خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی

مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی


نفس کشیدن و نبض از علائم حیاتی هستند . در مواقع اورژانس باید به نکات زیر توجه نمود :

(1) را تنفسی بیمار تمیز و پاک بوده و قادر به نفس کشیدن باشد .

(2) سیستم گردش خون آسیب ندیده باشد .

یک راه تنفسی باز

ضروری ترین کار در موارد بر خورد با یک فرد مصدوم ، بررسی باز بودن را تنفسی وی می باشد . اگر فرد مصدوم مدتی از تنفس محروم شود ، آسیبهای شدید مغزی و حتی مرگ در انتظار او خواهد بود .

کنترل وضعیت تنفسی

(1) به حرکت سینه یا شکم مصدوم توجه نمائید ( مطمئن شوید که این حرکت ، نرم و منظم است ) .

(2) گوش خود را نزدیک دهان یا بینی مصدوم برده تا صدای نفس او را بشنوید .

(3) شما باید قادر باشید که برخورد نفس بیمار به صورتتان را حس کنید .

اگر مصدوم به راحتی نفس می کشد ، شما می توانید بدنبال سایر آسیبهای وارده باشید . اگر مصدوم بیهوش است ، وی را در وضعیت ریکاوری ( recovery ) که در صفحات بعد توضیح خواهیم داد قرار دهید .

اگر تنفس وجود ندارد

در این صورت شما باید برای بیمار را تنفسی باز کنید ، اگر سینه و شکم بیمار حرکت دارند اما هیچگونه حرکت ورود یا خروج هوا از دهان یا بینی احساس نمی شود ، نشاندهندة انسداد را تنفسی است و شما باید سریعاً اقدام به باز کردن این راه نمایید .

باز کردن راه تنفسی

(1) را تنفسی ممکن است با وضعیت قرار گیری سر مصدوم ، بسته شود ( شکل a )

(2) برای ایجاد یک وضعیت مناسب برای سر ، با یک دست پیشانی را به سمت پایین فشار دهید و با دست دیگرتان ، گردن مصدوم را بالا بیاورید ( شکل b ) .

(3) دستتان را از زیر گردن بیرون آورده و چانه مصدوم را بالا بکشید ( شکل c ) . این عمل باعث می شود که زبان فرد آسیب دیده جلوی را تنفس را نگیرد .

پاک کرده راه تنفسی

(1) سر را به یک سمت بچرخانید بطوریکه چانه بطرف جلو بوده و بالای سر بطرف عقب باشد . ( شکل a )

(2) با دو انگشت خود که بصورت قلاب در آورده اید ، دهان بیمار را پاک کنید و هرگونه شیئی خارجی را بیرون بیاورید ( شکل b ) . این کار را سریع انجام دهید و وقت را تلف نکنید .

(3) وضعیت تنفسی راکنترل نمائید .

نبض را منترل کنید

تنفس مصنوعی

هدف از انجام تنفس مصنوعی ، رساندن هوا به بیمار است . هوایی که شما از دهان خارج می کنید ( بازدم ) هنوز دارای مقادیر کافی اکسیژن هست که شخص دیگری هم از آن استفاده کند. در انجام تنفس مصنوعی نباید تأخیر نمود و شما باید مطمئن باشید که تنفس مصنوعی را بدرستی انجام می دهید .

طریقة انجام تنفس مصنوعی

(1) نبض را کنترل کنید

(2) اگر نبض وجود ندارد ، شروع به ماساژ قلبی نمایید .

(3) اگر نبض وجود دارد ، دهان مصدوم را از اجسام خارجی پاک نمایید .

(4) جانه مصدوم را با یک دست بکشید و سر را به عقب ببرید .

(5) با یک دست ، بینی مصدوم را ببندید ) شکل a (

(6) یک نفس عمیق بکشید ، دهانتان را کاملاً باز کنید و بر روی دهان بیمار قرار دهید . (شکل b )

(7) در حالیکه با قدرت نفستان را خارج می کنید ، بلند شدن سینه بیمار بلند شدن سر بیمار نگاه کنید . ( شکل c )

(8) همینکه سینه بیمار بلند شد ، سر خود را بچرخانید تا پایین آمدن سینه را ببینید . ( شکل d ) .

(9) نبض را کنترل کنید .

(10) اقدامات شماره (5) تا (9) را تا هنگامیکه بیمار شروع به نفس کشیدن کند ، ادامه دهید .

به غیر از تنفس دهان به دهان ، می توان از تنفس دهان به بینی نیز در مواردی که تنفس دهان به دهان مشکل می باشد استفاده نمود . برای این کار دهان بیمار را محکم بسته و به بینی او بدمید .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی

دانلود مقالات | کمک های اولیه firstaider.ir/article/‎Cachedمقاله تاثیر آموزش کمکهای اولیه بر نحوه امداد رسانی رابطین بهداشت در هنگام بروز حوادث ... بخش غیر دولتی در زمینه آموزش همگانی کمکهای اولیه و فوریت های پزشکی باشد. مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/3068‎Cached25 ا کتبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی ... مقاله در مورد کمک های اولیه - دانلود مقاله mag-iran.com/مقاله-در-مورد-کمک-های-اولیه.htm‎Cached Similar۲-آگاه کردن سریع مرکز فوریتهای پزشکی یا اورژا نس: تلفن تماس اورژانس در ایران ۱۱۵ می ... ۳- بدست آوردن رضایت و اعتماد مصدوم : امدادگر باید قبل از انجام کمک اولیه ... دانلود مقاله کمک های اولیه و فوریت های پزشکی - دانلود پروژه، مقاله www.filedoc.ir/مقاله-کمک-های-اولیه-و-فوریت-های-پزشکی/‎Cached Similar4 آوریل 2013 ... فوریت های پزشکی کمک های اولیه. نفس کشیدن و نبض از علائم حیاتی هستند . در مواقع اورژانس باید به نکات زیر توجه نمود : (۱) را تنفسی بیمار ... مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی - دانلود مقاله downloadmagale.cero.ir/product-328142-مقاله-کمکهای-اولیه-و-فوریتهای-پزشکی.aspx‎Cachedمقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی. نفس کشیدن و نبض از علائم حیاتی هستند . در مواقع اورژانس باید به نکات زیر توجه نمود : (1) را تنفسی بیمار تمیز و پاک بوده ... مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی | نوین دانلود www.novindlc.site/?p=12942‎Cached13 ا کتبر 2016 ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله ... دانلود مقاله کمک های اولیه و فوریتهای پزشکی - بانک مقالات فارسی papersky.ir/download/.../دانلود-مقاله-کمک-های-اولیه-و-فوریتهای-پ/‎Cachedدانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود مقاله کمک های اولیه و فوریتهای پزشکی در قالب ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه گرد آوری شده است. کاملترین فایل مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی - ساخت وبلاگ nflowert.aslblog.ir/post/1926‎Cached18 نوامبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز ... کاملترین فایل مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی faraztabiat.madblog.ir/post/1067‎Cached19 نوامبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز ... دانلود فایل ( مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی) - عقیق دانلود agigdlc.ir/post.php?id=1902‎Cached18 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید.