خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق تخت فولاد

تحقیق تخت فولاد

چکیده ای از قسمتهایی از متن:

بعد از قبرستان وادی السلام درنجف اشرف وسایر گورستانهای اعتاب مقدسه و همچنین گورستان قدیمی قم و مقبره شیخان باید قبرستان تخت فولاد را شریفترین و ارجمند ترین و متبرکترین مقابر و گورستانهای ایران بلکه عموم شهرهای شیعه نشین محسوب داشت . وجود « لسان الارض » که از بدو خلقت حکایت می کند و همچنین وجود قبر جناب « یوشع» از انبیای بزرگوار بنی اسرائیل در این سرزمنی مقدس که مربوط به دو هزار سال قبل و شاید کمی بیشتر باشد از امتیازات این زمین و گورستان می باشد.

...

تخت فولاد در قبل از اسلام :

همانگونه که ذکر شد زمین لسان الارض بشرحی که از کتاب : (ذکر اخبار اصفهان ) تالیف حافظ ابونعیم نقل کردیم حکایت از بدو خلقت می کند که قدمت و اهمیت آن با خلقت انسان و زمین و آسمان شروعمی شود .

خبری را که حافظ ابونعیم روایت می کند هر چه باشد نشانگر سابقه تاریخی این زمین مقدس بوده و از آن حکایت می کند که قبل از اسلام نیز مورد توجه و عنایت مردم این شهر بوده است .

قبر جناب یوشع در این زمین مقدس نیز دلیل دیگری است از صدها سال قبل از اسلام یعنی در زمانیکه بخت النصر یهود را از فلسطین کوچانیده بود و بعداً در اصفهان ساکن شدند همچنین جناب یوشع از انبیاء و احباء بزرگ آنان در این شهروفات یافته ودراین زمین کهدر آن زمان هم دارای شهرت و نام بود دفن گردید .

حافظ ابونعیم در کتاب خود (ص 39) می نویسد :

قال اسحق : (وبنی ماربین یوشع بن نون . . . ) سپس شرحی در وجه تسمیه ماربین می نویسد .طالبین مراجعه فرمایند و مراد از اسحق :

ابویعقوب اسحق بن علی بن ابراهیم بن قولویه است که در 5 ربیع الاول سال 368 وفات یافته است و الز احادیثی که به اسنادش از او روایت می کند یکی قال النبی صلی الله علیه و آله و سلم .

« المرء مع من احب » یعنی : انسان (در روز رستاخیز) با کسی است که ویرا دوست می دارد.

مرحوم انصاری در تاریخ اصفهان و ری (ث 317) می نویسد:

«و ابن یوشع غیر از یوشع بن نون وصی حضرت موسی علیه السلام می باشد » (و این نکته خود معلوم است که مابین زمان جناب یوشع وصی حضرت موسی علیه السلام تا داستان اسارت یهود بدست بخت النصر و سپس مهاجرت به اصفهان فاصله زمانی زیادی است .)



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق تخت فولاد

تخت فولاد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تخت_فولاد‎Cached Similarدر زمان شاه سلیمان صفوی محدوده گورستان تخت فولاد به حداکثر وسعت خود رسید، به طوری که گفته می‌شود در این زمان ۴۰۰ تکیه و خانقاه وجود داشته است. از اواخر دوره ... تخت فولاد گورستانی آن سوی تاریخ - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/243162/تخت-فولاد-گورستانی-آن-سوی-تاریخ‎Cached Similarتخت فولاد درکنار قبرستان بقیع مدینه، ابوطالب مکه و وادی السلام نجف اشرف از مهمترین و ... این کتاب بخشی از تحقیقات گروه پژوهشی متون دوران اسلامی پژوهشکده زبان و ... گورستان تخت فولاد - ویکی فقه wikifeqh.ir/گورستان_تخت_فولاد‎Cached Similar۱ - تخت فولاد سال‌ها تنها گورستان اصفهان ۲ - قدمت تخت فولاد ۳ - نام دیگر تخت فولاد ۴ - اقوال در وجه تسمیه تخت فولاد ۴.۱ - قول اول ۴.۲ - قول دوم ۵ - وجه تسمیه تخت فولاد ... تاریخچه تخت فولاد اصفهان و افراد سرشناس دفن شده در تخت فولاد - ندای ... nedaesfahan.ir/.../تاریخچه-تخت-فولاد-اصفهان-و-افراد-سرشنا.htm‎Cached16 ژانویه 2016 ... تخت فولاد نام قبرستان قدیمی شهر اصفهان است که به نام های لسان‌الارض و ... می رسید راهنمای اهل تحقیق و مطالعه و دلیل و گره گشای مقدسین برای درک ... تاریخچه تخت فولاد اصفهان - صاحب نیوز sahebnews.ir/64650/تاریخچه-تخت-فولاد-اصفهان.htm‎Cached Similar13 فوریه 2014 ... در واقع گورستانهای اصفهان قبل از دوران صفویه محدود به گورستانهای محلی بوده اما از دوره صفویه و بعد از آن، گورستان تخت فولاد مهمترین قبرستان ... دانلود تحقیق تخت فولاد - فایلهای مفید cero1.blogsky.com/1395/08/20/post.../دانلود-تحقیق-تخت-فولاد‎Cached10 نوامبر 2016 ... تحقیق تخت فولاد. چکیده ای از قسمتهایی از متن: بعد از قبرستان وادی السلام درنجف اشرف وسایر گورستانهای اعتاب مقدسه و همچنین گورستان قدیمی قم ... نقش جهان - آشنایی کامل با تخت فولاد اصفهان veldan.mihanblog.com/extrapage/folad‎Cached Similarاگر جزوه ای شامل اسامی تکایای تخت فولاد و ذکر نام بزرگان مدفون در آنها و همچنین تاریخچه مختصری از این گورستان نوشته می شد وبه چاپ می رسید راهنمای اهل تحقیق و ... درگاه الکترونیکی مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد isfahan.ir/index.aspx?tempname=takhtfolad&lang=1&sub=48‎Cached Similarنمایشگاه عکس تخت فولاد و نقش های ماندگار زندگی/قم + عکس .... را صرف تحقیق و تألیف و تصنیف نمود و آثاری همچون «مخزن العرفان» در تفسیر قرآن، روش خوشبختی، ... معرفی جاذبه‌های گردشگری تخت فولاد اصفهان - راسخون rasekhoon.net/.../معرفی-جاذبه‌های-گردشگری-تخت-فولاد-اصفهان/‎Cached21 ژانویه 2015 ... قبرستان تخت فولاد اصفهان از قدیمی ترین قبرستان‌های این شهر ... در ایران و صدمات شریعت از ظهور باب و غیرهما که بطور تحقیق از وی شنیده شده است. دریافت فایل تحقیق تخت فولاد - پرداخت و دانلود آنی gooyadlc.blogroom.ir/post/150‎Cached20 نوامبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی تحقیق تخت فولاد وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل ...