خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

ظهور حضرت مهدی (عج) و آثار ظهور آن حضرت

ظهور حضرت مهدی (عج)
و آثار ظهور آن حضرت

ظهور حضرت مهدی (عج) و آثار ظهور آن حضرت

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 1

ولادت امام زمان (عج) 2

برخی از ویژگیهای ظاهری امام زمان (عج) 4

غیبت امام زمان (عج) 6

وظایف و تکالیف شیعیان در دوران غیبت امام زمان (عج) 11

انتظار 14

انتظار سازنده 15

انتظار ویرانگر 16

علائم و مقدمات ظهور امام زمان (عج) 17

جهان پس از ظهور امام زمان (عج) 21

اثبات مهدویت امام زمان (عج) 23

مهدویت در اندیشه های خاورشناسان و 25

اثبات مهدویت در قران 29

حضرت مهدی در بیان عترت 32

حضرت در احادیث اهل سنت 34

منتخب تعدادی از سئوال در مورد امام زمان ( عج) 36

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظاً و قائداً و ناصراً و دلیلاً و عینا حتی تسکنهارضک طوعاً و تمتعه فیها طویلا.

مقدمه :

یا صاحب زمان ادرکنا

سخن از ((مهدی ))(عج), سخن از ((هدایت )) است .

سخن از ((غیبت )) ,حدیث ((جستجو)) است .

سخن از ((انتظار)), روایت ((حرکت و پویایی)) است .

سخن از ظهور بحث از اشتیاق رهایی است .

شوق رهایی ,حرکت می افریند , و نتیجه جستجو ,حصول هدایت است .

شیعه بودن با جمود و شکون سازگار نیست.شیعه یعنی پیرو و لازمه پیروی جهت گیری رفتار و روش و شکل گیری سلوک و عمل است .

شیعه مهدی (عج) بودن , با گمراهی و بی تفاوتی در برابر انحرافات نمی سازد .

و انتظار ظهور داشتن , با ماندن در تاریکی ها و تسلیم در برابر وضع موجود قابل جمع نیست .

ولات امام زمان (عج)

بنا به دریافتهای مردم وآمادگیهای افکار از عصرهای پیشین , نسبت به قیام و و انقلاب آن حضرت دوران بارداری امام همچون حضرت موسی مخفی و پنهان از نظرها بود به نحوی که ((حکیمه)) عمه آن حضرت می گوید : ((امام حسن عسگری علیه السلام , به من فرمود :شب را پیش ما بمان , امشب جانشین من متولد می شود,عرض کردم از که متولد می شود ؟ من در نرگس نشان حملی نمی بینم ؟ فرمود : مثل او مانند مادر موسی (یوکابد) است . تا هنگام ولادت از حمل او اثری نیست" من با نرگس خوابیدم و طلوع صبح نزدیک شد و نرگس در حالی که می لرزید به سوی من آمد ,بنه سینه چسباندم و بر او , سوره اخلاص (قل هو الله) و قدر (انا انزلناه ) و آیه الکرسی خواندم , پس طفل در شکم مادر ب من جواب داد و با من هم صدا شد, دیدم خانه روشن گشت , چون نگاه کردم دیدم رو به قبله افتاده است . من طفل را به نزد ابومحمد بردم روی زانویش قرار داد و به او فرمود : فرزندم با اذن خدا سخن بگو ! طفل لب گشود و بعد از استعاذه و آغاز کلام به نام خدا فرمود : ((و نرید ان نمن )) آنگاه سلام و صلوات بر پیامبر و ائمه هدی فرستاد و یکایکی ایشان را نام برد . سپس امام به من فرمود : او را به مادرش برگردان که چشمش روشن شود ,و بداند وعده خدا حق است )). آن حضرت تمیز و ختنه شده متولد شد و بر ذراع فرخنده را همچنان که از دیرباز کوشزد شده بود : جاء الحق و .. .تقویم زمان این روز فرخنده نیمه شعبان المعظم نشان می دهد . بدور از چشمان همه خفاشان شب رست روزگار با سپیده صبح نغمه حیات را متنزنم می شود . این مولود را جز چشم ستارگان و دیده فرشتگان و مادر و عمه اش حکیمه , چشمهای دیگری نظاره گر نشد چه بسا همه چشمها در خواب بودند و ندیدند. و این راز عظیم الهی بعد از تولد نیز مکتوم می ماند و امام عسگری علیه السلام به تعداد معدودی از دوستان و شیعیان خبر می دهد و بعد از انتشار خبر ولادت آن حضرت دشمنان حصول اطلاع نموده و دوستان و شیعیان خاص کتمان می کنند و در پناه پدر پنهان از چشمهای زندگی را سپری می کند و در سن پنچ سالگی سایه پر مهر پدر افول نموده و غبار یتیمی بر سیمای ملکوتی اش می نشیند و این کودک حجت بالغه الهی می شود همچنان که به یحیی پیامبر در کودکی حکمت داده شد و عیسی مسیح در گهواره به پیامبری برگزیده شد .

و خدا به آنجناب حکمت و فضل الخطاب (علم به تمام واژگان و زبانها) عنایت فرمود و او را آیت و نشانه عالمیان قرار می دهد . و تا پایان غیبت صغری و قطع سفارش و فوت نواب اربعه ان حضرت (عثمان بن سعید المعری ,محمد بن عثمان سعید العمری, ابوالقاسم حسین بین روی ,و ابوالحسن علی بن محمد السمری) به فاصله هفتاد سال از زمان . زعامت مسلمین را به عهده گرفته وحجت خدا بر بندگانش محسوب می شد. و به خاطر جو اختناق و خفقان حاکم برجامعه جاممعه شیعیان بر سبیل رمز ((الغریم))می گفتند و آن حضرت را مقصود داشتند و به نامهای : حجت ,قائم, مهدی, خلف صالح و صاحب الزمان نامیده می شد . پس از این مدت مدید و حصول شرایط لازم برای غیبت طولانی , عدم احساس خلاءفکری و عقیدتی در بین شیعه و رشد عقلانی و نیابت انتصابی را به اجتهاد و فقاهت تحول می بخشد و از آن پس روی نهان ساخته و چهره در افقهای ملکوتی در هم می کشد و با نور الهی و فروغ بی پایان خویش به گرمادهی روشنی و هدایت خویش به امر خدا می پردازد تاحجت الهی بر مردم در همه عصرها و دورانها تمام گردد و روز موعود فرار رسد . و با قیام پرشورش وعده محتوم حق را محقق سازد . ((ان شاء الله الرحمن))1.





خرید فایل



لینک منبع :ظهور حضرت مهدی (عج) و آثار ظهور آن حضرت

علائم نهایی پیش از ظهور امام زمان(ع) www.hawzah.net/fa/Question/.../علائم-نهایی-پیش-از-ظهور-امام-زمان(ع)‎Cached Similarعلائم ظهور حضرت مهدی (عج) بر دو دسته تقسیم می شوند: الف: علائم حتمی و قطعی؛. ب: علائم غیر حتمی و غیر قطعی که البته در این علائم هم ممکن است اختلاف نظر وجود ... در بارۀ علائم ظهور حضرت مهدی (عج) و حوادث پس از ظهور توضیح دهید؟ - 1 www.islamquest.net/fa/archive/question/fa3578‎Cached Similarمن شنیده ام که پس از ظهور عده ای از مسلمانان شیعه درجه یک کافر می شوند و بعضی از مسیحیان پس از دیدن اینکه حضرت مسیح پشت سر امام زمان نماز می خواند مسلمان می ... علایم و نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) چیست؟ و کدام‌یک از آنها موثق‌اند؟ - 1 www.islamquest.net/fa/archive/question/fa2032‎Cached Similarبسیاری می پندارند باید ظهور را در گرو تحقق علایم حتمی دانست! حال آن که گره غیبت حضرت امام عصر (عج) به "اراده الاهی" بستگی کامل دارد و این نیست که علایم حتمی ... علائم ظهور امام زمان(عج) www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5958‎Cached Similar21 دسامبر 2015 ... صحبت کردن از حضرت مهدی(ع) و نشانه های ظهور ایشان در واقع صحبت کردن از حوادثی است که بناست در آینده اتفاق بیفتد و لذا بجاست که از خود بپرسیم: ... 119 علامت ظهور مهدی(عج) - مطالب جالب در مورد امام زمان parsitel4.blogsky.com/1389/10/10/post-9/‎Cached Similarقرآن کریم. 119 علامت ظهور مهدی(عج). وقت ظهور آن حضرت معلوم نیست و مطابق روایات کسانی که وقت ظهور را تعیین کنند دروغگو شمرده شده اند.و در روایات نشانه های فراوانی ... نشانه های ظهور امام زمان عج - عاشقان حضرت مهدی (عج) emamzamaneshgheman.persianblog.ir/.../نشانه_های_ظهور_امام_زمان_عج‎Cached Similarنشانه هاى ظهور حضرت مهدى (علیه السلام) از زبان امام حسین (سلام الله علیه) ..... موضوعات مرتبط: برچسب‌ها: ظهور حضرت مهدی عج , نشانه های ظهور امام زمان عج. تاریخ : سه‌شنبه ... علائم حتمی ظهور امام زمان (عج) از زبان امام صادق(ع) - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/174858/culture/religion‎Cached Similar24 سپتامبر 2011 ... خبرگزاری فارس نوشت: : امام صادق(ع) آخرین منجی بشر حضرت مهدی‌(عج) را این گونه خطاب می‌کند: «ای آقای من! غیبت تو خواب را از من ربوده، بستر را ... علائم ظهور امام زمان(عج) - منتظران ظهور امام زمان montazerane12.persianblog.ir/post/8/‎Cached Similarنـشانه های تخلف ناپذیر ظهور امام مهدی علیه السلام که بی هیچ تردیدی مقارن ظهور آن حضرت رخ خواهند داد و ارتباط گسست ناپذیری با آن دارند، پنج نشانه اند. بـرخی از این ... نشانه‌های ظهور قائم - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/نشانه‌های_ظهور_قائم‎Cached Similarنشانه‌های ظهور به مجموعه رویدادهایی گفته می‌شود که به‌باور بسیاری از شیعیان در آستانهٔ ظهور حجت بن حسن در آخرالزمان رخ .... پیشگویی‌های عصر غیبت حضرت مهدی (عج ). زمان دقیق ظهور امام زمان(عج)! www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=273248‎Cached Similar8 مه 2014 ... در فرهنگ «مهدویّت» یکی از موضوعات مهم و مورد توجّه، مسأله «وقت ظهور» است؛ ائمه معصومین علیهم السلام نیز همواره مسائل مربوط به حضرت مهدی علیه السلام ...