خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش

مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش

«بلوغ و هویت یابی»

«نوجوانان را می‎توان به مرغان دور پروازی تشبیه کرد که وجودشان پیدایش سرزمین های ناپیدایی را در افق به دریانورد نوید می‎دهد.

ما که دریاهای ژرف را به پیش می رانیم و نمی دانیم کی و کجا به خشکی می رسیم، باید این نوید را گرامی داریم و پیام ها و اشارات نوجوان را تفسیر و درک کنیم.»

فهرست :

خصوصیات عمومی دوران بلوغ...........................................................................

خواهش های فطری و خواهش های اکتسابی در دوره جوانی.............................

فراهم کردن غرایز در این دوره (تکالیف نوجوان)................................................

چگونگی رشد شخصیت در این دوره...................................................................

اظهار وجود و اثبات شخصیت..............................................................................

چگونگی دستیابی به استقلال.................................................................................

انتخاب دوست........................................................................................................

چگونگی رشد و تکامل جسمانی از تولد تا پایان دوره جوانی...............................

عکس العمل های روانی دختران نسبت به تغییرات بدنی.......................................

رابطه ی بلوغ جسمی با بلوغ روانی.......................................................................

خود دوستی و دگردوستی در این دوره ..............................................................

بلوغ........................................................................................................................

مقدمه

هدف از تهیه ی این تحقیق شناسایی بلوغ و هویت یابی است . این که نوجوانی چه دوره ای است؟ ‌خصوصیات شخصیتی، جسمانی، روحی و روانی نوجوان در این دوره چگونه است؟ او باید چگونه در برابر تغییرات حاصل از این دوره عکس العمل نشان دهد؟ …

در این دوره نوجوان در یک تبدیل شخصیتی قرار دارد افکار و حالات وی به سوی بلوغ و در مسیر کامل تر شدن حرکت کند. در این تحقیق از مواردی چون خصوصیات عمومی دروان بلوغ، خواهش های فطری و اکتسابی ، رام کردن غرایز، تفریحات سالم، تفریحات زیان بخش، رشد و اظهار وجود، استقلال و دوست یابی نوجوانان، بلوغ جنسی که خود یکی از عامل های تشویش و نگرانی در دختران و پسران است و انحرافات جنسی سخن به میان آمده است.

خصوصیات عمومی دوران بلوغ

- برقرار کردن مناسبات کاملتر با همسالان خود

- کامل کردن نقش اجتماعی خود به عنوان یک مرد یا یک زن

- قبول کردن وضع جسمانی خود و استفاده از آن به طور مؤثر

- به دست آوردن استقلال عاطفی و از میان بردن وابستگیهای عاطفی با والدین و سایر افراد بالغ «فطام روانی»

- اطمینان حاصل کردن درمورد استقلال اقتصادی.

- انتخاب شغل و آماده کردن خود جهت احراز آن.

- آماده نمودن خود جهت انتخاب همسر و تشکیل خانواده.

- پرورش دادن مهارتهای هوشی و مفاهیم لازم جهت شرکت دادن در زندگی اجتماعی.

- کامل کردن رفتار اجتماعی و قبول کردن مسئولیت های مربوط بدان.

- آشنا شدن با یک دسته از ارزشهای اخلاقی و تحصیل یک فلسفه حیاتی ارضاء کننده[1].

از دیگر خصوصیات عمومی دوران بلوغ عبارتند از :

دارا بودن مشکلاتی چون عصبانیت ، ناآرامی، علاقه به تنهایی، رغبت نشان دادن نسبت به امر و نهی کردن، بهانه گیری، ناراضی بودن از وضع زندگی، جرو بحث کردن با اعضای کوچکتر خانواده، لجباز بودن، نداشتن توانایی برای بازگویی وضعیت روحی و علاقه های خود و مسائل خانه و خانوادگی، وضع موقعیت اجتماعی، دینی و اخلاقی، مسائل مربوط به تحصیل و غیره.[2]

خصوصیات جسمانی- حرکتی یازده سالگی و دوازده سالگی :

- گرایش به فعالیت و تحرک بیشتر می‎شود.

- وزن دختران 11 ساله از وزن و قد پسران هم سنشان بیشتر می‎شود.

3- تفاوت در اندام دختران در مقایسه با پسران محسوس تراز سنین 8 و 9 و 10 سالگی است.

خوددوستی و دگر دوستی در این دوره

خود دوستی و دگر دوستی دو میل فطری هستند که در وجود همه انسانها وجود دارد.

خوددوستی: یکی از غرایز مشترک انسان و حیوان است. تمایلی که در انسان او را متوجه خویش خواهد ساخت.

خود دوستی ، اگر تقویت شود و از حد خود خارج گردد، به خودپسندی و خود پرستی تغییر شکل خواهد داد.

کسی که به این تغییر دچار شود به حقوق دیگران تجاوز می‎کند. کسی که با غریزه خود دوستی روبرو شود. با این عوارض و مفاسد اجتماعی روبرو خواهد شد:

الف) حس جاه طلبی و خود پرستی در او بیدار گردد.

ب) خواهش های نفسانی در او زیر و رو به طغیان و سرکشی می گذارند و …

دگردوستی : این یکی از صفات اختصاصی و از تمایلات عالی انسانی است. این تمایل در انسان او را متوجه غیر خود می‎کند. اگر در جامعه این تمایلات دگر دوستی حاکم بر رفتار انسانها شود، افراد جامعه نسبت به هم مهربان خواهند بود.

تمایل دگر دوستی هیچ گاه بدون تربیت رشد نمی کند. اگر این تمایل از کودکی پرورش یابد کودک در بزرگسالی انسانی بشر دوست و خیرخواه بار خواهد آمد. محبت انسان دگر دوست فارغ از آلایش خودخواهی و پیروی از منافع مادی او است. از دگردوستی می‎توان موارد زیر را اشاره کرد :

- زندگی آدمی را از زندگی حیوان جدا می‎کند.

- محیط زندگی را محیطی مملو از صلح و صفا می سازد.

- روح برادری و تعاون را در دل ها زنده می سازد.[3]

در این دوران یکی از مشغله های فکری پدر و مادر نوجوان می‎تواند مسئله خوددوستی یا خودخواهی نوجوان باشد. به این ترتیب که او فکر می‎کند که شخصیت بزرگی دارد یا از این که دیگر کودک خطاب نمی کند و به مدرسه و محیط بزرگتر وارد شده و دوستان بزرگتر پیدا کرده و در خود احساس بالندگی می‎کند و شاید همین تفکرات در این دوره باعث پرخاشگری با پدر و مادر فخر فروختن به فرزندان کوچکتر و مسائلی از این قبیل در خانه و خانواده گردد که این رفتارها نیز با آگاهی خنثی می‎شود.[4]

از دیگر عوامل خود دوستی و دگر دوستی در این دوران عبارتند از :

  1. نوجوان می کوشد با عده ای مانوس و وجود خود را نشان دهد.

2. از تسلط خانواده بر او کاسته شده و او درصدد اثبات شخصیت و نمایان ساختن آن می‎باشد و می کوشد موقعیت خود را اثبات و اطرافیان خود را نسبت به اعتراف به این موقعیت وادارد . این وضع او را مغرور کرده به نحوی که موجب تعریف از خود و خود دوستی می گردد.

3. پیروی از همسالان ، او را به گروه سوق داده و پیروزی از روش ها و شیوه ها و معیارهای آنان تحت سلطه گروه قرار گرفته و گروه را جانشین خانواده می‎کند.

4. بینش اجتماعی در این دوره موجب درک روابط بین خود و دیگران شده و منجر به دریافت بصیرتی خاص در آثار و اعمال متقابل رابطه ی نوجوان با دیگران است

و …[5]



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود (مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان) – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper7532.html‎Cached15 ا کتبر 2016 ... دانلود مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش ... به صفحه ی دانلود _مبانی نظری هویت و هویت یابی (پیشینه و فصل دوم پایان ... دانلود مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان -کامل و جامع – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper242.html‎Cached20 سپتامبر 2016 ... نام محصول دانلودی: مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان درجه کیفی و رضایت از دانلود: عالی. مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش. کاملترین فایل مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/10264‎Cached30 ا کتبر 2016 ... فهرست ، چکیده و لینک دانلود((مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان)) را در ادامه مطلب ببینیدمقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش ... دانلود مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان - خرید آنلاین و دریافت 8mo86h.mabnafci.ir/‎Cachedشما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان}را دانلود خواهید کرد دانلود مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش ... خرید و دانلود مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان 5iy22w.prodownload.site/‎Cached... خودتان خوش آمدید نام محصول دانلودی: مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش ... دانلود مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان - خرید آنلاین و دریافت - نیکان ... nikan4dl.parsiblog.com/.../دانلود+مقاله+بلوغ+و+هویت+یابی+نوجوانان+-+خرید+آنلاین+و+دریافت/‎Cachedبا کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان و بررسی ... دانلود مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود (مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان) - ساخت وبلاگ baludtabiat.aslblog.ir/post/1509‎Cached7 نوامبر 2016 ... دانلود مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش ... اتوکد آپارتمان مسکونی 11 طبقه دارای نما و برش قابل ویرایش - دانلود فایل کاملترین فایل مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان 141vrh.radikaldl.ir/‎Cachedاینک شما با جستجوی ((مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله بلوغ و ... مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان – خرید آنلاین و دریافت – حریر ... harirdlc.ir/article/2289‎Cached9 ا کتبر 2016 ... هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان_خوش امدید. ... دانلود مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش. کاملترین فایل مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان 24m254.sarvdlc.com/‎Cachedاینک شما با جستجوی ((مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله بلوغ و ... مقاله بلوغ و هویت یابی نوجوانان در 33 صفحه ورد قابل ویرایش.