خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله آلیاژهای حافظه دار

مقاله آلیاژهای حافظه دار

بیومتریال‏ها

بیومتریال یک ماده مصنوعی است که برای جایگزین سازی یا تعویض بخش از بدن انسان یا موجود زنده یا به منظور کارکردن در تماس نزدیک با بافت زنده استفاده می شود. بیومتریال باید در بدن خنثی باشد.

بیومتریال ها برای التیام اعضاء و اصلاح کاربری و عمل آنها و همچنین اصلاح ناهنجاری‏ها یا وضعیت غیر طبیعی به کار می رود.

یک نوع تقسیم بندی مواد بر حسب جنس آنها می باشد که به گروههای فلزی، پلیمری، سرامیکی و مواد مرکب (Composites) دسته بندی می شود.

مواد فلزی از نظر اهمیتی که در صنعت دارد به دو گروه فلزات آهنی و آلیاژهای آن و فلزات غیر آهنی و آلیاژهای آن تقسیم می شود.

مواد فلزی عمدتاً هادی (رسانای) خوبی برای حرارت و الکتریسته هستند اغلب فلزات در درجه حرارت های معمولی محیط شکل پذیر بوده و درمقابل واکنش‏های شیمیایی پایداری بسیار بالایی ندارد. فلزات در شرایط معمولی دارای ساختار کریستالی اند.

فلزات به صورت خالص به ندرت به کار می روند واغلب از آلیاژهای آنها در صنعت استفاده می شود.(1)

بیومتریالهای فلزی در کاربردهای ارتوپدی

Metallic Biomaterials In Orthopaedic Application

اولین فلز به کاررفته دربدن انسان فولاد و انادیم دارشرمن بود که برای ساخت صفحه‏ها و پیچ‏های شکسته بندی استخوان به کار رفت. و سپس فولاد ضد زنگ L316 و آلیاژهای کبالت- کروم به کاررفتند زیرا مقاومت خوب خوردگی و عمر خستگی مناسب و همچنین سختی، سفتی و استحکام مورد قبول داشت. فلزات نباید دارای خاصیت سمی بودن و متاسیون زائی یا سرطان زایی در داخل بدن باشند.

آلیاژهای حافظه دار

Shape Memory Alloys

حافظه داری یعنی نگاه داشتن یکسری اطلاعات و بازگو کردن این اطلاعات در مواقع ضروری، که این اطلاعات همیشه محفوظ است و از بین نخواهد رفت.

منظور از حافظه داری فلز این است که فلز یک حالتی را حفظ می کند و این حالت را همیشه درخود نگهداری کرده و به همراه دارد و اگر در اثر نیرویی تغییر شکل یابد با دیدن حرارت، دوباره به حالت اولیه باز می گردد، که حرارت رکن اساسی است.

اثر حافظه داری در سال 1938 توسط آلدن گرنینجر و گ. موردیان در دانشگاه های هاروارد و MIT مشاهده شده و آنها ثابت کردند که با تغییر درجه حرارت، فاز مارتنزیتی در نمونه برنجی، شکل گرفته و یا ناپدید می شود.

سیستم فازهای بین فلزی

ترکیبات بین فلزی یا واسط از ترکیب دو عنصر یا بیشتر تشکیل شده اند. اینها، ترکیباتی هستند با نسبت اجزاء شبکه کریستالی و خواص مربوط به خود، که با شبکه کریستالی و خواص هر یک از عناصر تشکیل دهنده خود تفاوت دارند.

ترکیبات بین فلزی می توانند دارای نسبت‏های کاملاً مشخص نباشد، بلکه در محدوده‏ای قرار گرفته باشد مانند نیکل – تیتانیم (شکل 3-23)

ترکیبات بین فلزی غالباً سخت و ترد بوده، اما دارای نقطه ذوب بالا و مقاومت خوراکی و خزشی خوبی هستند.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله آلیاژهای حافظه دار

مقاله آلیاژهای حافظه دار - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-NMEC03-NMEC03_074=آلیاژهای-حافظه-دار.html‎Cached Similarمقاله آلیاژهای حافظه دار, در سومین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید (3rd Conference in the Manufacturing Engineering (NMEC2012)) توسط. مقاله کاربرد آلیاژهای حافظه دار شکلی در مهندسی عمران - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-NCEMI01-NCEMI01_145=کاربرد-آلیاژهای-حافظه-دار-شکلی-در-مهندسی-عمران.html‎Cached Similarمقاله کاربرد آلیاژهای حافظه دار شکلی در مهندسی عمران, در اولین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت زیر ساختها (The First National Conference on Engineering and ... مقاله آلیاژ های حافظه دار شکلی و کاربرد آنها در بهسازی لرزه ای - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-INRC03-INRC03_188=آلیاژ-های-حافظه-دار-شکلی-و-کاربرد-آنها-در-بهسازی-لرزه-ای.html‎Cached Similarمقاله آلیاژ های حافظه دار شکلی و کاربرد آنها در بهسازی لرزه ای, در سومین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم سازی ایران (03rd National Conference on Retrofitting of Iran) ... مقاله آلیاژ‌های حافظه دار - دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی bankmaghale.ir/مقاله-آلیاژ‌های-حافظه-دار/‎Cached Similarمقاله آلیاژ‌های حافظه دارمربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۶۷ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله آلیاژ‌های حافظه دار ... آلیاژ حافظه‌دار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آلیاژ_حافظه‌دار‎Cached Similarآلیاژ حافظه‌دار (به انگلیسی: Shape Memory Alloy ) به آلیاژهایی گفته می‌شود که خواص ترمومکانیکی قدرتمندی همراه با تغییر ناگهانی در ساختار شبکه خود از طریق ... [PDF] ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺫﻭﺏ ﺁﻟﻴﺎﮊ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺩﺍﺭ ﻧﺎﻳﺘﻴﻨﻮﻝ ﺑﺮ ﺭﻳﺰﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ije.ir/sadrnezh/155.pdf‎Cached Similarﺍﺳﺘﺎﺩ ﺩﺍﻧﺸﻜﺪﻩ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻭ ﻋﻠﻢ ﻣﻮﺍﺩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺻﻨﻌﺘﻲ. ﺷﺮﻳﻒ ﻭ ﻗﻄﺐ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻓﺮﺍﻳﻨﺪﻫﺎﻱ ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﺷﻜﻞ ﺩﻫﻲ. ﻣﻮﺍﺩ. ﭼﻜﻴﺪﻩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻪ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺫﻭﺏ ﻭ ﻧﻜﺎﺕ ﻓﻨﻲ ﻻﺯﻡ ﺍﻻﺟﺮﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﺎﺧﺖ ﺁﻟﻴﺎﮊ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺩﺍﺭ. ﻧﻴﻜﻞ ﺗﻴﺘﺎﻧﻴﻢ ﺑﺎ. بررسی اثر حافظه داری بر روی سطح سایش آلیاژ حافظه دار NiTi iran-mavad.com/بررسی-اثر-حافظه-داری-بر-روی-سطح-سایش-آلی.html‎Cached Similarبررسی اثر حافظه داری بر روی سطح سایش آلیاژ حافظه دار NiTi : آلیاژ NiTi به خاطر داشتن خواص حافظه داری و سوپرالاستیسیته مورد توجه محققان قرار گرفته است. مقاله: آلیاژهای حافظه‌دار (بخش نخست) hitna.ir/fa/news/9657/مقاله-آلیاژهای-حافظه‌دار-بخش-نخست‎Cached Similar18 ژانویه 2013 ... این مقاله، مروری اجمالی است بر تاریخچه، تعاریف، خواص کلی و شماری از کاربردهای گروه‌های مختلفی از آلیاژهای حافظه‌دار. مقاله آلیاژهای حافظه دار - فروشگاه جامع آنلاین فایل و پروژه های تخصصی ... mastanehonline.cero.ir/product-354146-مقاله-آلیاژهای-حافظه-دار.aspx‎Cachedخرید. مقاله آلیاژهای حافظه دار. بخشهایی از متن: مقدمه و تاریخچه. آلیاژهای حافظه دار موادی بسیار جالب با مشخصات حفظ شکل و سوپرالاستیسیته هستند که فلزات و آلیاژهای ... SID.ir | مدل یک بعدی رفتار فوق کشسان آلیاژهای حافظه دار fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=63120‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی مدل یک بعدی رفتار فوق کشسان آلیاژهای حافظه دار.