خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA

پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA

DNA چیست؟

در بدن تمام موجودات زنده، در سطح ملکول، هم ذخیره سازی اطلاعات و هم پردازش اطلاعات در مقیاس بسیار بالا انجام می شود. تمام این عملیات مربوط به DNA بدن موجودات زنده است. مولکولهای DNA حاوی کدهای اطلاعاتی- ژنتیکی موجودات زنده هستند که توسط پروتئینهای خاصی، خوانده و تفسیر می شوند. توان اجرایی این سیستم که در قسمتهایی به آن اشاره می کنیم فوق العاده بالاست. حال اجازه دهید به منشا این ایده بپردازیم.

ژنتیک و انفورماتیک:

همانطور که مطلع هستید از علم ژنتیک و علم انفورماتیک به عنوان بزرگترین انقلابهای علمی بشر نامبرده می شود. امروز علومی که هیچگونه ربطی به یکدیگر نداشته اند، زمینه آمیزششان فراهم شده است.

نظریه دود 10 سال پیش در سال 1994 توسط لئونارد ادلمن «Leonard Adleman» با عنوان: “استفاده از DNA برای حل مجموعه ای از مسائل ریاضی”، مطرح شد. ادلمن که استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است، پس از مطالعه کتاب «بیولوژی ملکولی ژنها» نوشته جیمز واتسن «James Watson» (دانشمندی که در سال 1953 ساختار ژنها را کشف کرد) به این نتیجه رسید که ساختار DNA، به صورت عام دارای توان محاسباتی «Compvting Potential» است.

مراحل الگوریتم ادلمن در حل مسئله مسیر مستقیم همیلتون اینگونه خواهد بود:

1- تولید راندوم راههای مختلف در گراف.

2- نگهداری راههایی که با A شروع می شوند و به G ختم می شوند.

3- با توجه به اینکه گراف شامل 7 شهر می باشد، نگهداری تمام مسیرهایی که از 7 شهر عبور کرده اند.

4- نگهداری تمام راههایی که از تمام شهرها حداقل یک بارگذشته اند.

5- محاسبه سبک ترین وزن

6- راه باقی مانده جواب مساله خواهد بود.

جانشینی برای سیلیکون:

بیش از چهل سال است که ریز پردازنده های سیلیکونی قلب محاسبات را تشکیل می دهند. طبق قانون مور «Moore's Law» در هر 18 ماه دیوایسهای CPU دو برابر خواهند شد. بسیاری از دانشمندان معتقدند قانون مور به نهایت خود نزدیک شده است به این مفهوم که پردازنده های سیلیکونی چه از لحاظ متمرکز سازی و چه از لحاظ سرعت بیش از این توان پیشرفت ندارند. تراشه هایی که با DNA ساخته خواهند شد تراشه های بیولوژیکی «Bio-Chips» نام دارند. جایگزینی DNA با سیلیکون مزایای بیشماری دارد از جمله:

1- تا زمانی که موجود زنده وجود داشته باشد منبع DNA تامین خواهد بود.

محاسبه از طریق DNA :

مقاله ادلمن پس از مدتی مورد توجه دانشمندان زیادی قرار گرفت از جمله دکتر دانلد بیور «Danald Beaver»، دکتر ریچارد لیپتون «Richard Lipton» و دن بن «Dan Boneh» و…. اما نقطه عطف بعدی 3 سال پس از نظریه ادلمن شکل گرفت، زمانی که تیم محققان رچستر موفق به ساخت گیتهای منطقی بر پایه DNA شدند. پیدایش گیتهای DNA، پیشرفتی حیاتی محسوب می شدند از آنجا که پایه محاسبات می‌باشند. در این گیتها به جای استفاده از سیگنال، از کدهای DNA استفاده می شود.



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA

پایان نامه محاسبات مبتنی بر DNA - فایل فروش44 fileforosh44.fileforosh.ir/product-2812-DNAbased-computing.aspx‎Cachedمحاسبات مبتنی بر DNA مقاله محاسبات مبتنی بر DNA سمینار محاسبات ... دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر با موضوع محاسبات مبتنی بر DNA ... پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA emaghale.pishroblog.ir/Post/85‎Cached6 ا کتبر 2016 ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA || روی دکمه ادامه ... دریافت فایل پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA - پرداخت و دانلود آنی avaibrain.meeblog.ir/post/1678‎Cached24 نوامبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید نام محصول دانلودی: پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی فروش فایل پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=4194‎Cachedفروش فایل پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA. نوامبر 9th, 2016 دیدگاه‌ها خاموش. لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _پایان نامه محاسبه ... پایان نامه محاسبات مبتنی بر DNA - دانلود فایل پروژه و پایان نامه و ... fileee.ir/tag/پایان-نامه-محاسبات-مبتنی-بر-dna/‎Cachedخرید و دانلود سمینار پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر – نرم افزار ... محاسبات مبتنی بر DNA، یکی از شاخه های نوپای علم کامپیوتر است که مبتنی ... دانلود فایل ( پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA) mojedanesh.norblog.ir/post/926‎Cached11 ا کتبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم. مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه پایان ... دانلود (پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA) – حریر دانلود harirdlc.ir/article/33526‎Cached30 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA || روی دکمه ادامه ... دانلود پایان نامه ارشد:محاسبه مبتنی بر DNA | مرجع دانلود پایان نامه با ... www.payanname.net/دانلود-پایان-نامه-ارشدمحاسبه-مبتنی-بر-d/‎Cachedدر این پست می توانید متن کامل این پایان نامه را با فرمت ورد word دانلود نمائید: محاسبه مبتنی بر DNA شما در حالی که مشغول مطالعه این مطلب هستید، دانشمندان. فروش دانلودی پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=4751‎Cached26 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{پایان نامه ... خرید و دانلود پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA 1dqj38.barfindl.ir/‎Cachedبا آرزوی بهترینها برای شما عزیزان با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه محاسبه مبتنی بر DNA}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به ...