خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش

روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش

چکیده فصل اول:

نقاشی کودک یک پیام است، آنچه را که او نمی‎تواند به لفظ درآورد به ما انتقال می‎دهد. بررسی و درک زبان نقاشی اطلاعات ارزنده‎ایی را در اختیار والدین و مربیان و روانشناسان و همه کسانی می‎گذارد که خواهان درک و دریافت راز و رمز جهان کودک هستند، اکتشاف نظامدار این قلمرو به آخرین دهه‎های قرن گذشته بازمی‎گردد و بر قوانینی متکی است که خط‎شناسی نیز از آن سود جسته است.

بیان مسئله:

با توجه به گسترش پژوهشهای تجربی در زمینه روانشناسی کودک به ویژه به کمک دانش رفتاری و داده‎های اساسی که روانشناسی سنجشی در مورد پرورش سیستم عصبی و مرکزی ارائه داده‎اند، نگرش بزرگسالان در جهات گوناگون رفتاری کودکان دستخوش تغییرات مختلفی شده است. بنا به تحقیق (ورپیلو) دو روند اساسی در توسعه و پیشرفت درک کودک مؤثر واقع می‎شود که یکی تشخیص شناخت اشیاء و دیگری تمایز بین آنهاست.

اهداف پژوهش

الف: استفاده از نقاشی به عنوان وسیله‎ای ساده برای سنجش رشد شناختی.

ب: به دست آوردن ارتباط بین جنسیت و رشد شناختی.

ج: به دست آوردن ارتباط بین سن و رشد شناختی.

اهمیت پژوهش:

در عصر حاضر هر روز که می‎گذرد هنر کودکان اهمیت بیشتری می‎یابد و به خاطر تأثیری که روانشناسی و علوم تربیتی از آن به عمل می‎آورد همپای دیگر هنرهای مختلف رو به تکامل و پیشرفت است، هنر و نقاشی کودکان گواه راستینی بر حقایق اجتماعی و روانشناسی است.

فرضیه:

سطح تحول‎یافتگی (رشد شناختی) در دختران بالاتر از پسران است.

تعاریف عملیاتی:

الف: تعریف رشد شناختی: رشد شناختی به تغییراتی مربوط می‎شود که در حوزه فعالیت ذهنی روی می‎دهد و احساس، ادراک، حافظه، تفکر، استدلال و زبان را شامل می‎شود.

ب: تست آدمک رنگی: این آزمون در سال 1977 توسط ژاکلین روآیه روانشناس فرانسوی ابداع و هنجارگزینی شده است.

سایر فرضیه‎ها:

1- بین نمرات مقیاس سر دختران 6 ساله با نمرات سر پسران 6 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

2- بین نمرات مقیاس سر دختران 7 ساله با نمرات سر پسران 7 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

3- بین نمرات مقیاس سر دختران 8 ساله با نمرات سر پسران 8 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

4- بین نمرات مقیاس سر دختران 9 ساله با نمرات سر پسران 9 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

5- بین نمرات مقیاس طرح بدن دختران 6 ساله با نمرات طرح بدن پسران 6 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

6- بین نمرات مقیاس طرح بدن دختران 7 ساله با نمرات طرح بدن پسران 7 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

7- بین نمرات مقیاس طرح بدن دختران 8 ساله با نمرات طرح بدن پسران 8 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

8- بین نمرات مقیاس طرح بدن دختران 9 ساله با نمرات طرح بدن پسران 9 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

9- بین نمرات مقیاس طرح لباس دختران 6 ساله با نمرات طرح لباس پسران 6 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

10- بین نمرات مقیاس طرح لباس دختران 7 ساله با نمرات طرح لباس پسران 7 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

11-بین نمرات مقیاس طرح لباس دختران 8 ساله با نمرات طرح لباس پسران 8 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

12- بین نمرات مقیاس طرح لباس دختران 9 ساله با نمرات طرح لباس پسران 9 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

13- بین نمرات کلی دختران 6 ساله با نمرات کلی پسران 6 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

14- بین نمرات کلی دختران 7 ساله با نمرات کلی پسران 7 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

15- بین نمرات کلی دختران 8 ساله با نمرات کلی پسران 8 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

16- بین نمرات کلی دختران 9 ساله با نمرات کلی پسران 9 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

17- بین نمرات کلی دختران 6 ساله با نمرات کلی دختران 7 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

18- بین نمرات کلی دختران 7 ساله با نمرات کلی دختران 8 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

19- بین نمرات کلی دختران 8 ساله با نمرات کلی دختران 9 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

20- بین نمرات کلی پسران 6 ساله با نمرات کلی پسران 7 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

21- بین نمرات کلی پسران 7 ساله با نمرات کلی پسران 8 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

22- بین نمرات کلی پسران 8 ساله با نمرات کلی پسران 9 ساله تفاوت معناداری وجود دارد.

23- بین نمرات کلی دختران با نمرات کلی پسران تفاوت معناداری وجود دارد.

24- بین نمرات کلی دختران با افزایش سن تفاوت معناداری وجود دارد.

25- بین نمرات کلی پسران با افزایش سن تفاوت معناداری وجود دارد.

نتایج به دست آمده براساس فرمول ‎t تفاوت معنی‎دار رشد شناختی در دو گروه پسران و دختران را نشان می‎دهد یعنی دختران در این تست برتری خود را نسبت به پسران نشان دادند و از فرضیات مطرح شده به جز فرضیات 22-21-19-17-9-6-5-2-1، فرضیات دیگر تأیید شدند.

اولین وسیله آموزش:‌

راهها و وسایل پرورش کودک فراوان است یکی از آنها که کمتر مورد توجه قرار می‎گیرد ولی قبل از هر وسیله بیش از هر چیز دیگر می‎تواند به آموزش کودک کمک نماید (نقاشی) است. رنگ و تصویر بیش از هر چیز دیگر ذهن را متوجه خود می‎کند و در عین حال وسیله‎ای است که بچه قبل از هر چیز می‎تواند به خلق آن بپردازد. برای درک رنگ و تصویر کافی است چشم، ببیند و برای خلق آن کافی است که بچه دست در رنگ کند و آن را بر دیوار یا روی هر چه که دم دستش باشد حتی بر سر و صورت و لباس خود بمالد.

اگر نقاشی عمیق‎ترین وسیله آموزش کودک نباشد می‎توان گفت یکی از مهمترین و اولین وسیله آموزش و پرورش اوست و با این وجود در نظام آموزشی کشور ما به خصوص در دورة ابتدایی کمتر از هر چیز دیگر به آن توجه می‎شود و اگر بخواهیم استدلال کنیم که نقاشی در تمام مرحله‎های زندگی حتی در سنهای بالا می‎تواند وسیله مؤثری برای اعتلای انسان باشد و به جرأت می‎توان گفت که برای تربیت روانی و تکامل فکری بچه وسیله مؤثری است منتها باید مانند هر علم یا فن دیگر راه استفاده از آن را بدانیم (داداش‎زاده، 1373، ص 17).

نقاشی چیست؟

نقاشی فعالیتی است که از تحول شناختی، عاطفی، اجتماعی تأثیر می‎پذیرد و عبارت است از منعکس کردن زمینه ذهنی فرد بر روی یک زمینه خارج از ذهن به کمک وسایلی مانند مواد، قلم، آب دهان، انگشت و ‎….

در پرتو نقاشی کودکان آثاری پدید می‎آورند که با بررسی آنها پدر و مادر، مربیان، معلمان و پزشکان می‎توانند به سرعت به اندیشه‎ای درباره تحول روان‎شناختی و ماهیت مشکلات احتمالی آنان دست یابند (دادستان، منصور، 1371، ص 1).

بررسی دیدگاه‎های مختلف راجع به نقاشی:

1- دیدگاه تکاملی: (نقاشی به مثابه بازی)

یکی از نظریه‎های مربوط به بازی این است که انسانها ذاتاً فعالند و بازی یکی از شیوه‎های تخلیه انرژی هیجانی ما افراد است. این نظریه تبیین قابل قبولی برای نقاشی عرضه نمی‎کند. زیرا نقاشی عموماً مستلزم صرف کمترین انرژی است یکی دیگر از نظریه‏های زیست‎شناختی اولیه بازی، نظریه (بازپیدایی) است که می‎گوید بازی و نقاشی تمرین آن فعالیت‎های غریزی است که برای اجداد ما هم بوده است، مثلاً پسر خردسالیکه تصاویری از سربازان جنگ رسم می‎کند تکانه‎های پرخاشگری ابتدایی را تخلیه می‎کند (وسیکلر، ترجمه مخبر، 1370، ص 83-82).

توصیف اطلاعات

در این فصل به تجزیه و تحلیل داده‎ها پرداخته می‎شود. در ابتدا قبل از قرار دادن داده‎ها در فرمول، جدول فراوانی و نمودار هیستوگرام دو گروه (دختر و پسر) را در چهار مقیاس (سر، طرح بدن، لباس و نمره کلی ترسیم می‎نمائیم).

و بعد به ترسیم جدولهائی تحت عنوان مقایسه میانگین دختران و پسران می‎نمائیم و بعد مجموع و میانگین نمرات را در جدول‎هائی تحت عنوان مجموع و میانگین نمرات گروه‎ها در مقیاسهای ذکر شده می‎نویسیم و در مرحله بعد داده‎های به دست آمده را با استفاده از جدولها در فرمول ‎t برای مقایسه میانگین دو گروه دختر و پسر قرار می‎دهیم.

بعد از آن به جدول ‎t استودنت مراجعه می‎شود و در سطح اطمینان 5% برای آزمون دو دامنه و با توجه به عدد درجات آزادی به شیوه عدد ‎t جدول را به دست می‎آوریم و بعد به مقایسه ‎t به دست آمده از محاسبات با ‎t جدول می‎پردازیم. اگر ‎t محاسبه شده بزرگتر از ‎t جدول باشد فرض صفر رد می‎شود و فرض پژوهش تأیید می‎گردد و اگر ‎t محاسبه شده کوچکتر از ‎t جدول باشد فرض صفر تأیید می‎گردد و فرض پژوهش رد می‎شود.



خرید فایل



لینک منبع :روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود (روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان) 7hhvlg.sarvdlc.com/‎Cachedتوضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... دریافت فایل روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان - پرداخت ... tmaghalec.ir/?p=3932‎Cached25 ا کتبر 2016 ... روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ... تیپ طبقات آپارتمان یک واحدی 3 طبقه با مبلمان کامل قابل ویرایش) ← ... دانلود فایل ( روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان) 8fd44.nikansefile.ir/‎Cached... روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش. بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان - دانلود پروژه و پایان نامه - فایل ناب payanname20.filenab.com/product-58368-بررسی-ارزشیابی-شخصیت-کودکان.aspx‎Cachedبازدید: 5 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 158 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 131. روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش ... روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان – حریر دانلود harirdlc.ir/article/24774‎Cached24 ا کتبر 2016 ... روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش ... ساختمان آپارتمان مسکونی 3 طبقه با کد ارتفاعی کامل قابل ویرایش ... دریافت فایل روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان - پرداخت ... kmyabdlcnt.ir/post.php?id=8933‎Cached1 نوامبر 2016 ... جهت مشاهده توضیحات کامل محصول روی دکمه ادامه کلیک کنید. روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب. دانلود روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان -کامل و جامع ... www.newfilestant.ir/paper4739.html‎Cached6 ا کتبر 2016 ... ... بصورت آنی خواهد بود.یک نسخه از فایل نیز به شما ایمیل خواهد شد روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش. خرید و دانلود روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان – دانلودکده www.odanlod.site/خرید-و-دانلود-روش-تحقیق-بررسی-ارزشیابی/‎Cached15 سپتامبر 2016 ... جهت مشاهده توضیحات کامل محصول روی دکمه ادامه کلیک کنید. روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب. دانلود روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان - خرید آنلاین و ... 38g369.nikandlc.ir/‎Cached... روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش ... روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان sigmadlkad.ir/9qOEFH/‎Cachedبازدید: 7 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 158 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 131. روش تحقیق بررسی ارزشیابی شخصیت کودکان در 131 صفحه ورد قابل ویرایش ...