دخترانه و پسرانه شهر تهران در سال تحصیلی84-83 انجام گرفته است 0

بررسی و مقایسه به وسیله اجرای آزمون اضطراب آر0بی0کتل صورت گر فته است وهمچنین پرسشنامه ای به منظورتفکیک دانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج مجدد کرده اندودانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج مجدد نکرده اند همچنین بررسی نظارت آنها دراین امر تهی هشده واز دانش آموزان خواسته شد که پس از اتمام پاسخگویی به آزمون به سوالات این پرسشنامه جواب دهند.

سرانجام اینکه فرض کلی پژوهش مبنی بر معناداربودن تفاوت میزان اضطراب دانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج مجدد کرده اند وآنهایی که مادرشان ازدواج مجدد نکرده اند تایید نشد0 البته بین میانگین این دو گروه تفاوت وجودداشت بطوریکه میانگین اضطراب گروه اول کمتر ازمیانگین اضطراب گروه دوم بود0 ولی دوفرض دیگر پژوهش مبنی برتفاوت میزان اضطراب دوگروه ذکرشده دربالا بادانش آموزان دارای هردو والدتایید شد0 همچنین مطابق بانتایج پاسخهای دانش آموزان به پرسشنامه دوم اینطور گزارش می شودکهاکثرا" باامرازدواج مجدد مادرمخالف بوده وآنهایی که مادرانشان ازدواج مجدد کرده اند دلیل این امررابیشتراصرار اطرافیان می دانند.

تقدیم به : پدرومادرم، عزیزانی که وجودشان برایم همه مهرووجودم برایشان همه رنج ، آنان که فروغ نگاهشان، گرمی وروشنی رویشان سرمایه های زندگی ام بوده وخواهد بود.

خواهرانم، که محبت هایش را هرگز فراموش نخواهم کرد

تقدیر:

اینک که به لطف ایزدمنان موفق شدم دوره به یادماندنی دانشگاه راپشت سربگذارم برخودلازم می دانم که به رسم ادب

وسنت نیکوی سپاس ازتمام اساتید بزرگواری که توفیق شاگردی درمحضرشان راداشته ام سپاسگزاری نمایم بویژه ازاستاد محترم وعزیزم جناب آقای سعید بهشتی که درانجام این

پژوهش مراازراهنماییهاوحمایتهای بی دریغ خویش بهره مند ساخته اند کمال تشکر و قدردانی رادارم.

فصل اول

بیان مسئله

مقدمه

ازدواج مسئله مهمی است که بسیار سفارش شده است زن ومرد افریده شده اند تا درکنار یکدیگر قرار گرفته وآرامش یابند . زن ومردی که هر کدام تنها زندگی می کنند می توانند باازدواج به افق تازه ای از زندگی دست یافته و بامشارکت یکدیگر بسیاری از مشکلاتشان را که شاید به تنهایی از عهده حل انها بر نمی امد ند را حل کنند وهمچنین از نظر سلامت روانی نیز تامین می شوند.هر چند ممکن است بعضی از ازدواج ها سرانجام خوشایندی نداشته باشد.

و کانون به علت های مختلف از هم بهپاشد ولی در مجموع می توان گفت که در روزگار پر کشمکش امروز ، شاید تنها جای امنی که می توان یافت محیط خانه و زندگی در کنار افراد خانواده است .

در خانواده علاوه بر حضور زن ومرد که بعد ها نقش مادر وپدر را بر عهده می گیرند ، فرزندانی نیز وجود دارند

که تر بیت وپرورش آنها بسیار حائز توجه واهمیت است وپدر ومادردر قبال این امر نقش اساسی برعهده دارند که باید بامشارکت یکدیگر این نقش راایفا کنند . حال اگر هر یک از آنها در انجام وظیفه خود کوتاهی کنند یا اینکه در محیط خانواده حضورنداشته باشد عوارض ناگواری در پی خواهد داشت که دامنگیر همه اعضای خانواده مخصوصاً فرزندان خواهد شد، چرا که فرزنان والدین خود را تنها تکیه گاه خویش دانسته ودرغیاب آنها ممکن است دچارآسیب های جبران ناپذیری شوند.

عدم حضور والدین می تواند علل های مختلفی همچون طلاق مرگ آنها سفرهایطولانی و... داشته باشد که واکنش فرزندان در قبال هر کدام متفاوت است . آنها ممکن است از والد تنها انتظار زیادی داشته ودائم نگران باشند که آینده آنها چه خواهدشد . وظیفه والد تنها نیز بسیارمشکل می شود چرا که باید در یک لحظه هم نقش پدر را بازی کندوهم مادرراوتمام مسئلولیت های زندگی را به تنهایی به دوش بکشد.ااو باید تصمیم بگیرد که چگونه ازعهده وظایف خود برآید وکوچکترین تصمیم او در مورد اداره ی زندگی می تواند تاثیرات عمیقی برکل ساختار خانواده مخصوصافرزندا وسلامت روانی آنها داشته باشد. والدتنها ممکن است تصمیم به ازدواج مجدد بگیردتابتواند بامشارکت همسر جدید خود مشکلات رابهتر حل کند . فرزندان در قبال این امر واکنش های متفاوتی خواهند داشت که البته بر اساس سن وجنس آنها متفاوت می باشد .

البته کیفیت تاثیر ازدواج مجدد هنوز بطور مطلق بیان نشده واحتیاج به بررسی وتحقیقات گسترده ای دارد .

باتوجه به میزان وتعداد زیاد خانواده های تک سرپرست و واکنش های اطرافیان و جامعه در قبال این مسئله به نظر می رسد بایستی ابعاد مختلف آن مور د بررسی قرار گیرد تا شاید نتایج این پژوهشها بتواند پشتوانه تصمیم زنان ومردان همسر از دست داده جهت اخذ مناسب ترین تصمیم ها و تامین بهترین شرایط برای خود و فرزندانشان وهمچنین روشن شدن وظا یف ناپدری ونامادری در برابر فرزندان باشد .

درتعاریف جامعه شناسی زنان سرپرست خانوار، زنانی هستندکه بدون حضوریا حمایت یک مرد بزرگسال سرپرستی خانواده رابرعهده دارندومسئولیت اداره اقتصادی خانواده، تربیت فرزندان وتصمیم گیریهای عمده وحیاتی درمورد خانواده رابرعهده دارند(غفاری،1381).

طبق آماررسمی درکشورایران حدودیک میلیون و37هزارایرانی، معادل8% کل کشورتوسط زنان سرپرستی می شوند،این در حالی است که آمارهای غیررسمی اعلام می کنندکه این جمعیت خیلی بیشتربوده وسه میلیون را رقم می زنند. با استفاده ازهمین آمارمی توان نتیجه گرفت که حدود3/4میلیون کودک در کشورتحت سرپرستی زنان هستند؛

اگرباورداشته باشیم که زنان درسطح جامعه با مشکلات ویژه خوددست وپنجه نرم می کنند می توانیم به جرأت بگوییم که مشکلات در خصوص زنان سرپرست خانوار نمود بیشتری دارد. زیرا شواهد نشان می دهدکه آنان علاوه براینکه به تنهایی وظیفه سنگین پرورش فرزندان رابرعهده دارند، قربانی یکسری آسیب های اجتماعی ازجمله فقرمالی ،خلاءعاطفی، عدم جایگاه فرهنگی، بی سوادی و... هستند که کارآنها را سخت ترکرده است(همشهری،1381).

البته ارقام وآمار ذکرشده دربالا شامل تعداد زنانی است که به علل مختلف ازجمله فوت همسر، ازکار افتادگی همسر، طلاق، مفتودالاثر بودن، زندانی، نکاح منقطع ، اعتیادوسرباربودن شوهر سرپرست خانوارهستندومجبوربه اداره زندگی خود وفرزندانشان می باشند ولی دراین تحقیق منظور اززنان سرپرست خانوار، زنانی هستند که همسر خودرا به علت خود فوت ازدست داده اند وبیوه می باشند؛ فقر، کم سوادی ویابی سوادی از جمله مسائلی است که این زنان با آن دست به گریبان هستند و برای همین نمی توانندشغل مناسب وپردرآمدی را ازآن خودکنند، روآوردن به مشاغل خدماتی سطح پایین ویا بیکاری درکنار اجبار برای تامین هزینه های زندگی همگی مدخلی می شود برای ورود زنان به سوی آسیبهای اجتماعی؛ اما به عقیده کارشناسان مشکل اصلی زنان سرپرست خانواده غیر از بعد اقتصادی و اشتغال عدم حمایتهای اجتماعی است0

منظوراین نیست که حمایتهای اجتماعی وجود ندارد، بلکه این گونه حمایتهاازقدرت پایینی برخورداراست، به گونه ای که نمی توان نسبت به حل مشکلات امیدواربود، در اینجاست که حمایتهای دولتی مفهوم پیدا می کند، این گونه حمایتها که می تواند از سوی ارگانهای خاصی ارائه شود راهکارخوبی برای کمک رسانی به زنان سرپرست خانواده است. درایران زنان بی سرپرست ومجردتحت پوشش کمیته امدادومؤسسه های خیریه و بهزیستی هستند ومستمری دریافت می کنند؛ برخی ازخانواده ها نیزغیرازدریافت مستمری برای اعضای خود امکاناتی همچون جهیزیه، امکانات تحصیلی، تعمیرات وساخت مسکن، بیمه خدمات درمانی و...دریافت می کنند(همشهری،1381).

حال باید پرسیدکه آیا تمامی تلاش ارگانهای دولتی و حمایتی باید معطوف به بعد اقتصادی ومادی زنان سرپرست خانواده باشد یااگر چنین است پس بعد عاطفی وروحی آنها چه خواهد شد؟ چرا که بسیاری از این زنان ازنظر اقتصادی وجایگاه اجتماعی واقعا مشکلی ندارند ولی مشکلات عاطفی وروانی آنها راهرگز نمی توان نادیده گرفت.

شاید به غیرازمقوله اقتصاد، مهم ترین مشکل زنان سرپرست خانوادهخلاء عاطفی آنها باشد.

زنان سرپرست خانواده بدلیل افزایش نقشها در معرض فشاروبیماریهای روان تنی واختلالات عاطفی بسیار قراردارند(بی نام، ایسنا،1381). حدود10تا20درصد زنانی که شوهرانشان در گذشته اند دچار افسردگی هستند واحیانا ازداروهای خواب آوروآرامبخش استفاده می کنند(همشهری،1381).

طرح پژوهش

روش پژوهش

پژوهش حاضرازنوع پژوهش حاضرازنوع مطالعات علی __ مقایسه ای است ازآن جهت که اثرات متغیر پیش بینی( ازدواج مجدد ویا عدم آن بعداز مرگ پدر) رابر روی متغیر ملاک ( میزان اضطراب فرزندان) بررسی می کند وبه

مقایسه نتایج آن با یکدیگر وبا فرزندان دارای هردو والد می پردازد.

میزان اضطراب افراد مورد نظر پژوهش به روش آزمایشی وبا اجرای آزمون اضطراب کتل محاسبه گردیده است.

جامعه آ ماری

جامعه شامل گروهی ازافراد است که یک یا چند صفت مشترک دارند واین صفات مورد توجه پژوهشگر است (مصاحبی، 1381):

جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختروپسرپایه سوم راهنمایی شهر تهران تشکیل می دهند که شامل سه گروه می با شند:

1) جامعه دانش آموزان دختر وپسر سوم راهنمایی که دارای هردو والد اصلی هستند(گروه کنترل)

2) جامعه دانش آموزان دختر وپسر پایه سوم راهنمایی که محروم از پدربوده ومادرانشان ازدواج مجدد کرده اند.

3) جامعه دانش آموزان دختر وپسر پایه سوم راهنمایی که ازمحروم از پدربوده ومادرانشان ازدواج مجدد نکرده اند.

نمونه و روش نمونه گیری

نمونه گروه کو چکتری از جامعه است که برای مشاهده وتجزیه و تحلیل انتخاب شده است .

پژوهشگربر اساس اطلاعا تی که از گروه نمونه جمع آوری می کند، اقدام به نتیجه گیری برای کل جامعه می نماید( مصاحبی،1381).

شیوه نمونه گیری در این پژوهش ، بصورت نمونه گیری تصادفی می باشد که از سه جا معه مشخص شده 30نفر بصورت تصادفی ( 15 نفر دخترو15نفرپسر) انتخاب شده است.



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ... downloadmagale.cero.ir/product-327522-پایان-نامه-بررسی-و-مقایسه-میزان-اضطراب-کلی-دانش-آم.aspx‎Cachedپایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش. چکیده: موضوع پژوهش حاضر،و بررسی و مقایسه ... بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد ... payanname20.filenab.com/product-58288-بررسی-و-مقایسه-میزان-اضطراب-کلی-دانش-آموزان-دختر.aspx‎Cachedبررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر ... کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش .... 1 ) فیش برداری از منابع مختلف از جمله کتاب ، پایان نامه وسا یتها ی اینترنتی. خرید فایل( پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان ... www.newfilestant.ir/paper2269.html‎Cached27 سپتامبر 2016 ... ... به اهدافتان یاری می رساند. پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش. بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد ... danesh.payfile.org/product-13761-بررسی-و-مقایسه-میزان-اضطراب-کلی-دانش-آموزان-دختر.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 5,000 تومان. خرید. پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش. چکیده:. خرید فایل( پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان ... golbargonasim.meeblog.ir/post/499‎Cached18 نوامبر 2016 ... ... و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر) - ... به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش ... کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش. برترین پکیج پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش ... 12b4sv.sarvdlc.com/‎Cached... رسیدن به اهدافتان یاری می رساند پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و ... tmaghalec.ir/?p=4403‎Cached26 ا کتبر 2016 ... دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر ... کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ... Images for پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش برترین فایل پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان ... 7kqrbq.afradlc.pw/‎Cached... در ازدواج مجدد پدر و مادر}را دانلود خواهید کرد پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش ... برترین فایل پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان ... 9r8sfb.nikansefile.ir/‎Cached... رسیدن به اهدافتان یاری می رساند پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر در ازدواج مجدد پدر و مادر در 53 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ...