خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله تفکر و زبان

مقاله تفکر و زبان

عنوان

صفحه

مقدمه

2

تصویر، زبان و تفکر

2

جایگاه زبان و تفکر در جامعه بشری

7

رویکرد فیلسوفان وجودی به زبان

12

منابع

18


بخشهایی از متن:

مقدمه

شاید مهمترین مشخصه‌ی انسان، زبان است. تا جایی که شاید بتوان گفت انسان زایشی است که در حوزه‌ی زبان صورت گرفته است. نقش زبان در هویت انسانی از چنان وزنه‌ای برخوردار است که بی‌شک معادله‌ی انسان با حذف فاکتورِ زبان تعریف شدنی نیست.

بخش اول این مقاله، تحت عنوان "زبان تصویر و تفکر" به حوزه زبان و اهمیت و نقش کلیدی آن در خودشناسی می‌پردازد. بخش دوم با عنوان "چتر، انعکاسِ تصویرِ باران است در ذهنِ انسان" کوششی خواهد بود برای پرداختن به دو وازه‌ی اطلاع و دانش، و بخش سوم این مقاله با عنوانِ "هدایت و مدرنیسم" به نقشِ صادق هدایت در تفکر مدرنیته و در حوزه‌ی زبان فارسی خواهد پرداخت.

...

هدایت و مدرنیسم

نام صادق هدایت گره خورده است با بوف کور و هنرِ داستان نویسی مدرن در ایران. (تا جایی که او را با ادگارآلن‌پو مقایسه می‌کنند. در حالی که دغدغه آلن پو فقط و فقط ساختار داستان است و دغدغه‌های هدایت ریشه در یک نگاه فلسفی دارد.)

برای شناخت بوف کور باید به ریشه‌های آن که در فلسفه مدرن ریشه دارد، توجه شود. در بوف کور زمان و مکان بر گرد یک فرد می‌چرخد. جهان پیرامون بوف کور از زبان یک انسان تعریف می شود. در این تعریف او با فضاهای تصویری تفکر، درحوزه زبان فارسی کاملا بیگانه است. خودمحوری و نگاه قهرمانِ بوف کور از بیرون به خود، ریشه در مدرنیته دارد. هدایت بدون تکیه بر تفکر مدرنیسم قادر به خلق بوف کور نبوده است.

شاید بتوان ادعا کرد بوف کور نه تنها پرچم‌دار داستان نویسی مدرن در ایران است که از آن مهمتر تفکر مدرنیته در زبان فارسی برای اولین بار در این رمان اتفاق می‌افتد.

بوف کور بر دو عنصر نداشته‌ی زبان فارسی استوار است. پای اول بوف کور ریختن این زبان در غالبی مدرن با مشخصه های مدرنیسم و پای دوم تکیه بر فلسفه و رو به تفکر و فلسفه مدرنیسم ( و در لحظه هایی پسامدرنیسم است) دارد. پای اول بوف کور بعد از بوف کور در داستان و رمان فارسی به زندگی ادامه می‌دهد و تا حدود زیادی سیر تکاملی طی می کند، تا جایی که در حوزه تکنیک داستان و رمان نویسی فارسی، بوف کور، داستان بلند یا رمان برجسته ای به حساب نمی آ̃ید. اما در حوزه تفکر این اتفاق نمی‌افتد و گویا در حوزه تفکرِ زبانِ فارسی، مدرنیسم با بوف کور به دنیا و همزمان از دنیا می‌رود.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله تفکر و زبان

[PDF] ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺗﻔﮑﺮ و زﺑﺎن - Sid www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/68113820108.pdf‎Cached SimilarArchive of SID. ﺗﻔﮑﺮ و زﺑﺎن. ﻓﺮدوس آﻗﺎﮔﻞزاده. ﺗﺎزهﻫﺎی ﻋﻠﻮم ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ، ﺳﺎل 5، ﺷﻤﺎرۀ 1382 ،1. 57. ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺗﻔﮑﺮ و زﺑﺎن. ﻧﮕﺎرﻧﺪه در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟــﻪ در ﺻـﺪد اﺳـﺖ راﺑﻄـﻪ ﺗﻔﮑـﺮ و زﺑـﺎن را در ﻗـﺎﻟﺐ آﻣﻮزهﻫـﺎ و ﻫﺪف:. دانلود مقاله تفکر و زبان mag-iran.com/دانلود-مقاله-تفکر-و-زبان.htm‎Cachedبخش اول این مقاله، تحت عنوان “زبان تصویر و تفکر” به حوزه زبان و اهمیت و نقش کلیدی آن در خودشناسی می‌پردازد. بخش دوم با عنوان “چتر، انعکاسِ تصویرِ باران است در ... رابطه زبان و تفکر / دکتر محمدرضا باطنی - مجله فرهنگی و هنری بخارا bukharamag.com/1387.07.2864.html‎Cached Similar22 سپتامبر 2008 ... بحث درباره رابطه زبان و تفکر و تأثیر این دو بر یکدیگر بحث تازه اى نیست. .... داماسیو در مقاله اى تحت عنوان «مغز و زبان» مى گوید: «پختگى ... رابطه ی زبان و اندیشه - Khorasanzameen خراسان زمین www.khorasanzameen.net/php/read.php?id=255‎Cached Similarبنابراین با چنین برداشت از روانشناسی زبان دراین مقاله به تفکر و زبان پرداخته می شود اما با این حقیقت که بنیاد اکتساب، پرورش وکار وفعالیت های عالی ذهن، چون ... دانلود مقاله تفکر و زبان article.university/دانلود-مقاله-تفکر-و-زبان/‎Cachedتفکر و زبان فهرست مطالب مقدمه تصویر، زبان و تفکر جایگاه زبان و تفکر در جامعه بشری رویکرد فیلسوفان وجودی به زبان منابع این مقاله نخستین بار در سایت ... مقاله دکتر محمدرضا باطنی در باب "زبان و تفکر" - linguistics school lingsch.mihanblog.com/post/8‎Cached Similar30 سپتامبر 2010 ... به بیان دیگر، رابطه فرآیندهای ذهنی تفکر و فرآیندهای ذهنی زبان چگونه است؟ آیا بدون زبان نیز تفکر امکان دارد؟ از زمانی که افلاطون گفت تفکرحرف ... خرید و دانلود مقاله تفکر و زبان : گستره سپهر - پارسین بلاگ gostaresepehr.parsinblog.com/post/680‎Cached15 سپتامبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله تفکر و زبان وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی( مقاله تفکر و زبان)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می رساند مقاله تفکر و زبان – پروژه 20 projeh20.ir/مقاله-تفکر-و-زبان/‎Cachedفهرست مطالب : عنوان مقدمه تصویر، زبان و تفکر جایگاه زبان و تفکر در جامعه بشری رویکرد فیلسوفان وجودی به زبان منابع. مقاله بررسی رابطه بین زبان، تفکر و فرهنگ - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-TELT01-TELT01_005=بررسی-رابطه-بین-زبان،-تفکر-و-فرهنگ.html‎Cached Similarمقاله بررسی رابطه بین زبان، تفکر و فرهنگ, در اولین کنفرانس ملی آموزش زبان انگلیسی، ادبیات و مترجمی (The First National Conference in Teaching English ... زبان و تفکر www.maarefquran.org/index.php/page,viewArticle/LinkID,7307?...‎Cached Similarعنوان مقاله : قرآن، زبان و تفکر (قرآن، زبان تفکر) ... حال سوءال مهم این است که آیا زبان تنها شرط وجود فعالیت های عالی ذهن مانند تفکر، تخیل، تعمیم، استدلال، قضاوت و ...