خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش

مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش

تاریخچه:

درباره اینکه هنر مدرن دقیقاً از چه زمانی آغاز می‌شود و کدام اثر هنری، سبک هنری، جنبش هنری یا حتی گفتمان هنری را می‌توانیم در توالی زمانی تاریخ هنر، نقطه شروع هنر مدرن بدانیم، اختلاف‌نظرهایی میان مورخان و پژوهشگران هنر وجود دارد. برخی هنر مدرن را حدوداً هنر قرن بیستم می‌دانند و سال 1905، یعنی زمان گشایش نمایشگاه فووها در سالن پاییز در پاریس را نقطه عزیمت خود قرار می‌دهند. برخی دیگر، از جمله کریستوفر ویتکومب، پژوهشگر آمریکایی هنر، معتقدند که هنر مدرن در دهه 1860 با نمایش تابلوی ناهار در سبزه‌زار اثر ادوارد مانه در سالن مردودهای پاریس آغاز می‌شود و حدوداً تا دهه 1970 ادامه می‌یابد.

اصطلاح هنر مدرن در پیشینه تاریخ‌نگاری هنر در قرون گذشته نیز به کرات به کار رفته است و کاربردش در قرن بیستم به هیچ‌وجه تازگی ندارد. چنینو چنینی (حدود 1370-1440) نقاش فلورانسی در اثری با عنوان کتاب هنر که در 1437 تألیف کرده است توضیح می‌دهد که جوتو چگونه نقاشی را «مدرن» ساخته است. جورجو وازاری (1511-1574) نقاش، معمار و تاریخ‌نگار ایتالیایی هنر در 1550 کتابی را با عنوان زندگی هنرمندان تألیف کرد که تا به امروز به عنوان یکی از معتبرترین منابع اطلاعاتی درباره هنر و هنرمندان دوره رنسانس، مورد رجوع قرار گرفته است. وازاری نیز در این کتاب هنر عصر خویش را هنر «مدرن» می‌خواند. او در این کتاب مهم، که در واقع الگو و سرمشق بسیاری از مورخان هنر و خاطره‌نویسان دوره‌های بعد قرار گرفته است، بر این اندیشه تکیه می‌کند که هنر دارای ماهیت تکامل یابنده است و هنرمندان نسل‌های متوالی از دستاوردهای پیشنیان خود بهره‌ می‌گیرند و سیر تکاملی هنر را دنبال می‌کنند. همچنین بد نیست که بدانیم معیار هنر راستین در نگاه وازاری، تقلید مخلصانه و شورمندانه طبیعت است که باید با مهارت دستان هنرمند و قالب آرمانی (یا فرم ایده‌آل)ی که پیشاپیش در ذهن او شکل گرفته است به تحقق درآید.

آنچه را که وازاری معیار هنر راستین می‌داند بازتابنده دیدگاه مسلط در فضای هنری رنسانس است. این معیار در دوره‌های بعد نیز همچنان اعتبار خود را حفظ می‌کند و در قرن هجدهم، اساس نظریه‌پردازی‌های نوین فلسفی درباره چیستی هنر و به تبع آن، تعریف هنر واقع می‌شود. شارل ‌باتو، روحانی و متفکر فرانسوی، در 1746 مقاله مهم و دوران‌سازی را با عنوان هنرهای زیبا تحویل شده به اصلی واحد به رشته تحریر درمی‌آورد و «نظام مدرن هنرها» را براساس همان اصل واحد تدوین می‌کند. این اصل واحد یا مشترک هنرهای زیبا چیزی جز «تقلید از طبیعت زیبا» نیست. نظریه تقلید طبیعت یا بازنمایی واقعیت قابل شناخت تا ‎آغاز نیمه دوم قرن نوزدهم نافذیت خود را حفظ می‌کند و تا آن زمان همچون گفتمانی مسلط بر همه جنبش‌های هنر بصری سایه‌افکن است.

تحولات بزرگی که در نیمه دوم قرن نوزدهم در سه حوزه فناوری (از جمله اختراع و تکامل صنعت و هنر عکاسی از 1839 به بعد و تکامل سیستم‌های ارتباطی) علم و فلسفه، و نیز اقتصاد و سیاست صورت می‌گیرند عمیقاً جهان‌بینی هنرمندان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این تحولات هم وضعیت مادی هنرمندان را دگرگون می‌سازند و هم بر ارزش‌ها و آرمان‌های معنوی آنها تأثیر می‌گذارند. نظام جدید ترویج، عرضه و فروش آثار هنری، آزادی نویافته‌ای را برای هنرمندان به ارمغان می‌آورد. هنرمندان اکنون بعد از قرن‌ها وابستگی به حامیان از جمله پادشاهان،‌ شهریاران، پاپ‌ها و اسقفان‌ و اشراف هنردوست و هنرپرور، خود را آزاد احساس می‌کنند وبر پای خود می‌ایستند. ولی آزادی همیشه با مسئولیت ملازمه دارد. هنرمند در این روزگار دیگر آن هنرمندی نیست که در قصرهای مدیچی، فیلیپ، چارلز و لویی به سر برد و یا به ولی‌نعمتان خود در کلیسا و نهادهای حکومتی تکیه کند و به زعم جورجو وازاری، با بهره‌گیری از دستاوردهای اسلاف خود، سیر تکاملی هنر را پی بگیرد و با مهارت هر چه بیشتر «طبیعت زیبا» را تقلید کند. هنرمند اکنون باید با آگاهی‌ها و آزادی‌های نویافته خویش، زیست بوم خود را از نو بنگرد، باطن خویش را بکاود و کاشف افق‌های نوینی در عرصه برونی حیات باشد. در چنین فضایی، هنرمند نه تنها به جست و جو و ابتکار مضامین بدیع و یافتن نکته‌های نغز در لایه‌های مغفول زندگی فردی و اجتماعی می‌پردازد بلکه عمیقاً خود را نیازمند جستن و پروراندن زبان و بیان و قالبی نو احساس می‌کند.

بنابراین هنرمند، به ویژه هنرمند تجسمی، می‌بایست خود را از قید سنت‌های ریشه‌دار و آیین‌های قوام گرفته هنر کلاسیک و آکادمیک رها می‌ساخت و معیارها و هنجارهای آن را به چالش می‌گرفت. چه گفتن و چگونه گفتن، هر دو می‌بایست نو می‌شدند. این چرخش گفتمانی، هر چند حاصل تحولات کلان نیمه دوم قرن نوزدهم در حوزه‌های فلسفه و علم و فناوری، اقتصاد و سیاست، و روابط اجتماعی بود، شخصیت‌هایی به طور اخص در میان خود هنرمندان و خارج از جامعه هنری در زمینه‌سازی و شکل‌گیری آن، نقشی برجسته داشته‌اند. نیچه، کروچه، برگسون، داستایوسکی، اسکار وایلد، والتر پیتر، گویا، کوربه، ترنر، رودن و بالاخره فروید از جمله این بزرگانند. البته ناگفته نگذارم که کلمنت گرینبرگ، منتقد نامدار آمریکایی، ریشه هنر مدرن را در فلسفه کانت و به طور اخص در نقد سوم او می‌جوید و آن را شالوده اصلی آموزه‌هایی چون اصالت زیباشناسی، هنر برای هنر و خودمختاری هنر و جز اینها می‌داند.

اینکه دهه 1860 یا نخستین دهه قرن بیستم را زمان شروع تاریخ هنر مدرن بدانیم، یا به طور مشخص‌تر، امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم را هنر مدرن به شمار آوریم یا آنها را زمینه‌ساز هنر مدرن محسوب کنیم، در ادامه این بحث مقدماتی ما تأثیر چندانی نخواهد داشت. در موارد بسیاری تعیین مقاطع تاریخی شروع و پایان جنبش‌های هنری بیشتر براساس ملاحظات کاربردی و یا آموزشی صورت می‌گیرد تا معیارهای زیباشناختی. مثلاً وزارت فرهنگ فرانسه در تقسیم وظایف موزه‌های عمده پاریس مقرر کرده است که آثار هنر نقاشی و مجسمه‌سازی تا پایان دوره کلاسیک (به مفهوم گسترده آن) یعنی پایان نیمه اول قرن نوزدهم در موزه لوور، آثار امپرسیونیست و پست‌امپرسیونیست مربوط به نیمه دوم قرن نوزدهم در موزه دورسه، و هنر مدرن یعنی آثار پدید آمده از 1905 تا زمان حاضر در موزه مرکز ژرژپمپیدو و موزه شهر پاریس نگهداری شوند. نوربرت لینتون، نیز حدوداً همین ترتیب را دنبال کرده است،‌ یعنی ضمن اشاره به نام نقاشانی همچنین داوید، کانستبل، ترنر، گویا، انگر و دلاکروا به عنوان پیام‌آوران هنر مدرن، نگاهی اجتمالی به کار نقاشانی چون مونه، سزان، گوگن، ون‌گوگ، سورا، هدلر و مجسمه‌سازی چون رودن می‌افکند و سپس بحث خود را به طور مبسوط با نقاشانی چون ماتیس، رئو، ولامنک و کیرشنر و دیگران که آثارشان را بعد از سال 1900 یعنی در قرن بیستم آفریده‌اند دنبال می‌کند و چنان که پیداست هنر مدرن را حدوداً همان هنر قرن بیستم به شمار می‌آورد.

برای اجرای طرح از سبک پست مدرنیسم[1] پیروی شده است چنانچه دقت شود اجزای طرح، بازگشت مستقیم به تاریخ و سنت دارد، ولی چیدمان و ترکیب اجزای آن به صورت نوگرایانه (مدرنیسم)[2] انجام شده و در کل، طرح نگرش پسانوگرایانه (پست مدرنیسم) را در ذهن تداعی می‌کند.

به طور کلی پنج خصلت عام و مرتبط با یکدیگر را می‌توان در گرایش‌های متنوع پست مدرن تشخیص داد: کثرت گرایی، التقاط‌گرایی، خود آگاهی، متن‌گرایی و فردگرایی.

جلوه‌ی کثرت‌گرایی را نه فقط در تمایلات هنری همزمان، بلکه در قالب یک اثر می‌توان ملاحظه کرد. اغلب هنرمندان دوره‌ی پست مدرن مواد، اسلوبها و روشهای غیرمتجانس را در آثارشان به کار می‌برند این رفتار نمایانگر نوعی پراکنده گزینی است که هنرمند مدرنیست به شدت آن را نفی می‌کرد. نقاش یا مجسمه‌ساز پست مدرنیست بیشتر با نشانه‌ها سروکار دارد تا با محتوا؛ و از همین رو به دلخواه از نمادها، اساطیر، تصاویر تاریخی و علایم روزمره بهره می‌گیرد. او با درک انقلاب ارتباطات و تحت تأثیر علم نشانه‌شناسی به این نتیجه رسیده که جهان از طریق زبان- از جمله زبان هنر- دریافت‌شدنی است. در حقیقت، پست‌مدرنیسم با قبول مفهوم «هنر درباره‌ی هنر» به نقش فرهنگی‌اش و به نقش کلی تصویرها خودآگاهی دارد. هنرمند پست مدرنیسم به «متن»کار خود- یعنی به ریشه‌های اجتماعی، تاریخی و هنری آن- توجه نشان می‌دهد. (در نقطه‌ی مقابل بسیاری از گرایشهای هنر مدرن که از وابستگی به اجتماع و نیروهای تاریخی می‌پرهیزند). او منزه‌طلبی هنرمند مدرنیست را درک می‌کند، بی‌آنکه بخواهد یا بتواند آرمان دیگری را جایگزین سازد.[3]

در طرح ارایه شده هدف، نمایش چرخه‌ی هستی در یک نگاه می‌باشد. چنانچه ملاحظه شود هفت لایه (پرده) در بالای تصویر شماره‌ی 8 به چشم می‌خورد که نمایانگر هفت آسمان جهان هستی است که در اوج قرار دارد و در میانه‌ی کار، تصویرزنی است که مردی از بالای سر او، رو به سوی آسمان دارد؛ که نمایانگر اصطلاح از دامن زن مرد به معراج می‌رود؛ است. در حواشی طرح حرکات صعودی به سوی اوج دیده می‌شود که نشانگر نیاز به حرکت صعودی انسان به کمال و طی طریق آسمانی او دارد، او که میان خورشید و ماه و دست ساخته‌های خویش است، در چرخه‌ی هستی می‌چرخد و تفکرات خود را می‌پروارند تا به کمال غایی خویش نزدیک گردد.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول (تاریخچه)

تاریخچه................................................................................................................. 2

فصل دوم (ابزار و مواد قلمزنی)

لوح مسی................................................................................................................ 13

خواص فیزیکی مس............................................................................................... 13

خواص مکانیکی مس.............................................................................................. 13

قیر......................................................................................................................... 14

میزچوبی یا تنه‌ی درخت........................................................................................ 15

چکش..................................................................................................................... 15

انواع قلم................................................................................................................. 16

رنده....................................................................................................................... 19

مشعل..................................................................................................................... 19

تیزاب..................................................................................................................... 19

بورس سیمی.......................................................................................................... 19

خاک اره................................................................................................................. 19

فصل سوم (شرح طرح کار)

شرح طرح کار........................................................................................................ 21

فصل چهارم (شرح انجام کار)

قیرگذاری............................................................................................................... 24

پیاده کردن طرح روی کار..................................................................................... 25

نیم بر کردن........................................................................................................... 25

برجسته کاری........................................................................................................ 25

رنده کاری............................................................................................................. 26

روسازی................................................................................................................ 26

جدا کردن فلز از قیر.............................................................................................. 27

پرداخت.................................................................................................................. 29

خشک کردن کار.................................................................................................... 29

پتینه‌ی کار............................................................................................................. 30

فهرست منابع و ماخذ............................................................................................ 31




خرید فایل



لینک منبع :مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود فایل ( مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن) – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper10056.html‎Cached24 ا کتبر 2016 ... مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش ... انجام آزمایشات میکروبیولوژیکی محیطی در 12 صفحه ورد قابل ویرایش ادامه ... مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن 2m4kl3.nikandlc.ir/‎Cached... دانلودی|| مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش ... برترین فایل مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن – حریر دانلود harirdlc.ir/article/24285‎Cached24 ا کتبر 2016 ... مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش ... خرید و دانلود فایل اتوکد نما ساختمان ویلایی 2 طبقه کامل قابل ویرایش. کاملترین فایل مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن pichakwi.madblog.ir/post/1414‎Cached... پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن}را دانلود خواهید کرد مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش. بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن - دانلود پروژه و مقاله - رز بلاگ ... nabproje.rozblog.com/.../-بررسی-هنر-قلم-زنی-و-چگونگی-انجام-آن-.html‎Cached26 سپتامبر 2016 ... فرمت فایل: doc حجم فایل: 98 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 34. مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش ... برترین فایل مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن navidebarant.meeblog.ir/post/177‎Cached... پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن}را دانلود خواهید کرد مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش. دانلود مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن -کامل و جامع | تحقیق ... www.risearticle.ir/download/10931‎Cached31 ا کتبر 2016 ... جهت مشاهده توضیحات کامل محصول روی دکمه ادامه کلیک کنید. مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... فروش دانلودی مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن 3nhvtw.radikaldl.ir/‎Cached... پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن}را دانلود خواهید کرد مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش. فروش دانلودی مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن | رامتین دانلود ramtindlw.ir/article12181.html‎Cached8 نوامبر 2016 ... ... و دانلود بصورت آنی خواهد بود.یک نسخه از فایل نیز به شما ایمیل خواهد شد مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش. هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/07/07/post-82769/‎Cached28 سپتامبر 2016 ... فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات:31 فهرست مطالبعنوان صفحهفصل اول (تاریخچه)تاریخچه 2فصل دوم (ابزار و مواد قلمزنی)لوح مسی 13 ...