خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله تغییرات نقش زن در سینمای ایران

مقاله تغییرات نقش زن در سینمای ایران

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

ارزیابی نظری تغییرات نقش زن در سینما

پیشینة تجربی موضوع

کاربرد رویکرد روش شناسی تحلیل اسنادی

جامعة آماری

ژانرشناسی بازنمایی زنان در فیلم ها

نتیجه گیری

منابع


بخشهایی از متن:

چکیده:
با بررسی و مقایسة فیلم‌های سینمایی قبل و بعد از خرداد 1376 درمی‌یابیم که مضامین و محتوای اصلی بیشتر فیلم‌های بعد از این تاریخ در ارتباط با موضوعات زنان است. سؤالی که این پژوهش درصدد پاسخ دادن به آن است این است که با توجه به تفاوت سیاست های فرهنگی در دو دوره قبل و بعد از خرداد 76، بازنمایی زنان در سینمای این دو دوره دارای چه تفاوت‌هایی در مضامین و محتوا می‌باشد؟
چهارچوب نظری مورد استفاده در این مقاله نظریه بازتاب در جامعه شناسی هنر است. این نظریه مبتنی بر این فرضیه است که هنر آیینة جامعه و منعکس کننده ویژگی های آن است. روش تحقیق اسنادی و تکنیک مورد استفاده تحلیل محتوای کمی است. فرضیه ما این است که "تفاوت معناداری بین بازنمایی زن در سینمای بعد از دوم خرداد و سینمای قبل از آن وجود دارد".
یافته ها نشان داد که بازنمایی زن در دو دورة مورد بررسی تغییرات و تحولات چشمگیری کرده است. و این تغییرات در موارد مختلفی چون: میزان حضور زنان در فیلم‌ها، کیفیت مشاغل، نوع پوشش، طبقه اجتماعی، نوع بهره‌گیری از محصولات فرهنگی، نوع مهارت‌های فردی، مضامین دیالوگ‌ها، میزان تحصیلات، اعتقادات، زبان، مکانیسم حل مشکلات شخصی و خانوادگی و غیره بوده است. نتیجه کلی اینکه تغییر در سیاست گذاری های فرهنگی در سینمای ایران باعث شکل‌گیری گونة متفاوتی از بازنمایی زن در فیلم‌های بعد از سال 1376 شده است.

...

پیشینة تجربی موضوع:
تحقیقات خارجی زیادی در مورد بازنمایی نقش زنان در رسانه ها بعمل آمده است. دو نمونه از این تحقیقات در این جا ذکر می شود

جی. بوفکین“ در تحقیقی تحت عنوان «بازنمایی اقلیت‌های نژادی ـ قومی و زنان در فیلم‌های مدرن» انجام داده است. نویسنده با استفاده از تئوری‌های فمینیستی فیلم به بررسی و تحلیل محتوای بازنمایی زنان و اقلیت‌های قومی ـ نژادی در فیلم‌های مدرن هالیوود پرداخته است. محقق با استفاده از روش تحلیل محتوا به بررسی 50 فیلم عامه‌پسند در سال 1996 برحسب ترکیب جامعه شناختی هنرپیشه‌های زن و مرد نقش اول در فیلم‌ها پرداخته است. هدف او اندازه‌گیری میزان حضور مؤلفه‌های نژاد و زنانگی در فیلم‌ها و ارزیابی بازنمایی شخصیت‌ها از طریق تحلیل مشارکت نیروی کار، نقش‌های جنسی در مشاغل، پرستیژ شغلی و جنسیت بود.
...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله تغییرات نقش زن در سینمای ایران

[PDF] ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻧﻘﺶ ﺯﻥ ﺩﺭ ﺳﻴﻨﻤﺎﻱ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺍﻋﻈﻢ ﺭﺍﻭﺩﺭﺍﺩ ﻣﺴﻌﻮ - مجله جهانی رسانه - دانشگاه ... gmj.ut.ac.ir/Attachments/201282113245506.pdf‎Cached Similarﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻧﻘﺶ ﺯﻥ ﺩﺭ ﺳﻴﻨﻤﺎﻱ ﺍﻳﺮﺍﻥ ... ﻧﻈﺮﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺑﺎﺯﺗﺎﺏ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻨﺎﺳﻲ ﻫﻨﺮ .... ﻓﻤﻴﻨﻴﺴﺘﻲ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺯﻧﺎﻥ، ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺭﻭﻳﮑﺮﺩ ﺩﺭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺳﻴﻨﻤﺎﻱ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ. ﻧﻘﺶ ... تغییرات نقش زن در سینمای ایران - مجله جهانی رسانه- نسخه فارسی gmj.ut.ac.ir/Rtl/Article_Details.aspx?language_id=1&article_id...‎Cached Similarچهارچوب نظری مورد استفاده در این مقاله نظریه بازتاب در جامعه شناسی هنر است. این نظریه ... کلیدواژه ها : نقش زن، تغییرات سینمایی، تغییرات فرهنگی، گونه شناسی ... دانلود مقاله تغییرات نقش زن در سینمای ایران mag-iran.com/دانلود-مقاله-تغییرات-نقش-زن-در-سینمای-ا.htm‎Cached Similarنتیجه کلی اینکه تغییر در سیاست گذاری های فرهنگی در سینمای ایران باعث شکل‌گیری گونة متفاوتی از بازنمایی زن در فیلم‌های بعد از سال ۱۳۷۶ شده است. کلید واژه ها: ... [PDF] اﻳﺮان ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻧﻘﺶ زن در ﺳﯿﻨﻤﺎی ﮐﻠﯿﺪ واژه ھﺎ www.ensani.ir/.../20110104091339-تغییرات%20نقش%20زن%20در%20سینمای%20ایران2.pdf‎Cached Similarﭼﮫﺎرﭼﻮب ﻧﻈﺮی ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺑﺎزﺗﺎب در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻨﺎﺳﻲ ھﻨﺮ اﺳﺖ . اﻳﻦ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ اﻳﻦ .... زﻧﺎن، ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮐﺎرﺑﺮد اﻳﻦ دو روﻳﮑﺮد در ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﯿﻨﻤﺎی اﻳﺮان و ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻧﻘﺶ زن در آن ﺣﺮﮐﺖ ﻣﻲ. ﻧﻤﺎﻳﯿﻢ. تغییرات نقش زن در سینمای ایران - آفتاب www.aftabir.com/.../art.../تغییرات-نقش-زن-در-سینمای-ایران‎Cached Similar7 آوریل 2008 ... تغییرات نقش زن در سینمای ایران. ... چهارچوب نظری مورد استفاده در این مقاله نظریه بازتاب در جامعه شناسی هنر است. این نظریه مبتنی بر این فرضیه ... [PDF] ﻴﻞ ﻧﻘﺶ زن در ﺳﻴﻨﻤﺎی اﻳﺮان ﺑﺎ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺗﻄﺒﻴﻘﻲ ﺗﺤﻠ ﻓﻴﻠﻤﻬ ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/559045‎Cachedﻴﻞ ﻧﻘﺶ زن در ﺳﻴﻨﻤﺎی اﻳﺮان ﺑﺎ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺗﻄﺒﻴﻘﻲ. ﻓﻴﻠﻤﻬﺎی از ﻗﺒﻞ و ﺑﻌﺪ از ... اﻋﻢ از ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣـﻪ، ﻛﺘـﺎب، ﻣﻘﺎﻟـﻪ و ...) اﺳـﺘﻔﺎده. ﻧﻤﻮده ام، ﻣﻄﺎﺑﻖ ...... ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﻐﻴﻴﺮات ﻧﻘـﺶ زن در ﺳـﻴﻨﻤﺎی ﺑﻌـﺪ از اﻧﻘـﻼب. (. ﻣﻘﺎﻳﺴـﻪ دو دﻫـﻪ. دانلود مقاله تغییرات نقش زن در سینمای ایران - خرید آنلاین و دریافت tubasct.meeblog.ir/post/1644‎Cached3 روز پیش ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله تغییرات نقش زن در سینمای ایران وارد شده اید.برای مشاهده ... دانلود مقاله تغییرات نقش زن در سینمای ایران - دانلود فایلهای کاربردی www.goodfile.blogsky.com/1395/07/05/post-51046/‎Cachedدوشنبه 5 مهر 1395. دانلود مقاله تغییرات نقش زن در سینمای ایران. چکیده با بررسی و مقایسة فیلم‌های سینمایی قبل و بعد از خرداد 1376 درمی‌یابیم که مضامین و محتوای ... دانا - مقاله(بررسی نقش زنان در صنعت سینمای ایران) dana1341.blogfa.com/post-258.aspx‎Cachedدانا - مقاله(بررسی نقش زنان در صنعت سینمای ایران) - مدیریت - دانش - مهارت - تجر به. ... چندان که بسیاری دیدگاه ها نسبت به زنان تغییر یافته است و پرداختن به ویژگی ... شبکه ایران زنان » نقد و بررسی » تغییرات نقش زن در سینمای ایران www.iranzanan.ir/cultural/cat_9/000609.php?q=print‎Cachedچهارچوب نظری مورد استفاده در این مقاله نظریه بازتاب در جامعه شناسی هنر است. این نظریه ... کلیدواژه ها نقش زن، تغییرات سینمایی، تغییرات فرهنگی، گونه شناسی