خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

عملیات حرارت دادن به فولاد

عملیات حرارت دادن به فولاد

نیتروژن دهی

نیتروژن دهی یک عملیات حرارتی نفوذی است که در آن نیتروژن در محدوده حرارتی 500-550 درجه سانتی گراد (محدوده پایداری فریت ) وارد سطح فولاد می شود . با توجه به اینکه نیتروژن دهی مستلزم حرارت دادن تا ناحیه آستنیت و سرد کردن سریع نیست ،احتمال تاب برداشتن حداقل و کنترل ابعاد بسیار عالی است . از آنجایی که نایترایدهای آهن در عین داشتن سختی بالا بسیار ترد و شکننده ، فولادهای مناسب برای نیتروژن دهی قرار نمی دهند. فولادهای ساده کربنی را معمولاً تحت عملیات نیتروژن دهی قرار نمی دهند. فولادهای مناسب برای نیتروژن دهی، فولادهای با کربن متوسط (در شرایط سخت و بازپخت شده) و حاوی عناصر نایترادساز قوی نظیر آلومینیوم، کرم، وانادیم، و مولیبدن اند.

خواص حاصل از نیتروژن دهی سطح قطعات فولادی را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

-سختی و مقاومت به سایش زیاد سطح همراه با کاهش احتمال پوسته شدن؛

-مقاومت خوب در برابر بازپخت و کاهش سختی در دماهای بالا؛

-بهبود مقاومت خوردگی و خوردگی سایشی برای فولادهایی به جز فولادهای ضدزنگ؛

روشهای مختلف نیتروژن دهی

نیتروژن دهی به چهار روش گازی، مایع، جامد و پلاسما امکان پذیر است.

الف-نیتروژن دهی گازی

در نیتروژن دهی گازی، گاز آمونیاک از روی قطعات مورد نظر، که تا 510 درجه سانتی گراد گرم شده اند، عبور داده می شود.

ب-نیتروژن دهی مایع

همانند کربن دهی مایع، نیتروژن دهی مایع نیز با مذابی از نمک مناسب انجام می گیرد. نمک مذاب شامل مخلوطی از 60 تا 70 درصد وزنی سیانور سدیم و 30 تا 40 درصد وزنی سیانور پتاسیم است.



خرید فایل



لینک منبع :عملیات حرارت دادن به فولاد

عملیات حرارتی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/عملیات_حرارتی‎Cached Similarآستنیتی کردن فولاد اغلب اولین مرحله عملیات حرارتی است. ... و به عنوان کلید کنترل سختی در سخت کردن ( یا آب دادن ) فولاد ... مروری بر عملیات حرارتی فولادها آنیلینگ ,نرمالایزینگ ,کوئنچ و ... magsci.ir/647/مروری-بر-عملیات-حرارتی-فولادها-آنیلین‎Cached Similar30 مه 2015 ... بهبود خواص فولاد به منظور اقتصادی کردن جایگزینی بعضی از انواع ... متداول ترین عملیات حرارتی که معمولاً برای فولادها انجام می شود و ما به آن می ... عملیات حرارتی فولاد – مجله علمی آموزشی magsci magsci.ir/1331/عملیات-حرارتی-فولاد‎Cached18 ژانویه 2016 ... در واقع عمل حرارتی به ترکیبی از عملیات که شامل حرارت دادن و سرد کردن فلزات یا آلیاژهای جامد ، به منظور کسب خواص مشخصی می باشد گفته می شود. فرایندهای عملیات حرارتی - هر آنچه که یک مهندس مواد و جوش باید بدانند www.namic.blogsky.com/1392/07/05/.../فرایندهای-عملیات-حرارتی‎Cached Similarعملیات حرارتی، فرایند گرم کردن و سرد کردن فلزی جامد برای رسیدن به خواص مطلوب ... ساختار ایجاد شده بعد از عملیات بازگشت در فولاد به عنوان مارتنزیت برگردانیده ... عملیات حرارتی www.packmangroup.com/content_list/?&id=75‎Cached Similarاین عملیات حرارتی، به همگن (یکنواخت) کردن و یا آنیل نفوذی معروف است. ... ( Isothermal Annealing)، شامل حرارت دادن فولاد در دو دمای مختلف است، ابتدا عملیات آستنیته ... عملیات حرارتی - عملیات حرارتی behnam0074.mihanblog.com/extrapage/51948‎Cached Similarاین عملیات شامل حرارت دادن فولاد در دو دمای مختلف است، ابتدا عملیات آستنیته کردن که در همان گستره دمایی مربوط به آنیل کامل انجام می شود و سپس سرد کردن سریع تا ... روش های کلی عملیات حرارتی فولاد ها و چدن ها [بایگانی] - باشگاه ... forum.iran-mavad.com/archive/index.php/t-788.html‎Cached Similar21 فوریه 2013 ... از این رو لازم است توسط عملیات حرارتی مناسبی، این موارد بر طرف شود.این عملیات حرارتی، به همگن (یکنواخت) کردن و یا آنیل نفوذی معروف است. روش های کلی عملیات حرارتی فولاد ها و چدن ها - باشگاه مهندسین مواد ... forum.iran-mavad.com/showthread.php?t=788‎Cached Similarعملیات حرارتی که در مورد فولادها و چدن ها به کار می رود به چند دسته اصلی تقسیم می شود که در زیر آورده شده است: ۱- همگن کردن - homogenization ۲- آنیل کردن (بازپخت) ... [PDF] ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺣﺮارﺗﯽ ﺑﺮ رﯾﺰ ﺳﺎﺧﺘﺎر و ﺧﻮاص ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ ﻓﻮﻻد ﺑﻮردار - ResearchGate https://www.researchgate.net/.../0c960539ed935cef7b000000.pdf‎Cachedدر اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺣﺮارﺗﯽ ﺑﺎزﭘﺨﺖ ﺑﺮرﯾﺰ ﺳﺎﺧﺘﺎر وﺧﻮاص ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ ﻓﻮﻻد ﺑﻮردار. 38. B. 10. ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ و ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ. ﻗﺮارﮔﺮﻓﺖ. ﭘﺲ از. ﻋﻤﻠﯿﺎت آﺳﺘﻨﯿﺘﻪ ﮐﺮدن اﯾﻦ ﻓﻮﻻد در دﻣﺎی c ˚. 950. ﺑﻪ ﻣﺪت. 30. عملیات حرارت دادن به فولاد sigmadlkad.ir/ZxrHgE/‎Cachedعملیات حرارت دادن به فولاد. نیتروژن دهی. نیتروژن دهی یک عملیات حرارتی نفوذی است که در آن نیتروژن در محدوده حرارتی 500-550 درجه سانتی گراد (محدوده پایداری فریت ) ...