خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین

مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین

بخشهایی از متن مقاله:

شاخص های اقتصاد کلان ایران:

در این قسمت به عمده ترین شاخص های اقتصاد کلان که می تواند وضعیت اقتصادی کشور را مشخص نماید اشاره می گردد .

1-نرخ تورم در ایران

نرخ تورم در 4 سال اخیر منتهی به سال 1383 به ترتیب برابر با 4/11 ، 8/15 ، 6/15‌ و 2/15 درصد بوده است که از میانگین هندسی برابر با 4/14 درصد برخوردار می باشد . این در حالی است که نرخ تورم جهانی و نرخ تورم در کشورهای درحال توسعه در سال 2002 به ترتیب برابر با 4/3 و 8/5 درصد بوده است . انجام اصلاحات اقتصادی در شرایطی که نرخ تورم پائین است امکان موفقیت بیشتری دارد ،‌ بنابراین کاهش تورم باید یک اولویت دائمی باشد . در شرایطی که نرخ تورم بالاست ، به تبع آن نرخهای سود تسهیلات بانکی بالا خواهد بود و توجیهاتی را برای کاهش ارزش پول ملی خواهند داشت که تاثیرات نامناسب اقتصادی را در پی خواهد داشت .

مهمترین عامل تورم در کشور ، ‌رشد بالای نقدینگی است که بر اساس تحقیقات انجام گرفته در حدود 70 الی 80% تورم را ناشی از رشد بالای نقدینگی برآورد نموده اند . در طول 4 سال منتهی به سال 1383 ، ‌متوســط رشد نقدینگی در حدود 29 درصد بوده است که بسیار بالاســـت و با هیــچ توجیه اقتصادی قابل دفاع نمی باشد . رشدبالای نقدینگی درکشور بیشتر ، ازعدم انضباط مالی دولت . رشد بی رویه بودجه های سالانه و کاهش ارزش پول ملی حاصل شده است . ما در حال حاضر در دنیای با تورم پائین زندگی می کنیم که کاهش تورم را دراین شرایط آسانتر می سازد . همچنین بدلیل امکان تعامل مناسب تر با دنیا و همخوانی بیشتر با آن ، هدف کاهش تورم الزامی تر می گردد .
علاوه بر مسئله عنوان شده ، عدم هدایت مناسب نقدینگی موجود به فعالیت های مولد ، عدم برقراری مالیات مناسب بر بخشهای مختلف اقتصاد ، بویژه بخش های غیر مولد ، رشد قیمت بسیاری از کالاها و خدمات دولتی حتی بیش از نرخ تورم در شش سال گذشته ( به استثناء سال 1384 ) و کاهش ارزش پول ملی در ایجاد نرخ تورم دو رقمی موثر بوده است . تورم پائین ، امکان تصمیم گیری اقتصادی را برای تمام شهروندان آسان تر می نماید و تخصیص منابع را کارآ تر می سازد و اثرات مثبت بر توزیع درآمد دارد .

...

نگاهی به شاخص های اقتصادی چین:

آیا چین ابر قدرت بعدی خواهد بود؟ آیا مدل چینی برای ایران مناسب است؟

کالاهای ساخت چین امروزه همه خانه های کشورهای غربی را پر کرده است. نیاز چین به مواد خام برای تغذیه این رشد اقتصادی، این کشور را واداشته تا برای یافتن مواد اولیه به کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا رو کند. در یک کلام، می توان گفت برای نخستین بار در تاریخ معاصر توسعه چین بر زندگی همه مردم جهان تاثیر گذاشته است. البته نباید فراموش کرد که به رغم بهبود زندگی مردم در چین، خطرات زیادی محیط زیست آن را تهدید می کند، حقوق فردی کارگران چینی محدود است و مناطق روستایی سهمی چندانی از رشد و توسعه دریافت نکرده اند.

سال گذشته ارزش صادرات چین معادل 600 میلیارد دلار بود که این رقم اقتصاد چین را پررشدترین اقتصاد جهان ساخت. بیگمان چین در آینده ای نزدیک به یک ابر قدرت تبدیل خواهد شد. دلیل آن رشد سریع اقتصادی آنست که خود نتیجه سیاست درست اقتصادی و پشتکار و زحمتکشی مردم چین میباشد. مردم چین بسیار مردم مبتکری هستند که باعشق وعلاقه فراوان و بدون نا امیدی بطرف هدف خود میروند و خیلی نجابت دارند.

در رشد اقتصادی هر کشور همانطوری که فاکتور های مختلفی مؤثر هست تاثیر روان اجتماعی مردم را نباید از یاد برد. الگوی اقتصادی یک کشور را جایگزین دیگری کردن اشتباه هست. صاحبان این خانه بنام چین میلیون ها خشت را بر دوش خود کشیده اند تا همچون خانه ای درست کرده اند. آیا مردمان زیادی سراغ دارید که به این خشت زنی تن در دهند.

در ایران با توجه به جو سیاسی زدگی که در تمام امور وجود دارد و فلسفه رسیدن به بورژوازی نوین و نبود قوانین لازم و با کفایت در بازدارندگی و شفاف کردن روابط در ارتباط های مردم-مردم دولت-دولت ودولت-مردم هرگز هیچ نورمی پاسخگو نخواهد بود...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین

مقاله مقایسه شرایط اقتصادی ایران و چین از منظر متغیرهای کلان ... www.civilica.com/Paper-IECEUS01-IECEUS01_065=مقایسه-شرایط-اقتصادی-ایران-و-چین-از-منظر-متغیرهای-کلان-اقتصادی-با-تاکید-...‎Cached Similarمقاله مقایسه شرایط اقتصادی ایران و چین از منظر متغیرهای کلان اقتصادی با تاکید ... به بررسی و مقایسه متغیرهای کلان اقتصادی و وضعیت اقتصاد دانش بنیان ایران و ... دانلود مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین -کامل و جامع | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=4313‎Cached9 نوامبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد عنوان محصول دانلودی:مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین دانلود (مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین) | نوین دانلود www.novindlc.site/?p=18668‎Cached30 ا کتبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید نام محصول دانلودی: مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین - ایران دانشجو irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/19610‎Cached10 آگوست 2016 ... مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین. بخشهایی از متن مقاله: شاخص های اقتصاد کلان ایران: در این قسمت به عمده ترین شاخص های اقتصاد کلان که می تواند ... فروش دانلودی مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=3175‎Cached25 ا کتبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین وارد شده اید.برای مشاهده ... مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین - زیتون پلاس - سیستم وبلاگدهی zeytoonbplus.madblog.ir/post/924‎Cached31 آگوست 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین ... مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین 4gct18.abtindls.ir/‎Cachedدوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید دانلود فایل ( مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین) – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper10896.html‎Cached27 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین وارد شده اید.برای مشاهده ... برترین فایل مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین 6d0kg2.prodownload.site/‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین ... دانلود فایل ( مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین) – دانلودکده www.odanlod.site/دانلود-فایل-مقاله-بررسی-اقتصاد-ایران-و/‎Cached17 سپتامبر 2016 ... دانلود فایل ( مقاله بررسی اقتصاد ایران و چین). از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد