خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بررسی توابع

مقاله بررسی توابع

فهرست:

تعریف تابع

تاریخچه تابع

انواع توابع

مفهوم تابع

منابع


بخشهایی از متن:

تعریف تابع

در ریاضیات تابع عملکردی است که برای هر ورودی داده شده یک خروجی منحصر بفرد تولید می‌کند معکوس این مطلب را در تعریف تابع بکار نمی‌برند. یعنی در واقع یک تابع می‌تواند برای چند ورودی متمایز خروجیهای یکسان را نیز تولید کند. برای مثال با فرض y=x2 با ورودیهای 5- و 5 خروجی یکسان 25 را خواهیم داشت. در بیان ریاضی تابع رابطه‌ای است که در آن عنصر اول به عنوان ورودی و عنصر دوم به عنوان خروجی تابع جفت شده است.
به عنوان مثال تابع f(x)=x2 بیان می‌کند که ارزش تابع برابر است با مربع هر عددی مانند x

در واقع در ریاضیات رابطه را مجموعه جفتهای مراتب معرفی می‌کنند. با این شرط که هرگاه دو زوج با مولفه‌های اول یکسان در این رابطه موجود باشند آنگاه مولفه‌های دوم آنها نیز یکسان باشد. همچنین در این تعریف خروجی تابع را به عنوان مقدار تابع در آن نقطه می‌نامند. مفهوم تابع اساسی اکثر شاخه‌های ریاضی و علوم محاسباتی می‌باشد. همچنین در حالت کلی لزومی ندارد که ما بتوانیم فرم صریح یک تابع را به صورت جبری آلوگرافیکی و یا هر صورت دیگر نشان دهیم.
فقط کافیست این مطلب را بدانیم که برای هر ورودی تنها یک خروجی ایجاد می‌شود در چنین حالتی تابع را می‌توان به عنوان یک جعبه سیاه در نظر گرفت که برای هر ورودی یک خروجی تولید می‌کند. همچنین لزومی ندارد که ورودی یک تابع ، عدد و یا مجموعه باشد. یعنی ورودی تابع را می‌توان هر چیزی دلخواه در نظر گرفت البته با توجه به تعریف تابع و این مطلبی است که ریاضیدانان در همه جا از آن بهره می‌برند.

...

بسط‌ها و محدودیت‌ها

در یک تعریف خودمانی، منظور از محدودیت یک تابع f، تغییر دامنه‌اش است.اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، اگر f تابعی از X به Y باشد و S زیرمجموعه‌ای X، محدودیت f به S تابع f|S از S به Y می‌باشد و در این صورت می‌نویسیم برای هر s در S داریم f|S(s) = f(s).اگر g محدودیتی از f باشد، در این صورت می‌نویسیم f بسطی از g است.

انجام عملیات در یک نقطه

اگر f: XR و g: XR توابعی با دامنه X و برد R باشد، آن گاه می‌توان جمع دو تابع را به این صورت تعریف کرد: f + g: XR و توابع ضرب را هم به صورت f × g: XR و در نتیجه:

(f + g)(x) = f(x) + g(x) (f × g)(x) = f(x) × g(x)

برای هر x در X.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بررسی توابع

دانلود (مقاله بررسی توابع) - ساخت وبلاگ shameparvan.aslblog.ir/post/95‎Cached6 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی توابع وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید.کاربران گرامی توجه فرمایید که ... دانلود (مقاله بررسی توابع) - ساخت وبلاگ gbnlyas.aslblog.ir/post/391‎Cachedشعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد دوست گرامی سلام. برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله بررسی توابع || روی دکمه ادامه مطلب ... برترین فایل مقاله بررسی توابع 26fmnj.barfindl.ir/‎Cachedبه صفحه دانلود فایل(مقاله بررسی توابع)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مقاله بررسی توابع}را دانلود خواهید کرد مقاله بررسی تابع مطلوبیت و ارایه روشی جدید برای محاسبه تابع ... www.civilica.com/Paper-IIEC08-IIEC08_219=بررسی-تابع-مطلوبیت-و-ارایه-روشی-جدید-برای-محاسبه-تابع-مطلوبیت-دوشاخصه-ی-وابسته-...‎Cached Similarمقاله بررسی تابع مطلوبیت و ارایه روشی جدید برای محاسبه تابع مطلوبیت دوشاخصه ی وابسته مطالعه موردی تابع مطلوبیت فشارخون و ضربان قلب, در هشتمین ... مقاله بررسی توابع تولید کننده اعداد تصادفی آشوبگونه www.civilica.com/Paper-ICEASCONF01-ICEASCONF01_191=بررسی-توابع-تولید-کننده-اعداد-تصادفی-آشوبگونه.html مقاله بررسی توابع تولید کننده اعداد تصادفی آشوبگونه, در کنفرانس بین المللی مهندسی و علوم کاربردی (International Conference on Engineering and Applied ... دانلود (مقاله بررسی توابع) – دانلودکده www.odanlod.site/دانلود-مقاله-بررسی-توابع/‎Cached18 سپتامبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه مقاله بررسی توابع برایتان آماده شده است ... خرید و دانلود مقاله بررسی توابع - mjblog.ir simorghflye.mjblog.ir/post/651‎Cached13 نوامبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله بررسی توابع || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید کویر دانلود » دانلود مقاله بررسی توابع -کامل و جامع kavirdlc.ir/دانلود-مقاله-بررسی-توابع-کامل-و-جامع/‎Cached28 ا کتبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید عنوان محصول دانلودی:مقاله بررسی توابع یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. دانلود ترجمه مقاله بررسی تابع کاربرد فازی - ترجمه فا tarjomefa.com/توابع+استلزام+فازی‎Cachedدانلود پروژه بررسی تابع کاربرد فازی به زبان انگلسی و ترجمه از ژورنال IEEE. فروش فایل مقاله بررسی توابع | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/9519‎Cached30 ا کتبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی توابع)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله ...