خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی

مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی

متخصصان عصب شناسی موفق به ابداع روشی جدید برای درمان بافت‌های مغزی آسیب دیده که در آن به کمک امواج ماورا صوت لخته‌های خونی‌ تشکیل شده در بافت مغز تجزیه می‌شوند.

متخصصان عصب شناسی موفق به ابداع روشی جدید برای درمان بافت‌های مغزی آسیب دیده که در آن به کمک امواج ماورا صوت لخته‌های خونی‌ تشکیل شده در بافت مغز تجزیه می‌شوند.اخیرا پس از برگزاری همایش متخصصان اعصاب اروپا در دوسلدورف آلمان، متخصصان عصب‌شناسی اعلام کردند راه موثر و تازه‌ای برای درمان بیماران مبتلا به سکته مغزی یافته‌اند.

اساس روش درمانی تازه که «سونوترومبولیز» (Sono-Thrombolyse) نام دارد، مبتنی بر روشی است که از آن در تجزیه سنگ‌های کلیه استفاده می‌شود و طی آن با استفاده از طول موج مشخصی از امواج ماورا صوت سنگ‌های تشکیل شده در بافت کلیه خرد و تجزیه می‌شوند.

در این روش به کمک امواج ماورا صوت لخته‌های خونی‌ تشکیل شده در بافت مغز تجزیه می‌شوند.

امواج ماورای صوت جهت مبتلایان به سکته

روش درمانى تازه سونو ترومبولیز نام دارد. روشى که در آن به کمک امواج ماورا صوت لخته‌هاى خونى‌ تشکیل شده در بافت مغز تجزیه مى‌شوند. اساس این روش همانند روشى است که از آن در درمان سنگ کلیه استفاده مى‌شود و طى آن با استفاده از طول موج مشخصى از امواج ماورا صوت سنگ‌هاى تشکیل شده در بافت کلیه خرد و تجزیه مى‌شوند. در مورد بیماران سکته مغزى هدف امواج لخته‌هاى خونى هستند. ویچه وله آلمان در این باره میگوید :

تشکیل لخته‌هاى خونى نتیجه واکنش سریع سیستم ایمنى است که پس از پارگى مویرگ به سرعت در محل خونریزى شبکه‌ فیبرى ظریفى مى‌سازد که گلبولهاى خونى را به خود جذب کرده و با تشکیل لخته از خونریزى بیشتر جلوگیرى مى‌کند. اما حضور این لخته‌ها عملکرد مغز را مختل و به سکته‌هاى مغزى منجر مى‌شوند. سونوترومبولیز تجزیه لخته خونى به کمک امواج ماورا صوت است. فرکانس مشخصى از این امواج با هدف قرار دادن فیبرهاى شبکه لخته سبب بازشده‌گى و تجزیه لخته مى‌شود. روشى که هم اکنون براى تجزیه لخته‌هاى خونى در درمان بیمارن سکته مغزى استفاده مى‌شود مصرف داروست. پروفسور ماریو سیبلا متخصص اعصاب کلینیک دانشگاه دوسلدورف در این مورد مى‌گوید: ” در سونوترومبولیز مصرف دارو که به صورت هدفمند براى تجزیه لخته خونى جذب شبکه فیبرى آن شده، سبب مى‌شود که لخته خونى بهتر هدف امواج قرارگیرد.“ این روش درمانى تا کنون در کلنیک‌هاى دانشگاهى دو شهر دوسلدورف و مانهایم آلمان مورد استفاده قرار گرفته است و نتیجه آن موفقیت‌آمیز بوده است.

سندروم مویا مویا ( moya moya ) ناشی از تابش

بیماری های عروقی ناشی از تشعشع از عوارض پرتودرمانی می باشند که به خوبی شناخته شده اند و می توانند در زمان طولانی موجب مرگ و میر بیماران شوند. انسداد پیش رونده اینتراکرانیال جریان خون شریانی, از جمله سندروم مویا مویا, یکی از آثار دیررس و غیرعادی پرتودرمانی است که به تعداد زیادی ثبت شده است. سندروم مویا مویا با تشکیل و ظهور یک شبکه عروقی غیرطبیعی جانبی مشخص می شود که در نهایت منجر به بسته شدن خودبخودی عروق چرخه willis می شود. به زبان ژاپنی, مویا مویا یعنی « ابری از دود » و به ظاهر آنژیوگرافیک دودآلود این بیماری اشاره دارد (1). آنژیوگرام مغزی بهترین روش برای تصویربرداری و تشخیص این بیماری است. معیار تشخیص عبارتست از تنگی یا انسداد در بخش پایانی شریان کاروتید داخلی یا در بخش ابتدایی شریانهای قدامی یا میانی مغز و شبکه عروقی غیر طبیعی در ناحیه تنگی و اطراف آن.

سبب شناسی ( etiology ) سندروم مویا مویا ناشناخته است. با این وجود این سندروم به عواملی نظیر ارث, اختلالات خونی, عفونت سندرومهای مادرزادی, بیماریهای عروقی و پرتودرمانی دیده شده است.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی

مقاله استفاده از امواج ماورای صوت در نابودی لخته های خونی aryafile.ir/.../مقاله-استفاده-از-امواج-ماورای-صوت-در-نابودی-لخته-های-خونی/359 قسمتی از متن: متخصصان عصب شناسی موفق به ابداع روشی جدید برای درمان بافت‌های مغزی آسیب دیده که در آن به کمک امواج ماورا صوت لخته‌های خونی‌ تشکیل شده در بافت ... دانلود مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی - نابترین ... filesnab.blogsky.com/1395/08/19/post-4809/‎Cached9 نوامبر 2016 ... دانلود مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی. مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی در 13 صفحه word قابل ویرایش ... برترین فایل مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی ... www.newfilestant.ir/paper12054.html‎Cached31 ا کتبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد عنوان محصول دانلودی:مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در ... دانلود فایل ( تحقیق بررسی استفاده از امواج ماورای صوت در نابودی لخته ... www.newfilestant.ir/paper8108.html‎Cached17 ا کتبر 2016 ... برترین فایل مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت ... مقاله-استفاده-از-امواج-ماورا-صوت-در-نابودی-لخته‌های-خونی - فایل ناب projeha.filenab.com/tag-مقاله-استفاده-از-امواج-ماورا-صوت-در-نابودی-لخته‌های-خونی.aspx‎Cachedبلوک کد اختصاصی. محصولاتی که دارای عبارت 'مقاله-استفاده-از-امواج-ماورا-صوت-در- نابودی-لخته‌های-خونی' هستند. دانلود مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های ... دانلود مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی mag-iran.com/دانلود-مقاله-استفاده-از-امواج-ماورا-صو.htm‎Cachedاستفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی متخصصان عصب شناسی موفق به ابداع روشی جدید برای درمان بافت‌های مغزی آسیب دیده که در آن به کمک امواج ماورا صوت ... مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی 3jv1xh.abtindls.ir/‎Cachedمقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی. دانلود مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی – فایل ... arzon-file.ir/p30-96-دانلود-مقاله-استفاده-از-امواج-ماورا-ص/‎Cached19 ا کتبر 2016 ... فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات:14 چکیده: متخصصان عصب شناسی موفق به ابداع روشی جدید برای درمان بافت‌های مغزی آسیب دیده که در ... دانلود مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی | cell full cellfull.ir/?p=111185‎Cachedدانلود مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی. توسط : adminدر: اکتبر 20, 2016 در: بدون دیدگاه. چاپ ایمیل ... خرید فایل( مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی) kavirdlc.ir/خرید-فایل-مقاله-استفاده-از-امواج-ماورا/‎Cached23 ا کتبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله استفاده از امواج ماورا صوت در نابودی لخته‌های خونی وارد این ...