خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

زندگینامه حضرت علی (ع)

زندگینامه حضرت علی (ع)

ولادت علی (ع)

بخشهای زندگانی علی (ع)

جریان غدیر خم

پیام غدیر :

اولین ملاقات و اطلاع علی از معراج

تعداد اسماء عالیه مولی الموحدین

علی و مسئله مرگ

قاسطین - جبهه صفین

علی و حقوق بشر

بر تارک تاریخ

اوصاف ظاهری

رسول گرامی اسلام در سال عام الفیل در مکه معظمه دیده به جهان گشود, فاطمه دختر اسد در حالی که از ولادت پیغمبر خدا و از شنیدن آن همه معجزات و کرامات در هنگام تولدش به شدت خوشحال بود با سرعت تمام خود را به شوهرش حضرت ابوطالب (ع)رسانده و مولود جدید را به وی تبریک گفت. ابوطالب چون سخن همسرش را شنید ضمن خوشحالی و تشکر به او گفت: ((اصبری سبتاً اتشرک بمثله الا النبوه))

تتعجبین من هذا انک تحبلین و تلدین بوصیه و وزیره))

ترجمه :ای فاطمه!سی سال دیگر صبر کن , تو نیز نظیر او را به دنیا می آوری, ومن این وعده را به تو مژده می دهم.و در حدیث دیگر آمده: آیا تو از این واقعه بزرگ تعجب می کنی؟بدان که تونیز به وزیر و وصی و جانشین وی حامله می گردی (و فرزند عزیزم علی را به دنیا می آوری)

سی سال از این واقعه شگرف تاریخی گذشت,همان طور که حضرت ابوطالب خبر داده بود فرزند کعبه و وصی و وزیر مصطفی (ص)رحمت عالمیان پناه بی پناهان مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام در روز جمعه , سیزدهم رجب المرجب ,بیست و سه سال قبل از هجرت نبوی آن هم در شریف ترین مکان عالم هستی مکه در درون کعبه دیده به جهان گشود.

و گیتی را به نور ولایتش منور ساخت.

فاطمه بنت اسد چون از کعبه با فرزند عزیزش خارج گشت نخست پدرش حضرت ابوطالب از آنان استقبال نموده و میوه دلش را در آغوش گرفت, مولود کعبه در همان لحظات آغاز زندگی اش خطاب به پدر ارجمندش گفت : السلام علیک یا ابتاه و رحمه الله و برکاته و ابوطالب نیز جواب سلام علی را داده و او را مورد نوازش قرار داد و سپس پیامبر(ص)وارد خانه ابوطالب شد و علی را در آغوش کشید و چون چشمان علی به چهره مبارک رسول خدا افتاد به حرکت آمده و با تبسم و چهره ای خندان گفت:السلام علیک یا رسول الله و رحمه الله و برکاته و آنگاه به دستور رسول اکرم (ص)شروع به خواندن کتابهای آسمانی و از صحف آدم و نوح و ابراهیم آغاز نمود و آیاتی را از زبور و تورات و انجیل قرائت کرد و در پایان از اول سوره مومنون تا آیه دهم را با آهنگ زیبا تلاوت فرمود و بدین طریق عظمت خود را به جهان انسانیت نشان داد.



خرید فایل



لینک منبع :زندگینامه حضرت علی (ع)

آشنایی با زندگانی امام علی (ع) - شبکه رشد www.roshd.ir/Default.aspx?tabid=571‎Cached Similarپدر آن حضرت ابوطالب فرزند عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف (عموی پیامبر(ص)) و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود. بنابراین امام على(ع) از هر دو طرف هاشمى نسب است. زندگینامه امام علی (ع) از ولادت تا شهادت www.emamali.net/Date/About-ali.htm‎Cached Similarشرح حال و تاریخ زندگانى امام علی (ع) که بلا شک در دفتر روزگار نام کسى با این همه فضائل ثبت نگشته و قلم صنع و ابداع چنین تصویرى را در ... تربیت اولیه آن حضرت. زندگی نامه بزرگ شیعیان امام علی (ع) - بیتوته www.beytoote.com/religious/bozorgan.../existence-habitancy.html‎Cached Similarحضرت علی ( ع ) نخستین فرزند خانواده هاشمی است که پدر و مادر او هر دو فرزند هاشم اند . پدرش ابوطالب فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم بن عبدمناف است و مادر او فاطمه دختر اسد ... خلاصه زندگی نامه حضرت علی (ع): www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=340054‎Cached Similarبسمه تعالی حضرت علی(ع) فرزند ابوطالب ده سال پیش از بعثت متولد شد و پس از شش سال در اثر قحطی که در مکه اتفاق افتاد بنا به در خواست پیغمبر اکرم (ص) از خانه ... زندگی نامه حضرت علی (ع) و حرف های نگفته tobekaran.blogfa.com/‎Cached Similarزندگی نامه حضرت علی (ع) و حرف های نگفته - زندگینامه حضرت علی . علی که بود؟ مسائل دینی روز. زندگینامه حضرت علی(ع) - خورشیدعالمتاب(عج) r-karbala.blogsky.com/1387/02/27/post-4/‎Cached Similarحضرت امیر المومنین علی (ع ) فرزند ابوطالب شیخ بنی هاشم عموی پیغمبر اکرم (ص) بود که پیغمبر اکرم او را سرپرستی نموده و در خانه خود جای داده و بزرگ کرده بود و پس ... زندگینامه حضرت علی (ع) www.zahedan-tebyan.ir/main.asp?id=7059‎Cached Similar15 آوریل 2009 ... زندگینامه امام علی بن ابی طالب (ع(نام: على بن ابی طالب. ... تولد در خانه کعبه، فضیلتى است مخصوص حضرت على (ع)، و خداى متعال، تنها به وى چنین ... زندگی نامه حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) به صورت کامل و خلاصه darolshieh.net/1394/04/16/زندگی-نامه-حضرت-امیرالمومنین-امام-علی/‎Cached7 جولای 2015 ... زندگی نامه حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) به صورت کامل و خلاصه نام پدر و مادر, جنگ ها , القاب و کنیه ها,ادواج, همسر و فرزندان, شهادت و ولادت , خلافت و ... مختصری از زندگی نامه حضرت امیرالمومنین امام علی (علیه السلام ) shahrekord.namaz.ir/page.php?page=showarticles&cat=19...‎Cached Similar28 جولای 2013 ... بجز رسول خدا ( ص ) اگر به دنبال " الگوی " دیگر و جانشین برای آن حضرت باشیم ، به پیشوای بزرگی همچون مولای متقیان حضرت علی ( ع ) خواهیم رسید ... زندگینامه حضرت علی-علیه السلام - مرهم rozoshab.parsiblog.com/Posts/.../زندگینامه+حضرت+علی-علیه+السلام-/‎Cached Similarبجز رسول خدا ( ص ) اگر به دنبال " الگوی " دیگر و جانشین برای آن حضرت باشیم ، به پیشوای بزرگی همچون مولای متقیان حضرت علی ( ع ) خواهیم رسید ، و چه زیباست که ...