خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی

مقاله فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی

فهرست مطالب:

چکیده

واژگان کلیدی

زمینه‌سازی تربیت دینی پیش از تولد

زمینه‌سازی تربیت دینی در آغاز تولد

پیشگیری از تحریکات جنسی کودکان

مهرورزی و محبت

تأمین امینت و میدان دادن به کودکان

تکریم و احترام به کودک

شیوه‌های تکریم و احترام به کودک

شخصیت دادن به کودک و مشارکت دادن در کارها

منابع

...................................................................................

چکیده ای از قسمتهای مختلف متن:

تربیت دینی به مفهوم فراگیر آن که به معنای آموزش و پرورش دینی است؛ می‌تواند کلیدی‌ترین نقش را در توسعه معنوی و کمال یک جامعه دینی ایفا نماید. هرگونه کاستی یا کوتاهی در این امر، موجب بروز اختلالات و نابهنجاری‌‌های جبران ناپذیری در پرورش نسل نوین هر جامعه می‌شود. از این‌رو، برای اصلاح جامعه و پیشگیری از انحرافات اجتماعی، لازم است، فرایند تربیت در اندیشه دینی، شناسایی شود. از آن‌جا که آغاز این امر در خانواده است، این گفتار فرآیند آموزش و پرورش دینی را از خانواده آغاز و در گستره‌های فراتر دنبال می‌کند. روش‌ها و راهکارهای زمینه‌سازی تربیت دینی پیش از تولد، آغاز تولد و پس از آن را در چارچوب کریمه‌های قرآنی، سیرة پیامبر و امامان معصوم به بحث می‌گذارد. راهکارهای بهینه‌سازی فرایند پرورش دینی در خانواده، در قالب بحث‌هایی همانند پیشگیری از تحریکات جنسی کودکان، ابراز مهر و محبت، تأمین امنیت، تکریم و احترام فرزندان و بازی کودکان دنبال شده و پس از طرح عمده‌ترین عوامل ضعف و کاستی تربیت دینی فرزندان و آسیب‌شناسی آموزش دینی، به برخی از روش‌های درست برخورد با نوجوانان اشاره شده است.

...

روش‌های ابراز محبت

شاید همة ما مهرورزی به کودکان را یک نیاز انکارناپذیر بدانیم. اما راه‌ها و شیوه‌های مهرورزی برایمان مبهم باشد. در یک تقسیم‌بندی کلی، ابراز محبت به رفتاری و گفتاری تقسیم می‌شود.

- ابراز رفتاری

اقدامات عملی و رفتاری، از قبیل روی زانو نشاندن، در آغوش گرفتن، بوسیدن، سواری دادن و بعضی وقت‌ها کنار کودکان خوابیدن، هدیه دادن، بازی کردن و بر سر آن‌ها دست نوازش کشیدن است که در بسیاری از روایات مورد توجه و تأکید قرار گرفته است. برخی از این روایات را با هم مرور می‌کنیم:

پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «احبوا الصبیان و ارحموهم.» (طبرسی،1408ق: ص231)

- امام علی (ع) از خاطرات شیرین دوران کودکی خویش چنین یاد می‌کند: هنگامی که پیامبر اکرم (ص) در اوان کودکی مرا به خانه خویش برد، همیشه مرا در دامنش می‌نشاند. مرا به سینة خود می‌فشرد. هر وقت می‌خواست بخوابد و من فاصله‌ام با پیامبر زیاد بود و خوابم نمی‌برد، وی مرا نزدیک بستر خویش می‌برد. بعضی وقت‌ها دستش را به صورت من و بدنش را با بدن من تماس می‌داد. حتی کاری می‌کرد که من وی را استشمام کنم. (نهج‌البلاغه، 1379: خ192)



خرید فایل



لینک منبع :مقاله فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی

فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت www.hawzah.net/fa/article/view/86403‎Cached Similarراهکارهای بهینه سازی فرایند پرورش دینی در خانواده، در قالب بحث هایی همانند ... اینک بخش اول این نشست در موضوع فرایند تربیت دینی فرزندان در خانواده تقدیم می گردد. دانلود مقاله فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی mag-iran.com/دانلود-مقاله-فرایند-تربیت-فرزندان-درا.htm‎Cachedاز این‌رو، برای اصلاح جامعه و پیشگیری از انحرافات اجتماعی، لازم است، فرایند تربیت در اندیشه دینی، شناسایی شود. از آن‌جا که آغاز این امر در خانواده است، این گفتار ... تربیت فرزندان در اندیشه دینی اسلام - سیویلیکا www.civilica.com/Printable-YUMHANDQC01_017=تربیت-فرزندان-در-اندیشه-دینی-اسلام.html نسخه قابل چاپ خلاصه مقاله تربیت فرزندان در اندیشه دینی اسلام - گواهی پذیرش مقاله در ... از انحرافات اجتماعی، لازم است، فرآیند تربیت در اندیشه دینی، شناسایی شود. دانلود فرایندمقاله تربیت فرزندان دراندیشه دینی - فایلهای مفید cero1.blogsky.com/.../دانلود-فرایندمقاله-تربیت-فرزندان-دراندیشه-دینی‎Cached9 نوامبر 2016 ... مقاله فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی. فهرست مطالب: چکیده. واژگان کلیدی. زمینه‌سازی تربیت دینی پیش از تولد. زمینه‌سازی تربیت دینی در ... دانلود مقاله فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی - مقالات دانشگاهی article.university/دانلود-مقاله-فرایند-تربیت-فرزندان-درا/ فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی فهرست مطالب چکیده واژگان کلیدی زمینه‌سازی تربیت دینی پیش از تولد زمینه‌سازی تربیت دینی در آغاز تولد پیشگیری از ... فرایندمقاله تربیت فرزندان دراندیشه دینی - فایل prozhe20.cero.ir/product-328507-فرایند-مقاله-تربیت-فرزندان-دراندیشه-دینی.aspx‎Cachedخرید. مقاله فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی. فهرست مطالب: چکیده. واژگان کلیدی. زمینه‌سازی تربیت دینی پیش از تولد. زمینه‌سازی تربیت دینی در آغاز تولد. خرید آنلاین فرایندمقاله تربیت فرزندان دراندیشه دینی - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=11778‎Cached31 ا کتبر 2016 ... مقاله فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی ... خرید فایل( مقاله بررسی تربیت دینی در نوجوانان) ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ... خرید فایل( مقاله بررسی تربیت دینی در نوجوانان) - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=1300‎Cached24 ا کتبر 2016 ... اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی تربیت دینی در نوجوانان)) وارد صفحه ... تربیت فرزندان دراندیشه دینی ببرید مقاله فرایند تربیت فرزندان ... فرایندمقاله تربیت فرزندان دراندیشه دینی goleyass.rozblog.com/.../فرایندمقاله-تربیت-فرزندان-دراندیشه-دینی.html‎Cached15 ساعت قبل ... فرایندمقاله تربیت فرزندان دراندیشه دینی دسته: پژوهش بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 25 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 50. مقاله فرایند ... تحقیق در مورد فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی vhrhrhh.rozblog.com/post/194‎Cached19 جولای 2016 ... زمینه‌سازی تربیت دینی پیش ... 3 . دانلود مقاله فرایند تربیت فرزندان دراندیشه دینی mag-iran.com/دانلود-مقاله-فرایند-تربیت-فرزندان-درا.htm