خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه

مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه

فهرست:

بعثت پیامبر (صلی الله و علیه و آله و سلم)

واقعیت ‏بعثت از نگاه علی علیهم السلام

رسول راستین در کلام امیرالمؤمنین علیه السلام

پیامبر خدا(ص) از زبان امام على(ع(

منابع

...............................................................................

بخشهایی از متن:

بعثت پیامبر (صلی الله و علیه و آله و سلم)

بعثت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) یا برانگیخته شدن آن حضرت به مقام رسالت، مهمترین فراز از تاریخ اسلام بوده و نزول قرآن کریم نیز از این زمان آغاز می‌گردد. کلمه بعثت به معنای «برانگیخته شدن» بوده و در اصطلاح به مفهوم فرستاده شدن انسانی از سوی خداوند متعال برای هدایت دیگران می‌باشد. همانطور که از روایات اسلامی و مطالعات تاریخی برمی‌آید، مسأله بعثت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در ادیان الهی با برخی از خصوصیات و نشانه‌ها، قبل از ظهور آن حضرت، مطرح بوده و بسیاری از اهل کتاب و پاره‌ای از اعراب مشرک نیز با آن آشنایی قبلی داشته‌اند. نوید و بشارت ظهور پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم)، به تصریح قرآن در تورات و انجیل ذکر گردیده و حضرت عیسی (علیه السلام) نیز پس از تصدیق توراتی که به حضرت موسی (علیه السلام) نازل شده بود، به برانگیخته شدن رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بشارت داده است. همچنین در این کتب، حتی به خصوصیات رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و یارانشان نیز اشاره شده است.

...

نزول اولین وحی

به عقیده اکثر علمای شیعه، بعثت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز 27 ماه رجب، پنج سال پس از تجدید بنای کعبه، اتفاق افتاد و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در این هنگام، چهل سال داشتند.پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، طبق رسم خویش چند روزی بود که برای عبادت و تفکر به غار حرا آمده بودند. در روز بیست و هفتم ماه رجب بود که جبرئیل (یکی از چهار فرشته مقرب الهی و مأمور ابلاغ وحی از جانب پروردگار به پیامبران) به سوی ایشان نازل شد. او بازوی پیامبر را گرفت و تکان داد و گفت: ای محمد بخوان. پیامبر فرمود: چه بخوانم؟ جبرئیل آیات آغازین سوره علق را از جانب خداوند نازل نمود:

"بسم الله الرحمن الرحیم. اقرأ باسم ربک الذی خلق. خلق الانسان من علق. اقرأ و ربک الاکرم. الذی علم بالقلم. علم الانسان مالم یعلم. به نام خداوند بخشنده مهربان. بخوان به نام پروردگارت که بیافرید. آدمی را از علق بیافرید. بخوان و پروردگار تو ارجمندترین است. خدایی که به‌وسیله قلم آموزش داد و به آدمی آنچه را که نمی‌دانست، آموخت."

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه

دانلود مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه – خرید آنلاین و دریافت ... www.risearticle.ir/download/7155‎Cached28 ا کتبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه ... دریافت فایل مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه – پرداخت و دانلود آنی www.newfilestant.ir/paper3733.html‎Cached2 ا کتبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه)شما را در ... دریافت فایل مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه - پرداخت و دانلود آنی ... jelvemahtd.parsinblog.com/post/560‎Cached20 ا کتبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله بعثت ... کاملترین فایل مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه - mjblog.ir simorghflye.mjblog.ir/post/1440‎Cached13 نوامبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم به صفحه دانلود فایل(مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. دانلود مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه - مقالات دانشگاهی article.university/بعثت-پیامبر-ازمظهر-نهج-البلاغه/ دانلود مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه. بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه فهرست مطالب بعثت پیامبر (صلی الله و علیه و آله و سلم) واقعیت بعثت از نگاه علی ... مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه - کرانه دریا karanedarya.fafablog.com/post/2392‎Cached9 آگوست 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه)شما را در ... خرید آنلاین مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه - ساخت وبلاگ farasnbaran.aslblog.ir/post/1097‎Cached27 نوامبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر به صفحه دانلود فایل(مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت ... دانلود (مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه) 5m8q90.nikandlc.ir/‎Cachedما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم اینک شما با جستجوی ((مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله بعثت پیامبر ... کویر دانلود » خرید آنلاین مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه kavirdlc.ir/خرید-آنلاین-مقاله-بعثت-پیامبر-ازمظهر-ن/‎Cached24 ا کتبر 2016 ... شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد نام محصول دانلودی: مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه درجه کیفی و رضایت از ... دریافت فایل مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه - پرداخت و دانلود آنی 6kjs9b.nikansefile.ir/‎Cachedدریافت فایل مقاله بعثت پیامبر ازمظهر نهج البلاغه - پرداخت و دانلود آنی.