خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق بررسی معابد مصر

تحقیق بررسی معابد مصر

فهرست :

مقدمه

اهرام ثلاثه مصرواعتقاد مصریان قدیم

معابد مصر

منابع

........................................................

چکیده:

این کشور با تمدن 3000 ساله به جهت توانایی در معماری و استفاده از رودخانة نیل برای اهداف کشاورزی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در زمینة فرهنگ به اوج خود رسیده بود. اهمیت رودخانه نیل در زندگی مصریان باستان در تاریخ گذشته این کشور قابل رویت بوده و اثرات آن بر جنبه های مختلف هنری، مذهبی، فرهنگی، سیاست و زندگی اجتماعی این کشور منعکس گردیده است.

مصریان باستان عمدتاً افرادی مذهبی بودند. آفتاب و طبیعت جزء نخستین عناصری بودند که مصریان باستان بر آنها احترام و ارزش قائل بودند.

اما در این میان و برای استفاده هر چه بهتر و بیشتر از این دو عنصر جهت پرداختن به کشاورزی به رودخانه نیل به عنوان مهمترین عامل جهت احیای زمینهای خود (یعنی همان طبیعت) نیاز داشتند.

...

اهرام ثلاثه مصر و اعتقاد مصریان قدیم

از سال2300 تا2700 قبل از میلاد(400سال)،80 هرم در مصر ساخته شد. اولین هرم بزرگ را دومین پادشاه از سلسه سوم فراعنه بنام جوزر (Djoser) بر پا کرد و این سنت تا سلسه هجدهم ادامه یافت. بعد از آن تا بیست و پنجمین فرعون دیگر هرمی ساخته نشد. مصری ها زندگی کوتاه این جهان را فانی و مرگ را آغاز یک حیات نوین و جاویدان در دنیای دیگر می شناختند. به همین دلیل منازل خود را با مصالحی مانند خشت و گل و مقابر را از مصالح با دوامی مانند سنگ می ساختند. بر اساس اعتقاد و تفکر آنان هر انسان علاوه بر جسم دارای یک روح بنام «بع»، ویک پیکر شبه گونه بنام «کا» است. «بع» پس از مرگ در زمین مانده و هر شب به جسد باز می گردد ولی «کا» می تواند مابین این دوجهان در حرکت باشد. به اعتقاد اینان، شرط جاودانه بودن زندگانی آن بوده که بع و کا هر دو بتوانند جسد خود را شناخته و به آن بازگردند. به همین علت برای از بین نرفتن اجساد مردگان آنان را مومیایی کرده و کلیه اشیا و متعلقات آنان را در کنار شان قرار می دادند. هم چنین برای محافظت از جسد، مقابر را محکم و غیر قابل نفود می ساختند تا «کا» بتواند در آنجا سکونت کند و از بلاهای طبیعی و سرقت اموال در امان باشد. درهای کاذب در کنار مقابر به منظور ورود و خروج «بع» و «کا» ساخته شده بود تا آنها بتوانند تردد کنند.



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق بررسی معابد مصر

دانلود فایل ( تحقیق بررسی معابد مصر) gooyadlc.blogroom.ir/post/358‎Cached19 نوامبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه تحقیق بررسی معابد مصر برایتان آماده شده ... دانلود تحقیق بررسی معابد مصر - خرید آنلاین و دریافت jahanriane.meeblog.ir/vote/1105-4‎Cached28 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق بررسی معابد مصر}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ... دانلود تحقیق بررسی معابد مصر - خرید آنلاین و دریافت 1k5546.nikansefile.ir/‎Cachedدانلود تحقیق بررسی معابد مصر - خرید آنلاین و دریافت. کاملترین فایل تحقیق بررسی معابد مصر pichakwb.nedablog.ir/post/109‎Cached15 ا کتبر 2016 ... اینک شما با جستجوی ((تحقیق بررسی معابد مصر)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی - تحقیق بررسی معابد مصر- شده اید. توضیحات کامل و اطلاع از ریز ... کویر دانلود » کاملترین فایل تحقیق بررسی معابد مصر kavirdlc.ir/کاملترین-فایل-تحقیق-بررسی-معابد-مصر/‎Cachedکاملترین فایل تحقیق بررسی معابد مصر. 27 اکتبر 2016 admin دیدگاهتان را بنویسید دیدگاه های این نوشته. دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید نام محصول ... برترین پکیج تحقیق بررسی معابد مصر - دانلود فایل 5mqeat.nikandlc.ir/‎Cachedبرترین پکیج تحقیق بررسی معابد مصر - دانلود فایل. خرید و دانلود تحقیق بررسی معابد مصر – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper7409.html‎Cached15 ا کتبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _تحقیق بررسی معابد مصر_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از تحقیق بررسی معابد مصر ببرید. تحقیق بررسی معابد مصر. خرید و دانلود تحقیق بررسی معابد مصر 9ysc11.sarvdlc.com/‎Cachedاز حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد نام محصول دانلودی: تحقیق بررسی معابد مصر درجه کیفی و رضایت از ... دریافت فایل تحقیق بررسی معابد مصر – پرداخت و دانلود آنی – حریر ... harirdlc.ir/article/14272‎Cached17 ا کتبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _تحقیق بررسی معابد مصر_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از تحقیق بررسی ... خرید و دانلود تحقیق بررسی معابد مصر | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/7494‎Cached28 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم با سلام حضور پژوهندگان گرامی. شما به صفحه اختصاصی تحقیق بررسی معابد مصر وارد شده اید.