خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری

مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری

دستگا ههای پیشگیری از بارداری داخل رحمی(IUD )

از ابتدای این قرن,تلاشهایی به عمل آمد تاوسیله ای ساخته شود تا با قرار دادن آن در رحم بتوان با حداقل اثرات جانبی جلوی بارداری را گرفت .این تلاشها از سال 1960 حالت جدی تری پیدا کرد. دریکی از داستانهای جالب وتایید نشده نقل می شود که در سفرهای طولانی با کاروان ,با قرار دادن سنگهای کوچک در داخل رحم شترها از بارداری آنها جلوگیری به عمل می آوردند.تخمین می زدند که در یک زمان در ایالات متحده حدود7%از زنان فعال از نظر جنسی از IUD جهت پیشگیری از بارداری استفاده می کردند .دو نوع IUDتایید شده در شکل1-61 و2-61 نمایش داده شده اند. میزان بارداری در مطالعات وسیعتر معمولا از 5%تا5درصد درسال فرق می کند(Hatcer وهمکاران,1994 ).در سال 1986 ,دو نوع IUD پر طرفدارکه توسط زنان آمریکایی استفاده می شد توسط تولید کنندگانشان از بازار جمع آوری شده اند.دلیل جمع آوریLippes Loop وcu7 ,فشار مالی ناشی از پرداخت خسارت مربوط به شکایت های قضایی اعلام گردید.نزدیک به دو میلیون خانم به طور ناگهانی در ادامه استفاده از این روش موثر وایمن پیشگیری که توسطFDA تایید شده بود دچار تردید شدند.در آن زمان, حدود نیمی از زنان در ایالات متحده که ازIUD استفاده می کردند ,نامزدهای مناسبی جهت مصرف قرصهای ضد بارداری بودند. تعدادی از بقیه خانمها به استفاده از IUD پلاستیکی بی اثر که می توان آنرا برای مدت نا مشخصی در محل باقی گذاشت,ادامه دادند.اما بسیاری از زنان مجبور به استفاده از روشهای ضد بارداری کم اثرتر ویابستن دائمی لوله ها بودند.خوشبختانه فروش دستگاهProgestasert (شکل1-61 )به مقدار محدود در بازارهای ایالات متحده ادامه یافت هر چند که بهای آن برای مصرف کننده زیاد بود.اگر چهIUD نوع Copper T مدل 380A پیش ازآن وتوسط موسسه غیر انتفاعیPopulation Council ساخته شده بود اما تاسال 1988 در بازار ایالات متحده وجود نبود.این نوع نیز بسیارگران است.

فوائد فرضیIUD

شرایط دلخواه یک IUD آن است که یک بار کار گذاشته شده وپیشگیری کامل از بارداری ایجاد نمایند,به طور خود به خود خارج نشده وبه خاطر اثرات جانبی مجبور به خارج کردن از آن نباشیم,واینکه پس از خارج نمودن آن بتوان یک بارداری برنامه ریزی شده را فراهم کرد ,ونکته آخر اینکهIUD باعث ایجاد تغییرات مضر برای بارداری نشود.

انواعIUD

کلا این دستگاها بر دو نوع می باشد:1-انواع خنثی از نظر شیمیایی که از یک ماده غیر قابل جذب که اکثرا پلی اتیلن است ساخته شده وبرای حاجب شدن در زمان پرتو نگاری باسولفات باریم مخلوط شده است,2-انواع فعال از نظر شیمیایی که کم وبیش مواد شیمیایی چون مس یا یک عامل پروژسترونی را آزاد می نماید.

روش ریتم ترشحات سرویکس:

روش ریتم ترشحات سرویکس,با روشBihngs.مبتنی براحساس(خشکی)یا خیسی براساس تغییرات مقدار ونوع ترشحات سرویکس در زمانهای مختلف خود قاعدگی است.می بایست از شروع قاعدگی تا 4روز پس از احساس ومشاهده ترشحات لغزنده سرویکس,از نزدیکی خودداری نمود.ادعا شده است که یک دستگاه کوچک وسنتی که می تواند تغییرات کوچک غلظت الکترولیتهای ترشحات واژن یا دهان را اندازه گیری نماید قادر است تخمک گذاری را5تا7روز قبل از وقوع پیش بینی کندولی(Roumen1988)ثابت کردند که این دستگاه در پیش بینی روز تخمک گذاری ارزشی ندارد.

روش علامتی-حرارتی :

این روش اطلاعات مربوط به تغییرات ترشحات سرویکس(شروع دوره باروری)تغییرات دمای بازال(خاتمه دوره باروری)ومحاسبات تقویمی را جهت تخمین زمان تخمک گذاری,به کار می گیرد.این روش پیچیده ای جهت یادگیری واستفاده است وبیش از سایر روشها قابل اعتماد نیست(جدول2-60)

روشهای خودداری دوره ای(ریتمیک)

قاعدتا خودداری از نزدیکی در حین ویا حول وحوش تخمک گذاری می بایست از بارداری جلوگیری نماید,ولی متاسفانه همیشه اینگونه نیست.برای مثال,میزان بارداری درروشهای مختلف خودداری دوره ای(روشهای ریتمیک,تنظیم خانواده طبیعی)بین5تا40درصد درسال بوده اند(گزارشهای جمعیتی,1981).چهار روش خودداری جهت پیشگیری ازبارداری مورد استفاده قرار می گیرندوتوسطKluas(1982)مرور شده اند.تخمک انسان احتمالا بیش از 12تا24 ساعت پس از تخمک گذاری برای باروری مناسب نیست .

دیافراگم همراه با عوامل اسپرم کش :

دیافراگم واژینال متشکل از یک بخش پلاستیکی حلقوی وگنبدی شکل باقطر مختلف بوده که توسط یک حلقه فلزی دراطراف حمایت می شود.در صورت استفاده ازدیافراگم همراه باژل یا کرم کشنده اسپرم,پیشگیری از بارداری موثری بوجود می اید.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری

دانلود تحقیق در مورد روﺷﻬﺎی ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از ﺑﺎرداری antibardari-t.lel.ir/‎Cached11 آگوست 2016 ... Translate this page ۴ hours ago – دانلود مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری … چهار روش خودداری جهت پیشگیری ازبارداری مورد استفاده قرار ... دانلود (مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری) graficshamsine.meeblog.ir/post/717‎Cachedدانلود (مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری). امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله روشهای ... دریافت فایل مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری – پرداخت و ... harirdlc.ir/article/73‎Cached8 ا کتبر 2016 ... شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد به صفحه دانلود فایل(مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری)خوش آمدید برای دانلود ... دانلود مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری – خرید آنلاین و دریافت ... www.novindlc.site/?p=7250‎Cached10 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. برترین فایل تحقیق بررسی روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری ... tmaghalec.ir/?p=9145‎Cached29 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(تحقیق بررسی روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز ... دانلود مقاله کامل روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری simok.ir/product-62183-bardare-mekaneke.aspx‎Cachedدانلود مقاله کامل روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری. دستگا ههای پیشگیری از بارداری داخل رحمی(IUD ). از ابتدای این قرن,تلاشهایی به عمل آمد تاوسیله ای ساخته شود تا ... دانلود مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری - خرید آنلاین و دریافت 7skcoa.nikandlc.ir/‎Cachedدانلود مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری - خرید آنلاین و دریافت. دانلود مقاله درمورد روش های ضد بارداری mahighermezekoochooloo.rozblog.com/.../دانلود-مقاله-درمورد-روش-های-ضد-بارداری.html‎Cached4 روز پیش ... دانلود مقاله درمورد روش های ضد بارداری 1 . دانلود تحقیق در مورد روﺷﻬﺎی ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از ﺑﺎرداری 11 آگوست 2016 ... دانلود مقاله روﺷﻬﺎی ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از ... دانلود فایل ( مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری) pichakwbo.blogroom.ir/post/332‎Cached16 سپتامبر 2016 ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان عنوان محصول دانلودی:مقاله روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی ... دانلود مقاله کامل روشهای مکانیکی جلوگیری از بارداری townstore.avablog.ir/.../دانلود+مقاله+کامل+روشهای+م%25D9%2583انی%25D9%2583ی+جلوگیری+از+بارداری‎Cached15 سپتامبر 2016 ... دانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود مقاله روشهای ضد بارداری ... تخم در مخاط رحم جایگزین می شود و پس از گذشت ۹ ماه تبدیل به جنین ...