خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران

مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران

بخشهایی از متن مقاله:

تاریخچه چک در ایران

چک از دست آوردهای بانک داری است و قدیمی‌ترین شواهدی که از چک و بانکداری در دست است، به دوره هخامنشیان می‌رسد. به گفته دکتر «شیرین بیانی»، تاریخ ‌نگار، بانک داری در دوره پیش از اسلام، به خصوص دوره ساسانی اهمیت زیادی داشته است. مراکزی همچون بانک‌های امروزی وجود داشته‌اند و در آن ها کارهای بانکی از قبیل قرضه، برات، چک و ... صورت می‌گرفته است. قدیمی‌ترین شکل بانک داری را در بین‌النهرین در دوره هخامنشیان سراغ داریم که عمده ترین مرکز سکونت یهودیان بود و در آن جا یهودیان عهده‌دار امور بانک داری بودند. مدارکی هم از این ناحیه به دست آمده که کاملا حکم چک دارد. کلمه «بانک» هم در آن زمان مصطلح بود و لغت «چک» نیز از همان زمان متداول شده که تا امروز باقی مانده است. در نوشته‌های دوره ساسانی به زبان پهلوی لغت چک را داریم و همین واژه از ایران به زبان‌های دیگر جهان راه یافته است.
...

تعریف چک

چک واژه ایست فارسی به معنای قباله، منشور وعهدنامه که معرب آن صک جمع صکوک است.

قانونگذار در وضع و تصویب مقررات جزائی راجع به صدور چک تنها به بیان انواع چکهای صادره از سوی اشخاص یا بانکها بسنده نموده و در قوانین مختلف مربوط به صدور چک که بعد از تصویب قانون تجارت در سالهای 1331 – 1337 – 1344 و 1355 و اصلاحیه قانون اخیر در سال 1372 وضع گردیده تعریف جامعی از چک ارائه نداده است. لذا ناگزیر هستیم که برای دستیابی به تعریف چک به قانون تجارت مراجعه و از آن بعنوان قانون مادر استفاده نمائیم .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران

برترین فایل مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران 2lua7s.abtindls.ir/‎Cachedاز حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد اینک شما با جستجوی ((مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران)) وارد صفحه ... مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران – حریر دانلود harirdlc.ir/article/23010‎Cached23 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم عنوان محصول دانلودی:مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران یکی از بهترین فایل ها در این موضوع ... کویر دانلود » کاملترین فایل مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران kavirdlc.ir/کاملترین-فایل-مقاله-تاریخچه-و-تعریف-چک/‎Cached31 ا کتبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران}}+آماده ارائه به ... فروش دانلودی مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران pichakwi.meeblog.ir/post/662‎Cachedبیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل ... خرید آنلاین مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper4453.html‎Cached5 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم با سلام حضور پژوهندگان گرامی. شما به صفحه اختصاصی مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران وارد ... تاریخچه و تعریف چک در ایران - آفتاب www.aftabir.com/articles/.../تاریخچه-و-تعریف-چک-در-ایران‎Cached Similar2 ژوئن 2007 ... تاریخچه و تعریف چک در ایران. ... شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 2 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید. چاپ دانلود فایل ( مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران) 1am04b.barfindl.ir/‎Cachedما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم اینک شما با جستجوی ((مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله تاریخچه و تعریف ... فروش فایل مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/9554‎Cached30 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات ... مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران - ایران دانشجو irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/259 16 جولای 2016 ... مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران. دانلود. مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران. بخشهایی از متن مقاله: تاریخچه چک در ایران. چک از دست آوردهای بانک داری ... دریافت فایل مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران - پرداخت و دانلود آنی 8lfnaa.nikandlc.ir/‎Cachedدریافت فایل مقاله تاریخچه و تعریف چک در ایران - پرداخت و دانلود آنی.