خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله درباره سلول های بنیادی

مقاله درباره سلول های بنیادی

مقدمه

با بیش از نیم قرن تحقیق، امروزه مطالعه سلول های بنیادی یکی از هیجان انگیزترین و سریع الرشدترین مباحث زیست شناسی می باشد که کشفیات کلیدی در هر دو حوزه آزمایشگاهی و کلینیکی باعث گسترش استفاده از این سلول ها در حفظ حیات انسان ها گردیده است. جدیدترین روش های بیوتکنولوژیکی که باعث توسعه دانش زیست شناسی سلولی و علم پزشکی در دهه آینده خواهد شد، بررسی موشکافانه تکنیک های لازم برای جداسازی و کشت سلول های بنیادی، به ویژه سلول های بنیادی انسانی و کاربرد آنها در درمان بیماری ها می باشد. امروزه دانش ما در این زمینه به حدی پیشرفت کرده است که سلول های بنیادی انسانی دیگر عامل محدود کننده ای در تحقیقات زیست پزشکی نخواهد بود. درحال حاضر در کشور ما نیز تحقیقات گسترده ای در زمینه ابداع و توسعه این تکنولوژی ها در حال اجرا می باشد که بی شک در دهه های آینده علی رغم امکان بروز بحث های جنجال برانگیز منجر به جهشی در دانش زیست شناسی سلولی خواهد شد.

سلول های بنیادی چیست؟

مفهوم سلول بنیادی

مبحث سلول های بنیادی یکی از جذاب ترین موضوعات زیست شناسی در دورة کنونی است. با وجود پیشرفت های بسیار گسترده صورت گرفته و نیز سرعت یافتن کشفیات جدید دراین زمینه،‌مانند تمامی حوزه های در حال پیشرفت سایر علوم، هر یافته جدید چندین سؤال علمی تازه را در پی خواهد داشت. شاید بسیاری تصور کنند که سلول های بنیادی، سلول هایی عجیب و غیر عادی هستند اما در حقیقت آنها بسیار ساده تر از سلول های دیگر میباشند.

کاربردها و اهمیت سلول های بنیادی

تحقیق روی سلول های بنیادی ما را به درک چگونگی تکوین یک موجود زنده از یک سلول منفرد قادر می سازد. همچنین این علم می تواند چگونگی جایگزین شدن سلول های آسیب دیده با سلول های سالم در بدن یک فرد بالغ را تشریح نماید.

کاربردهای درمانی

شاید مهم ترین کاربرد بالقوه سلول های بنیادی انسانی تولید سلول ها و بافتهایی است که می تواند جهت درمان بر پایه سلول مورد استفاده قرار گیرد. امروزه اغلب از بافتها و ارگان های اهدایی به منظور جایگزینی بافت های تخریب شده استفاده می شود اما نیاز به بافت ها و ارگانهای پیوندی بسیار بیشتر از مقداری است که اهدای آنها جوابگوی آن باشد. علم درمان با سلولهای بنیادی یکی از جدیدترنی و جنجال برانگیزترین مباحث علمی در دهه اخیر بوده است. علت اهمیت این مباحث این استک که علم درمان با سلول های بنیادی چشم اندازهای روشنی به سوی درمان بیماریهایی که در گذشته لاعلاج به نظر می رسیدند ارائه نموده است. بیماران مبتلا به بیماریهای مخربی چون آلزایمر، پارکینسون، اختلالات قلبی عروقی و دیابت وابسته به انسولین می توانند امیدوار باشند تحقیقات بسیار سریع پژوهشگران این علم به زودی درمان های قطعی برای دردهای بی درمان آنها فراهم نماید.

سلول های بنیادی بالغ

سلولهای تمایز نیافته ای هستند که در یک بافت تمایز یافته فرد بالغ یافت می شوند. این سلول ها می توانند خود را بازسازی کنند و برای تولید انواع سلول های تخصص یافته بافتی که از آن منشأ گرفته اند، تمایز یابند.

فهرست

مقدمه................................

سلول های بنیادی چیست؟................

کاربردها و اهمیت سلول های بنیادی

ویژگی های منحصر به فرد سلول های بنیادی

سلول های بنیادی سلول هایی تمایز نیافته اند

انواع سلول های بنیادی................

منابع و مآخذ.........................



خرید فایل



لینک منبع :مقاله درباره سلول های بنیادی

مقاله در مورد سلول های بنیادی و کاربرد آن ها - دانلود مقاله mag-iran.com/مقاله-در-مورد-سلول-های-بنیادی-و-کاربرد-آ.htm‎Cachedهدف ازانجام این تحقیق بالا بردن سطح دانش و کسب اطلاعاتی درباره سلول های بنیادی ، خصوصیات و کاربرد آنها در علوم پزشکی و درمان بیماریها به وسیله این سلول هامی ... مقاله ای درباره سلول های بنیادی - سیستم همکاری در فروش فایل hdaneshjoo.com/product/.../مقاله-ای-درباره-سلول-های-بنیادی/341‎Cached Similarدرون جنین میلیونها سلول بنیادی وجود دارد که بزرگی همه آنها کمتر از یک نقطه است. این سلولها از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و می‌توانند طی فرایند تمایز یابی به ... اطلاعاتی کامل درباره سلول های بنیادی - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/11955_اطلاعاتی-کامل-درباره-سلول-های-بنیادی.html/‎Cached Similarدر این مقاله به بررسی کامل سلول های بنیادی می پردازیم . سلول های بنیادی به سلول های اولیه ای که قابلیت تبدیل شدن به انواع مختلف سلول های انسانی را دارند. بانک مقالات تخصصی - پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی www.bonyannews.ir/Articles‎Cached Similarسلول های بنیادی /استرومایی مزانشیمی(MSCs) در مغز استخوان ساکن بوده و بنیادینگی شان را تحت شرایط کم اکسیژن حفظ می کنند. با این حال، مکانیسم دخیل در اثرات ... همه چیز در مورد سلول های بنیادی - blue star yellow-star.persianblog.ir/page/45‎Cached Similarتاریخچه پژوهش درباره سلول های بنیادی، نشان می دهد که شناسایی این سلول ها کار ساده ای .... البته بر اساس نتایج منتشر شده در برخی از مقالات، علاوه بر سلول های مذکور، ... سلول های بنیادی - مقالات scg91.blogfa.com/category/3/مقالات‎Cached Similarسلول های بنیادی - مقالات - گروه تحقیقاتی سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد - سلول های بنیادی. دانلود مقاله در مورد سلول های بنیادی - farapardaz farapardaz.blogsky.com/.../دانلود-مقاله-در-مورد-سلول-های-بنیادی‎Cached13 دسامبر 2015 ... 1- سلول های بنیادی- دانلود دو مقاله : پزشکی. سلول های بنیادی چه هستند؟ موفقیت اخیر محققان "مرکز تحقیقات پوست و سالک پژوهشکده ی رویان" در ... سلولهای بنیادی-مقاله رایگان - کلینیک جامع آموزش پزشکی ebrahim-mahmoudzadeh.blogsky.com/1387/12/03/post-1/‎Cachedسلولهای بنیادی-مقاله رایگان - کلینیک جامع آموزش پزشکی - کانال ما در تلگرام با عنوان: نکات مهم سلامتی https://telegram.me/public_health. مقاله سلولهای بنیادی و کاربرد آنها در تولید مثل - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-THVC15-THVC15_676=سلولهای-بنیادی-و-کاربرد-آنها-در-تولید-مثل.html‎Cached Similarمقاله سلولهای بنیادی و کاربرد آنها در تولید مثل, در پانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران (15th Iran Veterinary Congress) توسط محمد قاسم زاده حسن کلایی, کامران ... سرفصل ارائه مقاله: پانل بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی .... اطلاعات بیشتر درباره COI. مقالات علمی و آموزشی | زیست‌شناسی | سلول‌‌های بنیادین - آفتاب www.aftabir.com/.../مقاله-های-زیست‌شناسی-سلول‌‌های-بنیادین?...‎Cachedتحقیق روی سلولهای بنیادی یک دانش پیشرفته است درباره ی اینکه چطور … دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷. علمی و آموزشی | زیست‌شناسی | سلول‌‌های بنیادین | خون‌بندناف.