خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد

مقاله بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد

مقدمه:

امروزه پدیده وابستگی دارویی یکی از معضلات بزرگ جوامع بشری است که توجه روانپزشکان، جامعه شناسان و حقوقدانان، روانشانسان و علمای تعلیم و تربیت را به خود اختصاص داده است این موضوع نشان می دهد که پدیده اعتیاد یا سوء مصرف مواد دارای ابعاد چندگانه است که در بروز و شیوع آن دخیلند، بنابراین در مبارزه با اعتیاد چنانچه یکی از عوامل مد نظر قرار گیرد و از سایر عوامل چشم پوشی شود فرض بر آنکه آن عامل تأثیر مثبتی نیز در جلوگیری از اعتیاد داشته باشد. عوامل دیگر تأثیر عامل مورد نظر را کاهش خواهند داد.

سم زدایی به روشهای مختلف پزشکی و در زمانهای مختلف و توسط داروهای گوناگون صورت می گیرد ولی نتیجه همگی دفع کامل مواد و تست منفی می باشد.

روشهای درمانی افراد وابسته به مواد در کلینیک ها به صورت زیر می باشد. همه افراد وقتی به کلینیک مراجعه می کنند ابتدا تحت درمان سم زدایی قرار می گیرند تا مواد از بدن آنها دفع شده و علائم جسمانی ترک بر طرف شود و تست مورفین آنها منفی شود. روشهای سم زدایی به صورت URD و R.D و A.M.D و نیز سم زدایی با بوپرنورفین بوده است که با توجه به شرایط فنی و جسمی و خواسته خود بیمار انتخاب می شود. مرحله دوم در حال به دنبال منفی شدن تست مورفین بیمار انجام می گیرد و تحت رواندرمانی فردی از نوع شناختی حمایتی قرار می گیرند (هفته ای یک بار) و همچنین گروه درمانی و خانواده درمانی و تمرینات یوگا جزء درمان های 6 ماهه بعد از سم زدایی می باشد بیماران در این دوره 6 ماهه تحت درمان نگهدارنده با کپسول نانترکسان بوده و به محض قطع دارو تحت سم زدایی مجدد قرار می گیرند.

وابستگی به مواد:

تعریف:

در سال 1964، سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسید که اصطلاح اعتیاد (Addiction) دیگر اصطلاح علمی نیست و وابستگی Draug Dependence را به جای آن توصیه نمود. مفهوم وابستگی مواد در ضمن چند دهه معانی رسمی بسیار و معانی معمولی فراوان داشته است. اساساً در ارتباط با تعریف وابستگی، از خود مفهوم استعداد شده است.

وابستگی رفتاری و وابستگی جسمی، وابستگی رفتاری بر فعالیتهای مواد جوئی و قرائن مربوطه الگوهای مصرف بیمار گونه تأکید کرده است. وابستگی جسمی بر اثرات جسمی (فیزیولوژیک) دوره های متعدد مصرف مواد تأکید نموده است.

فهرست مطالب

فصل اول
مقدمه
بیان مسأله
فایده و اهمیت تحصیل.
فرضیه های پژوهش.
تعریف اصطلاحات.
فصل دوم :
وابستگی به مواد:
تعریف:
کلاسهای تشخیص برای وابستگی به مواد بر اساس DSMIV:
ملاکسهای تشخیص برای ترک مواد بر اساس DSMIV:
وابستگی فیزیولوژیایی (Physiologidal):
وابستگی روان شناختی:
چگونگی ایجاد وابستگی دارویی:
آزمایش:
مصرف تنظیم:
اعتیاد یا وابستگی:
لب شناسی:
۱- عوامل اجتماعی و فرهنگی:
۲- بیماری توأم
۳-عوامل زیست شناختی و ژنتیک:
۴- نظریه روانکاوی
نوروفارماکولوژی:
کوکائین:
نظریه های اعتیاد:
نظریه های روانی اجتماعی
۲-نظریه های رفتاری:
۳-نظریه های ژنتیک:
۴-نظریه های نوروشیمیایی:
اختلالات روانپزشکی توأم:
پژوهشهایی در مورد رابطه اختلال شخصیت با اعتیاد:
فصل سوم
روش تحقیق:
جامعه آماری:
روش انتخاب نمونه تعداد نمونه ها:
جدول ۱-۳
خلاصه اطلاعات مربوط به مشخصات نمونه ها
روش جمع آوری اطلاعات:
متغیرهای پژوهش:
تفسیر ملام: مصرف مواد
تفسیر رابط: سن
ابزار تحقیق:
شیوه نمره گذاری:
روشهای آماری مورد استفاده در این پژوهش:



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد

پایان نامه بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و بیماری اعتیاد | مرجع دانلود ... www.payanname.net/پایان-نامه-بررسی-ارتباط-بین-نیمرخ-روان/‎Cached Similarپایان نامه بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و بیماری اعتیاد ... سوء مصرف وابستگی به مواد مخدر با دوره های بهبود و عود آن شخص می گردد و در یک بررسی ... سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه ، تحقیق ، پروژه و مقالات دانشگاهی در رشته های مختلف است. روش تحقیق بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد ... www.asanproject.ir/بررسی-ارتباط-بین-نیمرخ-روانی-و-عود-بیما/‎Cachedمقدمه: امروزه پدیده وابستگی دارویی یکی از معضلات بزرگ جوامع بشری است که توجه روانپزشکان، جامعه شناسان و حقوقدانان، روانشانسان و علمای تعلیم و تربیت را به ... بررسی ارتباط بین نیم رخ روانی و عود بیماری اعتیاد prozhe.marketfile.ir/product-46322-Examine-the-relationship-between-psychological-pro.aspx‎Cachedمقالات ترجمه شده ... بررسی ارتباط بین نیم رخ روانی و عود بیماری اعتیاد ... تحقیق جیر[5] نیز در سال 1990 نشان داد که افراد مبتلا به بیماریهای روانی مشکلات مربوط به ... مقاله در مورد بررسی ارتباط بین نیم رخ روانی و عود بیماری اعتیاد mag-iran.com/مقاله-در-مورد-بررسی-ارتباط-بین-نیم-رخ-رو.htm‎Cached Similarبررسی ارتباط بین نیم رخ روانی و عود بیماری اعتیادبررسی ارتباط بین نیم رخ روانی و عود بیماری اعتیاد.در مراجعه کنندگان به کلینیک فوق تخصص ترک اعتیاد آتیه ... پایان نامه بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد در ... www.karenthesis.ir/.../پایان-نامه-بررسی-ارتباط-بین-نیمرخ-روانی-و-عود-بیماری-اعتیاد-در-مراجعه-کنندگان-به-کلینیک-فوق-تخصصی-تر...‎Cachedپایان نامه بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد در مراجعه کنندگان به کلینیک فوق تخصصی ترک اعتیاد آتیه نو کرج (16 تا 45 سال مذکّر) فصل اول: ... پایان نامه بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد » دانلود ... mihandocs.com/2656-پایان-نامه--بررسی-ارتباط-بین-نیمرخ-روانی-و-عود-بیماری-اعتیاد.html‎Cached1 سپتامبر 2015 ... عنوان مقاله : پایان نامه بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد ... یکی از عوامل مؤثر در ایجاد و تداوم اعتیاد عامل فردی می باشد که نظر ... بررسی ارتباط بین ویژگی های شخصیتی و عود بیماری اعتیاد در مراجعه ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=123381‎Cachedعنوان مقاله: بررسی ارتباط بین ویژگی های شخصیتی و عود بیماری اعتیاد در مراجعه ... برای بررسی رابطه نیمرخ روانی و مصرف مجدد مواد آزمون خی دو به کار برده شد. بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد—38952 - مقاله و ... 2015paper.ir/article/بررسی-ارتباط-بین-نیمرخ-روانی-2‎Cached14 ژوئن 2015 ... قیمت: 39000 ریال. موضوع: بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد در مراجعه کنندگان به کلینیک فوق تخصصی ترک اعتیاد (16 تا 45 ... دانلود فایل ( مقاله بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد) 6qfr52.nikansefile.ir/‎Cachedدانلود فایل ( مقاله بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد) فروش دانلودی مقاله بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد www.newfilestant.ir/paper11366.html‎Cached29 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله بررسی ارتباط بین نیمرخ روانی و عود بیماری اعتیاد }}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه ...