خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز

مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز

از سیستم عصبی مرکزی بدن، حساس ترین و حیاتی ترین عضو بدن، سپرهای حفاظتی زیادی مراقبت می کنند. یک جمجمه و ستون فقرات استخوانی و محکم، عضلات روی ستون فقرات، پوست روی آنها و ... در داخل خود این حفاظ های استخواهی هم چند لایه مختلف وجود دارند که مثل غلافی از سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) در برابر آسیب ها و عفونت ها حفاظت می کنند. این لایه ها مننژ نام دارند، اما گاهی پیش می آید که این لایه ها خودشان دچار التهاب و عفونت می شوند. مننژیت یا التهاب پرده های مغز و نخاع، بیماری التهابی و خطرناکی است که مننژ را آلوده می کند.

چه چیز به پرده مغز آسیب می زند؟

مننژیت می تواند در اثر عوامل مختلفی به وجود بیاید. هر چیزی که بتواند سیستم ایمنی را علیه مننژ تحریک کند و یا باعث التهاب سیستم ایمنی داخل این پرده ها بشود، التهابی ایجاد می کند که علائم مننژیت را به دنبال خواهد داشت. عفونت های ناشی از باکتری، عفونت های ویروسی آسیب ها، سرطان هایی خاص و بعضی از انواع داروها می توانند این غشاهای محافظ را ملتهب کنند و باعث فشار و آسیب به مغز بشوند.

مننژیت چه علائمی دارد؟

حدود 90 درصد بیماران سردرد را ذکر می کنند. تقریباً اولین علامتی که به وجود می آید سردرد است که به خاطر فشار به بافت مغز و تورم مننژ و افزایش مایع نخاعی به وجود می آید. به دنبال سردرد، سفتی گردن اتفاقی می افتد.گرفتگی و احساس سفتی در عضلات گردن که با معاینه خاصی می توان کاملاً آن را مشخص کرد.

درمان مننژیت

مننژیت یک اوژانس پزشکی است. یعنی با مشاهده کوچک ترین علائمی از آن باید به بیمارستان مراجعه کرد و در شک به آن هم حتی باید بیمار را بستری کرد. نوزدان و بچه ها بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند چون هم بیشتر مبتلا می شوند و هم تشخیص علائم در آنها سخت تر است.

آزمایش مایع نخاعی بیمار برای تعیین نوع باکتری.

دانستن علت اصلی ایجاد مننژیت بسیار مهم است چون در تعیین روش درمان نقش دارد، مثلاً ویروس ها معمولاً مننژیت نضیف و ملایمی ایجاد می کنند که خود به خود و ظرف یک تا دو هفته بهبود می یابد و اغلب درمان خاصی احتیاج ندارد و فقط باید درمان علامتی (یعنی تخفیف علامت ها) انجام شود. مثل تجویز کورتون برای کاهش تورم مننژ.

پیشگیری از خطرات

علت خطرناک بودن مننژیت، آسیبی است که به بافت مغز می رساند. طولانی شدن زمان التهاب ممکن است باعث گسترش عفونت به بافت مغز و یا افزایش فشار داخل جمجمه و آسیب به مغز شود که در نتیجه آن کما و مرگ اتفاق می افتد. عوارض کم خطرتر این بیماری هم چیزهای دلپذیری نیستند.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز

خرید آنلاین مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز - سیستم وبلاگدهی pichakwi.madblog.ir/post/94‎Cachedشما به صفحه اختصاصی مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید.کاربران گرامی توجه فرمایید که خرید از ... دانلود فایل ( مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز) tubasct.blogroom.ir/post/55‎Cached10 ساعت قبل ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز برایتان آماده ... کاملترین فایل مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز firuozeiasman.meeblog.ir/post/354‎Cachedکاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله حمله به ... تحقیق حمله به مرکز فرماندهی مغز در word | ره پویان rahpuyan.ir/the-attack-on-the-headquarters-of-the-brain.html‎Cached19 سپتامبر 2016 ... تحقیق حمله به مرکز فرماندهی مغز در word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است. فایل ورد تحقیق ... دانلود (مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز) | ناب پروجکت nabprojectfile.ir/?p=12970‎Cached13 ا کتبر 2016 ... برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید. مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز. ادامه مطلب ... خرید فایل( مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز) 9piioo.barfindl.ir/‎Cachedاینک شما با جستجوی ((مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز- شده اید. توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این ... فروش دانلودی مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper7050.html‎Cached14 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ... مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز rqtnu.stu1.ir/posts/‎Cachedپاورپوینت،تحقیق،نمونه سوال،فایل ورد،طراحی،طرح توجیهی،جزوه،کتاب،سوالات استخدامی،نقشه،پلن آماده،شیپ فایل،نرم افزار. مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز - فایل prozhe20.cero.ir/product-328750-مقاله-حمله-به-مرکز-فرماندهی-مغز.aspx‎Cachedمقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز. از سیستم عصبی مرکزی بدن، حساس ترین و حیاتی ترین عضو بدن، سپرهای حفاظتی زیادی مراقبت می کنند. یک جمجمه و ستون فقرات ... کویر دانلود » دانلود فایل ( مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز) kavirdlc.ir/دانلود-فایل-مقاله-حمله-به-مرکز-فرمانده/‎Cached30 ا کتبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید به صفحه دانلود فایل(مقاله حمله به مرکز فرماندهی مغز)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت ...