خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان

مقاله اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان

مقدمه:

تکلیف همواره به عنوان یکی از عوامل مهم در تحقق یادگیری مطرح بوده و در هر دوره متناسب با برداشتی که از یادگیری وجود داشته، شکل و نوع تکلیف نیز متفاوت بوده است. شاید در گذشته اگر دانش آموزی صرفاً موفق به محفوظاتی در ذهن خویش می شد، تصور می رفت که یادگیری در او تحقق یافته است. اما امروزه، با تعریفی که از یادگیری می شود توقع اهدافی فراتر از آن وجود دارد. یکی از متغیرهای رایج در مورد یادگیری به شرح زیر است: «یادگیری تغییری است که در توانایی انسان ایجاد می شود و برای مدتی باقی می ماند و نمی توان آن را به سادگی به فرآیندهای رشد کسب شده نسبت داد.»[1]

به همین دلیل از تکالیف خانه به عنوان تمرین جهت یادگیری و توانایی استفاده می گردد و تکلیف خانه به آن دسته از فعالیت های درسی اطلاق می شود که در یادگیری های کلاسی جهت انجام دادن در خارج از کلاس درس و مدرسه برای دانش آموزان تعیین می شود.


[1]- تکلیف شب از دیدگاه متخصصین تعلیم و تربیت، معارف آموزشی اداره کل سال 1372

تکلیف شب از وظایفی است که از تاسیس مدارس همگانی عمدتاً به منظور تکمیل آموزش مدرسه و گاه به عنوان وسیله ای در دستیابی به اهداف دیگر آموزش و پروش مانند عادت به کار مستقل، رشد، مسئولیت، عادت به مطالعه برای دانش آموزان در کشورها معمول بوده است.

قوانین یادگیری از نظر روانشناسان

عموم روانشناسان و صاحب نظران تعلیم و تربیت ضمن توجه به اهمیت عامل تمرین و تکرار در یادگیری پایدار بر چگونگی تحقق این مهم تاکید فراوان داشته‌اند. چرا که تمرین و تکرار خود به خود اثری در تکمیل یادگیری نمی تواند داشته باشد. مگر اینکه با انگیزه های درونی و محرک های بیرونی توام گردد. به عنوان مثال «شراندایک» در پی مطالعات وسیع خود پیرامون یادگیری، انسان و حیوان، یادگیری را تابع سه قانون اصلی می داند. یکی از این سه قانون تمرین است.

«شراندایک قوانین یادگیری را به شرح زیر عنوان می‌کند».

الف- قانون آمادگی:

یادگیرنده زمانی قادر خواهد بود مطلب یا مهارتی را بیاموزد که از جهات جسمی، ذهی، عاطفی، روانی و اجتماعی آمادگی های لازم را داشته باشد.

ب- قانون نتیجه یا اثر:

هر قدر دانش آموز در فعالیت های آموزشی و انجام تکالیف و تمرینات درسی با احساس خوشایندی مواجه گردد و زمینه ارضای نیازهای ذهنی و روانی او فراهم شود، به یادگیری، تکرار و تمرین‌ آن رغبت و انگیزه بیشتری از خود نشان می دهند و اگر از انجام تکالیف درسی لذتی نبرد، در رفتار او تغییرات چندان مثبتی مشاهده نخواهد شد.

ج-قانون تمرین و تکرار:

ارتباط بین محرک و پاسخ یا استمرار و تکمیل برداشت های ذهنی و آموخته ها در اثر تمرین و تکرار محکم تر شود.[1]


[1] - مقدمه‌ای بر نظریه های یادگیری، علی اکبر سیف (مترجم) ج 1 ص 86 الی 88.

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول

مقدمه

1

بیان مسئله

7

ضرورت و اهمیت پژوهش

10

متغیرهای پژوهش

13

تعریف عملیاتی متغیرها

14

فرضیه های تحقیق

15

فصل دوم

مقدمه

18

قوانین یادگیری از نظر روانشناسان

21

تاثیر تکلیف در یادگیری

23

آیا تکلیف شب یک ضرورت تربیتی است؟

24

ملاک های تعیین تکلیف شب

26

تناسب نوع تکلیف با نوع درس

28

جایگاه تکلیف

28

تصحیح تکلیف

29

تشریح اهداف تکلیف

30

فواید و مضرات تکلیف

30

اهداف تکلیف

31

انواع تکلیف

32

حجم تکلیف

33

رابطه تکلیف با میزان هوش و استعداد دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنها

35

تاریخچه تکلیف شب در جهان

36

تکلیف شب به عنوان یک تجربه یادگیری

38

اثرات تکلیف شب

40

نظریات مختلف درباره تکلیف شب

41

تاریخچه تکلیف شب

44

تحقیقات انجام شده در ایران

52

فصل سوم

روش تحقیق

56

نوع تحقیق

56

جامعه آماری

57

نمونه آماری

57

روش نمونه گیری

57

ابزار تحقیق

57

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل چهارم

الف- آمار توصیفی

61

مقدمه و بیان افراد نمونه آماری بر اساس مدرک سابقه، جنسیت و منطقه جغرافیایی

61

بیان فرضیه ها و سوالات مربوط به آن

62

سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره یک

101-63

سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره دو

101-63

سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره سه

101-63

سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره چهار

101-63

سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره پنج

101-63

سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره شش

101-63

سوالات پرسشنامه و جداول مربوط به فرضیه شماره هفت

101-63

تجزیه و تحلیل و بیان روش مقایسه ای ارائه تکلیف شب سنتی و فعال

101

آمار استنباطی

105

بحث و نتیجه گیری

109

فصل پنجم

خلاصه پژوهش

112

عنوان و اهداف پژوهش

112

فرضیه های پژوهش

112

نوع پژوهش

114

پیشنهادات

115

محدودیت ها و موانع

116

پیوست ها

منابع و مأخذ

119

فهرست جداول

121

نمونه فرم پرسشنامه

124



خرید فایل



لینک منبع :مقاله اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان

مقاله اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان bankmaghale.ir/مقاله-اثرات-تکلیف-شب-برای-دانش-آموزان/‎Cached Similarمقاله اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۳۷ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود ... مقاله اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان | جزوه www.jozve.org/مقاله-اثرات-تکلیف-شب-برای-دانش-آموزان‎Cached Similar31 مه 2013 ... چکیده. تکلیف همواره به عنوان یکی از عوامل مهم در تحقق یادگیری مطرح بوده و در هر دوره متناسب با برداشتی که از یادگیری وجود داشته، شکل و نوع ... پایان نامه اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان | مرجع دانلود پایان نامه با ... www.payanname.net/اثرات-تکلیف-شب-برای-دانش-آموزان/‎Cached Similarپایان نامه اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان ... مسئله تکلیف شب و مباحثات مربوط به آن همواره برای دانش آموزان و معلمان و اولیای دانش آموزان مطرح بوده و .... سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه ، تحقیق ، پروژه و مقالات دانشگاهی در رشته های مختلف است. مقاله اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/4735‎Cached26 ا کتبر 2016 ... با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه ... اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان | پروژه ها www.prozheha.ir/tag/اثرات-تکلیف-شب-برای-دانش-آموزان‎Cachedدانلود رایگان روش تحقیق اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان – روانشناسی. توضیحات : تکلیف همواره ... رابطه تکلیف با میزان هوش و استعداد دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنها تاریخچه تکلیف شب در ... بحث و نتیجه گیری فصل پنجم خلاصه پژوهش دانلود مقاله اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان – پایگاه ثبت مشاغل ... ads.servicebartar.ir/?p=73550‎Cached31 ا کتبر 2016 ... مقدمه: تکلیف همواره به عنوان یکی از عوامل مهم در تحقق یادگیری مطرح بوده و در هر دوره متناسب با برداشتی که از یادگیری وجود داشته، شکل و نوع تکلیف ... مدرسه ابتدائی دخترانه شماره 2 - مشهد - Articles - مقالات sg2.tabaar.com/Article/ViewArticle.asp?id=31844...آموزش...681‎CachedØ اﺛرات ﺗﮑﻠﯾف ﺷب ﺑرای داﻧش آﻣوزان : ﺗﮑﻠﯿﻒ ﺷﺐ از وظﺎﯾﻔﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ از ﺗﺎﺳﯿﺲ ﻣﺪارس همگانی ﻋﻤﺪﺗﺎً ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﮑﻤﯿﻞ آﻣﻮزش ﻣﺪرﺳﻪ و ﮔﺎه ﺑﻪ ﻋﻨﻮان وﺳﯿﻠﻪ ای در دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ اهداف دﯾﮕﺮ آﻣﻮزش و ﭘﺮوش ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻋﺎدت ﺑﻪ ... پایان نامه تکلیف شب و اثرات آن بر یادگیری دانش آموزان - ویکی پروژه wikiproject.ir/1440-.html‎Cached Similarدانلود پایان نامه تکلیف شب و اثرات آن بر یادگیری دانش آموزان. ... اثرات تکلیف شب 40 نظریات مختلف درباره تکلیف شب 41 ... بحث و نتیجه گیری 109 فصل پنجم دانلود رایگان مقاله روانشناسی باعنوان اثرات تکلیف شب بر دانش آموزان https://kandoocn.com/index.php?newsid=1850‎Cached... شب بر دانش آموزان. دسته بندی: مقالات / روانشناسی و علوم تربیتی ... یاری می‌نماید. جهت دانلود رایگان " اثرات تکلیف شب بر دانش آموزان " باید در سایت عضو شوید ... دانلود (مقاله اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان) – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper2375.html‎Cached28 سپتامبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم عنوان محصول دانلودی:مقاله اثرات تکلیف شب برای دانش آموزان یکی از بهترین فایل ها در این ...