خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن

مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن

مشخصات فیزیکی :

آلومینیوم یکی از عناصر گروه سدیم در جدول تناوبی است که با تعداد پروتون 13 و نوترون 14 طبقه بندی الکترونی آن به صورت زیر می باشد

که در نتیجه می توان علاوه بر ظرفیت 3،ظرفیت 1را نیز در بعضی شرایط برای آلومینیوم در نظر گرفت

آلومینیوم از یک نوع ایزوتوپ تشکیل شده است وجرم اتمی آن در اندازه گیرهای فیزیکی 1099/26 در اندازه گیرهای شیمیایی 98/26 تعیین گردیده است . شعاع اتمی این عنصر در c o 25برابر 42885/1 آنگسترم و شعاع یونی آن از طریق روش گلداسمیت برابر A 57/0بدست آمده است که در ساختمان FCC وبدون هیچ گونه تغییر شکل آلوترو پیکی متبلور می شود .

مهمترین آلیاژهای صنعتی و تجارتی آلومینیوم عبارت از آلیاژهای این عنصر و عناصر دوره تناوبی سدیم مانند (منیزیم ، سلیسیم ) و عناصر دوره وابسته تناوب مانند مس ویا آلیاژهای توامی این دو گروه است .

مشخصات ریخته گری وذوب :

آلومینیوم و آلیاژهای آن به دلیل نقطه ذوب کم و برخورداری از سیالیت بالنسبه خوب و همچنین گسترش خواص مکانیکی و فیزیکی در اثر آلیاژسازی و قبول پدیده های عملیات حرارتی و عملیات مکانیکی، در صتایع امروز از اهمیت زیادی بر خوردارند و روز به روز موارد مصرف این آلیاژ ها توسعه می یابد. عناصر مختلف مانند سلیسیم ، منیزیم ، مس ، در خواص ریخته گری و مکانیکی این عنصر شدیدا تاثیر می کنند و یک رشته آلیاژهای صنعتی را پدید می آورند که از مقاومت مکانیکی، مقاومت به خورندگی و قابلیت ماشین کاری بسیار مطلوب برخوردارند. قابلیت جذب گاز و فعل و انفعالات شیمیایی در حالت مذاب از اهم مطالبی است که در ذوب و ریخته گری آلومینیوم مورد بحث قرار می گیرد و از این رو مستقلا در بخش سوم این کتاب مطالعه می شوند.

تقسیم بندی آلیاژها :

آلیاژهای آلومینیوم در اولین مرحله به دو دسته تقسیم می گردند :

الف ـ آلیاژهای نوردی Wrought Alloys که قابلیت پذیرش انواع و اقسام کارهای مکانیکی نورد ، اکستروژن ، وفلزگری را دارند.

ب ـ آلیاهای ریختگی Casting Alloys که در شکل ریزی و ریخته گری های آلومینیوم با گسترش بسیار مورد استفاده اند . آلیاژهای نوردی که در مباحث شکل دادن فلزات مورد مطالعه قرار می گیرند از طریق یکی از روش های شمش ریزی (مداوم ، نیمه مداوم ، منفرد ) تهیه می گردند و پس از قبول عملیات حرارتی لازم تحت تاثیر یکی از روش های عملیات مکانیکی به شکل نهائی در می آیند . مشخصات عمومی و ترکیب این نوع آلیاژها در جدول 2-1 درج گردیده است.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن

دانلود (مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن) gooyadlc.meeblog.ir/post/998‎Cachedدوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن || روی دکمه ادامه مطلب کلیک ... مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن با word - دانلود مقاله و پایان نامه paperdownload.lineblog.ir/.../-مقاله-مشخصات-عمومی-آلومینیم-و-آلیاژهای-آن-با-word‎Cached21 ا کتبر 2016 ... مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن با word دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است. دانلود مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن – خرید آنلاین و دریافت ... www.newfilestant.ir/paper8161.html‎Cached18 ا کتبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن || روی دکمه ادامه ... مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن - دانلود فایلهای روز filez.blogsky.com/1395/06/26/post-18122/‎Cached16 سپتامبر 2016 ... دانلود مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن 7maghale.sellfile.ir/prod-460661- دانلود+مقاله+مشخصات+عمومی+آلومینیم+و+آلیاژهای+آن.html 1-1 ... دانلود مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن -کامل و جامع 5g9pgw.prodownload.site/‎Cachedدانلود مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن -کامل و جامع. مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن - دانلود پروژه و مقاله - رز بلاگ ... nabfile.rozblog.com/.../-مشخصات-عمومی-آلومینیم-و-آلیاژهای-آن-.html‎Cached7 نوامبر 2016 ... مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن دسته: معماری بازدید: 5 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 619 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 24 آلومینیوم یکی از ... مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن abshareniagara.rozblog.com/.../-مشخصات-عمومی-آلومینیم-و-آلیاژهای-آن.html‎Cached7 نوامبر 2016 ... مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن 1 . مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن با word - دانلود مقاله و پایان نامه 1 ا کتبر 2016 ... مقاله مشخصات ... برترین پکیج مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن - دانلود فایل ... tmaghalec.ir/?p=10099‎Cached30 ا کتبر 2016 ... با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه ... تحقیق مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن - بانک مقالات فارسی papersky.ir/download/.../تحقیق-مشخصات-عمومی-آلومینیم-و-آلیاژها/‎Cachedتحقیق مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن مشخصات فیزیکی : آلومینیوم یکی از عناصر گروه سدیم در جدول تناوبی است که با تعداد پروتون 13 و نوترون 14 طبقه بندی ... خرید و دانلود مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن 5pyb59.abtindls.ir/‎Cachedخرید و دانلود مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن.