خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله طیف نگاری UV FTIR IR

مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR

طیف نگاری UV, FTIR, IR

موضوعات مورد بررسی در این سمینار، خصوصیات پرتوهای IR,UV و وسایل طیف نگاری است و همچنین کاربرد این پرتوها به عنوان آنالیز سطوح بر روی مواد می باشد.

فصل 1

1-1) خصوصیات و ویژگی های پرتو UV (وراء بنفش)

اشعه واراء بنفش بدسته ای از امواج الکترو مغناطیس اطلاق می شود که پس از طیف مرئی قرار گرفته و طول موج آن بین A3900-1800 ( و یا 39/0 مو و 0144/0 مو) می باشد. این اشعه قابل رویت نیست ولی از روی خاصیت شیمیایی آن می توان به وجودش پی برد حد اخیر قرار دادی است چون بین اشعه وراء بنفش واشعه ایکس از لحاظ خواص فیزیکی حد فاصل مشخص و واضحی وجود ندارد.

طبق توصیه کنگره کپنهاک (سال 1932) اشعه UV را به سه منطقه تقسیم می کنند.

1-وراء بنفش با طول موج بلند یا وراء بنفش A-این اشعه بین طول موجهای 39/0 و 315/0 مو قرار دارند. نسبت این اشعه در نور آفتاب، قوس الکتریکی ذغال و چراغهای الکتریکی معمولی زیاد است. از نظر بیولوژیک تولید اریتم نمی کند مگر اینکه تابش شدید و طولانی باشد.

2- وراء بنفش با طول موج متوسط یاوراء بنفش B- که بین طول موجهای 315/0 مو و 28/0 مو واقع شده اند. این اشعه در نور چراغ، بخار جیوه و قوس های الکتریکی با الکترودهای فلزی وجود دارد. تاثیر آنها در پوست شدید است و زودتر از وراء بنفش A، اریتم تولید می کند. پس از برطرف شدن اریتم، به علت پیگمانتاسیون شدید تا مدتی پوست تیره می ماند.

3-وراء بنفش با طول موج کوتاه و یا وراء بنفش C که شامل طول موج های کوتاهتر از 28/0 مو می باشد و فقط درقوس الکتریکی جیوه وجود دارد. خواص شیمیایی آن خیلی شدید است ولی چون در طبقات سطحی پوست جذب می شود، اریتم و تیرگی پوست در آن خفیف است. اما اثر میکروب کشی آن (باکتریها و مخمرها و غیره) بسیار شدید می باشد.

اسباب هائیکه برای اندازه گیری اشعه وراء بنفش وجود داردکه اکتی نومتر (Actinomre) نامیده می شود و به سه دسته تقسیم می گردد.

1-پیل ترموالکتریک

2-اکتی نومتر فیزیکی

3-اکتی نومتر شیمیایی

1- پیل ترمو الکتریک – اندازه گیری انرژی اشعه مانند اندازه گیری طیف مرئی واشعه زیر قرمز می باشد بدین معنی که جسمی را که کلیه اشعه را جذب می کند در معرض تابش اشعه قرار داده و حرارت حاصل را اندازه گیری می کنند.

در عمل این روش در پزشکی نتایج دقیق نمی دهد زیرا اغلب مقدار اشعه وارء بنفش خیلی کم است درصورتیکه اثر بیولوژیکی آن از اشعه مرئی زیر قرمز زیادتر و مهمتر است. برای اینکه شدت اشعه وراءبنفش به تنهایی اندازه گیری شود کافی است که ابتدا شدت تمام اشعه منبع نورانی را اندازه گیری نمود و سپس به کمک صافیهای مناسب که کلیه اشعه وراء بنفش راجذب می نماید، اندازه گیری را تکرارکرد. تفاضل این دو مقدار اشعه وراء بنفش را نشان می دهد.

2-اکتی نومتر فیزیکی – مهمترین این نوع اکتی نومترها، سلول فوتو الکتریک است که تشکیل شده از یک حباب از جنس کوارتز که به خوبی تخلیه شده است و شامل دو الکترود می باشد. کاتد تشکیل شده از یک رسوب فلزی نازک که جدار داخلی حباب به غیر از قسمت کوچکی را که برای ورود نور است می پوشاند. آند در داخل حباب بوده و از یک حلقه فلزی ساخته شده است. هر گاه بین دو الکترود اختلاف سطحی در حدود صد ولت برقرار نماییم به شرطی که قطب منفی به رسوب فلزی متصل باشد، و سلول در تاریکی باشد جریانی نمی گذرد ولی اگر به رسوب نور بتابانیم از آن الکترود جدا شده و جریانی که شدت آن متناسب با شدت نورتابنده است برقرار می شود. بایاد دانست که شدت این جریان معمولاً خیلی کم است (در حدود میکرو آمپر) و باید آنرا بوسیله لامپ های سه قطبی تقویت نمود.

برای افزایش حساسیت سلول داخل آنرا از گاز بی اثری با فشار کم پر می کنند حساسیت سلول فوتو الکتریک بستگی به جنس فلز داخل حباب که مورد تابش نور قرار می گیرد، دارد.

امروزه کادمیوم بیش از همه فلزات در اکتی نومترهای بیولوژیک به کار می رود زیرا این فلز فقط به اشعه وارء بنفش حساس است.

3-اکتی نومتر شیمیایی-املاح نقره در اثر تابش اشعه وراء بنفش احیاء می شود و چون نقره آن آزاد می گردد املاح سیاه رنگ می شود.

طیف سنج (اسپکترومتر) IR

در این نوع اسپکترومترها، نور ناشی از منبع نورانی ابتدا به دو دسته نور دارای خواص همانند تقسیم می شود که یک دسته از آن از سل (Cell) حاوی جسم مورد آزمایش عبور می کند و دسته دیگر از سلی (Cell) که فقط حاوی حلال یا قرص KBr خالص است عبور می کند.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله طیف نگاری UV FTIR IR

مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR cdownload.cero.ir/product-328401-مقاله-طیف-نگاری-UV-FTIR-IR.aspx‎Cachedمقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR دسته: پزشکی بازدید: 10 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 34 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 51. مقاله طیف نگاری UV FTIR IR ... دانلود مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR - فروش فایل file22.blogsky.com/1395/07/22/post-51695/‎Cached13 ا کتبر 2016 ... طیف نگاری UV, FTIR, IRموضوعات مورد بررسی در این سمینار، خصوصیات پرتوهای IR ,UV و وسایل طیف نگاری است و همچنین کاربرد این پرتوها به آغاز ... دانلود مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR - خرید آنلاین و دریافت - کمیاب دانلود kmyabdlcnt.ir/post.php?id=6517‎Cached1 نوامبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR ببرید مقاله طیف نگاری UV FTIR ... مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR | شبکه مقاله articlenetwork.ir/p=44425‎Cached3 نوامبر 2016 ... دسته: پزشکی فرمت فایل: doc حجم فایل: 34 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 51 مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR طیف نگاری UV, FTIR, IR موضوعات ... دانلود مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR -کامل و جامع | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/7209‎Cached28 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. کاربران گرامی توجه ... فروش دانلودی مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper1290.html‎Cached24 سپتامبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR || روی دکمه ادامه مطلب کلیک ... کاملترین فایل سمینار بررسی طیف نگاری UV, FTIR, IR - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=6401‎Cached27 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی سمینار بررسی طیف نگاری UV, FTIR, IR وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR 7iksmr.sarvdlc.com/‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید مقاله طیف ... مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR 7sdp6j.nikansefile.ir/‎Cachedما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم عنوان محصول دانلودی:مقاله طیف نگاری UV, FTIR, IR یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. فهرست ... تحقیق طیف نگاری UV, FTIR, IR - دانلود برتردانلود برتر irbartar.ir/تحقیق-طیف-نگاری-uv-ftir-ir/‎Cachedتحقیق طیف نگاری UV, FTIR, IR. دسته بندی : علوم پایه _ فیزیک فرمت فایل: doc ( قابلیت ویرایش ) حجم فایل: (در قسمت پایین صفحه درج شده ) تعداد صفحات : ۳۱ کد ...