خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان

بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان

وجود مشکلات شدید در نوشتن کلمات به طور صحیح، باعث نگرانی شدید والدین و معلم کودک می گردد. املا، بخشی از برنامه آموزشی است که دوران خلاقیت و تفکر واگرا، مطرح نیست، بلکه تنها آموزش یک نمونه یا ترتیب حروف مد نظر است. کودکان و نوجوانان بسیاری از مشکلات نادرست نویسی رنج می برند که تکراری نوشتاری لغات غلط نوشته شده تنها راه حل نیست. بلکه می توان رفتارهای ورودی دانش آموزان را برای نوشتن تقویت نمود از جمله: تقویت ادراک شنیداری و حافظه اصوات، تقویت ادراک بصری و حافظه حروف تقویت مهارتهای حرکتی، و یا تقویت مسیرهای حسی، بینایی، شنوایی، حرکتی و لامسه به این هدف مهم دست یافت.

برای تقویت نارسانویسی می توان از روش فرنالد استفاده نمود که از حواس مختلفی مانند بینایی، شنوایی، لامسه و حرکتی استفاده می کند و ارزش آن در آموزش قواعد انطباق واج نویسی و توانمندی دانش آموز برای تشخیص بین حروف و اصوات حروف الفبا می باشد.

عوامل مهمترین قسمت مشکلات آموزشی املا در کودکان ابتدایی که از هوش طبیعی و حتی بالاتر برخوردارند، مشکلات املای کلمات با حروف همصدا است که برای درمان آن اول بایستی سبب شناسی کرد:

بعد از بررسی وضعیت بینایی ( اپتو متریست)، بررسی وضعیت اندام گفتاری، بررسی حافظه بینایی و ترتیب توالی در پیوند صدا و ( نوشتاری) بررسی انگیزه و دقت دانش آموز و ارزیابی مهارتهای حرکتی ظریف دانش آموزان ( نشستن و طرز مداد در انگشتان و...) می توان از راهبردهایی به این شکل استفاده کرد:

تمیز شکل از زمینه- روابط فضایی- بازشناسی - راههای تقویت بینایی مانند نام بردن اشیای دیده شده- ساختن اشکال از سوی موزائیک های رنگی- بازی با چوب کبریت و با از بین بردن عوامل بیرونی بازدارنده و محدود کننده و استفاده از رنگ های مناسب در وی ایجاد انگیزه کرد. شکست ها و ضعف دانش آموزان با برنامه درمانی به حداقل رسانده و او را به کسب نمره بالاتر امیدوار سازیم.

فهرست مطالب

مقدمه. 9

ضرورت تحقیق.. 25

بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان.. 25

تعریف مفاهیم به صورت مفهومی و عملیاتی.. 30

عمده‌ترین مشکل املایی دانش‌آموزان:. 31

الف. نارسانویسی:. 31

ب. ضعف در حافظه‌ی دیداری:. 33

علل ضعف حافظه‌ی دیداری:. 33

ج. ضعف در تمیز دیداری.. 34

د. حساسیت شنوایی.. 34

پایین بودن حساسیت شنوایی عامل اصلی این اختلال است. نمونه‌ی این نوع اختلال: 35

ه. عدم دقت و توجه. 35

علل اشتباه نویسی در دندانه:. 35

اشکالات مربوط به تشدید:. 37

تعریف املا:. 38

الگوی برنامه درسی املا:. 41

مهم‌ترین محاسن این الگو عبارت از:. 42

ولی به جهت هماهنگی مقدار متن املا در پایه‌های مختلف بدین شرح پیشنهاد می‌شود: 44

معیارهای ارزشیابی.. 47

فصل سوم. 51

استفاده از یک جامعه آماری با موضوع غلط های املایی دانش آموزان دوره ی دبستان 52

مقدمه ای برای فصل سوم. 53

هدف تحقیق.. 58

تعریف عملیاتی.. 58

روش تحقیق.. 60

جامعه ی آماری.. 60

توضیحات نمونه آماری که توسط پرسشنامه بدست آمده است :74

جامعه تحقیق :74

حجم نمونه در روش نمونه گیری :74

ابزار اندازه گیری :74

روش اجرای تحقیق :75

آمار توصیفی :75

فصل چهارم. 76

مقدمه :77

سوالات پرسش نامه. 78

فصل پنجم.. 92

راهکارهایی برای حل مشکلات نوشتاری.. 93

نتیجه گیری.. 96

منابع:97

فهرست جداول و نمودار ها

جدول بر اساس پاسخ های نمونه آماری.. 79

1ـ تاثیر جامعه به این مشکل :80

2ـ مشکل نوشتاری غیر قابل در مان است . 3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است .81

3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است .82

4ـ چه مقدار مشاوره تاثیر دارد ؟. 83

5ـ تاثیر افراد خانواده بر بهبود بر مشکلات نوشتاری .84

6ـ تاثیر آموزشهای خارج از کلاس برای بهبود نوشتن .7ـ تمرین مستمر می تواند تاثیر زیادی بر نوشتن داشته باشد 85

7ـ تمرین مستمر می تواند تاثیر زیادی بر نوشتن داشته باشد.. 86

8ـ برخورد بد دیگران برای جلو گیری از پیشرفت.87

9ـ نقش آموزگار در بهبود. 88

10ـ تاثیر بهبود نیافتن از مشکلات نوشتاری و ترک تحصیل .89

11ـ مشکلات نوشتاری تا چه حد به وراثت مربوط می شود ؟. 90

12ـ تا چه حد امکان دارد که این مشکل بر طرف نشود با تمرین .91

جدول شماره ی 1 - تعداد دانش آموزان نمونه ی آماری بر حسب جنس، پایه و نوع مدرسه جمع چهارم سوم دوم پایه و جنس.... 61

یافته های پژوهش.... 62

جدول شماره ی 2 - سهم غلط های آموزشی دانش آموزان (درصد به کل). 63

جدول شماره ی 3 - سهم غلط های ناشی از بی دقتی دانش آموزان (درصد به کل). 64

جدول شماره ی 4 - سهم غلط های ناشی از ضعف حساسیت شنوایی( درصد به کل) 65

جدول شماره 5 - سهم غلط های املایی ناشی از ضعف حافظه ی دیداری (درصد به کل) جنس 66

جدول شماره 6 - سهم غلط های املایی ناشی از نارسانویسی (درصد به کل) جنس.... 66

جدول شماره ی 7 - سهم غلط های املایی ناشی از ضعف حافظه ی شنوایی (درصد به کل) 68

تهیه چند جدول از نمونه آماری در یک شهر بین جنس هایمخالف از نظر مشکلات رفتاری :.. 68

جدول 1. توزیع فراوانی و درصد اختلالات رفتاری دانش آموزان در جمع و بر حسب جنس.. 68

جدول 2. آزمون 2x و توزیع اختلالات رفتاری دانش آموزان ابتدایی بر حسب جنس.. 69

جدول 3. توزیع اختلالات نوشتاری در دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی.. 70

جدول 4. توزیع فراوانی و درصد شیوع اختلالات ( بر حسب ابعاد چهار گانه اختلالات ) در دختران و پسران مقطع ابتدایی 71



خرید فایل



لینک منبع :بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان

بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان - دانلود پروژه و ... payanname20.filenab.com/product-58855-aa.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 9,900 تومان. خرید. بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان. وجود مشکلات شدید در نوشتن کلمات به طور صحیح، باعث نگرانی شدید والدین ... دانلود مقاله مشکلات دیکته ای(املا) در ببن دانش آموزان ابتدایی mag-iran.com/دانلود-مقاله-مشکلات-دیکته-ایاملا-در-بب.htm‎Cached Similarشکل نوشتاری زبان عالی ترین و پیچیده ترین شکل ارتباط است (نوشته پور، ۱۳۷۸) و ... این پژوهش با هدف بررسی مشکلات دیکته نویسی دانش آموزان در نظر دارد تحلیل ... بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان - صفحه اصلی town-store.avablog.ir/.../بررسی+مشکلات+دیکته+نویسی+(نوشتاری)+دانش+آموزان‎Cached30 سپتامبر 2016 ... اگر شما با مشکل دیکته نویسی یک دانش آموز روبرو شوید٬ چه خواهید کرد؟ ... برای بررسی عینی تر نوع اشتباهاتی که یکی از دانش آموزان مرتکب شده ... بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان - دانلود پروژه ... maghaleshop.rozblog.com/.../-بررسی-مشکلات-دیکته-نویسی-نوشتاری-دانش-آموزان-.html‎Cached4 جولای 2016 ... بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان دسته: علوم تربیتی بازدید: 4 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 141 کیلوبایت تعداد صفحات ... اختلال دیکته نویسی(روشهای درمان وفعالیت های ترمیمی )+ PDF www.ldsaghez.blogfa.com/.../اختلال-دیکته-نویسی(روشهای-درمان-وفعالیت-های-ترمیمی-)aspx/‎Cached Similarاگر شما با مشکل دیکته نویسی یک دانش آموز روبه رو شوید چه خواهید کرد؟ .... می گیرند اما قادر به درک و تشخیص و شناسایی علایم و نشانه های نوشتاری و چاپی نیستند. اختلالات املایی و راهکار ها - آموزش ابتدایی roshdno.persianblog.ir/page/mjh01j‎Cached Similarدانش آموزانی که در تمیز دیداری دچار مشکل هستند معمولاً کلمات را اینگونه می نویسند: .... معمولا دانش آموزان درنوشتن املا کند نویس هستند برای رفع این مشکل املا به روش ... ی تشدید در کلمات مشدد درس تا ویژگی نوشتاری این کلمات در ذهن دانش آموزان تثبیت گردد . ... 7 – در بعضی اوقات دانش آموزان به علت مشکلات روانی هنگام نو شتن دیکته در ... اختلال دیکته نویسی - آموزشی homa1280.persianblog.ir/post/17/‎Cached Similar6 ژانویه 2014 ... اختلالات یادگیری (بررسی اختلال دیکته یا نوشتن درکودکان). مقدمه. بسیارند .... اگر شما با مشکل دیکته نویسی یک دانش آموز روبرو شوید٬ چه خواهید کرد؟ آیا فکر می ... 3- تمرین آموخته های نوشتاری دانش آموزان در رونویسی. بدیهی است ... بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/10433‎Cached30 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. اختلال املا نویسی راههای درمان و چند روش جدید برای گفتن املا cheharome1705.blogfa.com/post-130.aspx‎Cached Similarبرای مثال حتما نباید دانش آموزان دچار اختلال دیکته نویسی دایما به رونویسی از کتابهای درسی و غیر درسی ... برخی از بچه های مبتلا به اختلال املا نویسی و یا کلا اختلالات نوشتاری، به حدی بدخط هستند که اصلا خط ... بعد از بررسی، املا را به او بگویید. بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان - گروه های آموزشی ... www.medue-3.blogfa.com/post-114.aspx‎Cached Similarبسمه تعالی. بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان. دانش آموزان زیادی وجود دارند که در درس دیکته دچار مشکل هستند و به نسبت تعداد غلط هایی که مرتکب ...