خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش

پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش

مقدمه

وقت و زمان از اصلی ترین عناصر در تولید و بهره وری می باشد از این رو توجه به گذر آن وجلوگیری از اتلاف زمان از دیرباز مدنظر بزرگان واندیشمندان بوده است زمان می گذرد و نمی توان از عبور آن ممانعت نمود پس برای باطل شدن آن باید از هر لحظه و دم بهره جست.

موضوع مورد بحث در این پروژه کارسنجی وزمان سنجی است.

در فصل اول، موضوع پروژه، اهداف انجام آن و محدوده زمانی و مکانی پروژه آشنا می شوید.

در فصل دوم، شناخت کامل از موضوع پروژه و تعریف و اهداف موضوع، پردازش خواهد شد.

در فصل سوم،شرکت مورد نظر و فعالیت ها و اقدامات انجام شده در آن مکان در رابطه با موضوع پروژه شرح داده خواهد شد.

در فصل چهارم ، از نتایج حاصل از انجام پروژه ، پیشنهادات و راهکارها آگاه می شوید.

فصل پنجم ، فصل ضمایم و پیوست ها می باشد.

موضوع زمان یعنی موضوعی که امید است در تمام مراحل ولحظات زندگی ما، مورد توجه و التفات واقع شود تا به امید حق، از عمر که بزرگترین نعمت الهی است در مفیدترین کار و بهترین وجه استفاده نماییم.

در سازمان ها وادارات ، موضوع زمان در سرفصل ارزیابی کار وزمان قرار می گیرد و منظور از انجام مطالعات دراین زمینه ، دست یافتن و بهره وری وکاهش هزینه ها و حذف خستگی و کسالت نسبت به کار می باشد.

تعریف موضوع

یکی از مهمترین مسائلی که امروزه در کارخانجات وادارات و انواع صنایع و خدمات دردست بررسی است، بهبود بهره وری و افزایش بازدهی می باشد و به همین منظور روشی برای کمک به امر بهره وری ابداع شد، که مطالعه کار نام دارد. در مطالعه کار با تعیین روش منطقی و سریع و ساده انجام کار به کاهش هزینه ها و افزایش سود حاصل می پردازیم و از این طریق با استفاده از حداقل منابع به حداکثر سود دست می یابیم.

بطور کلی بهبود بهره وری و به ویژه بهره وری نیروی انسانی به عنوان یکی از اجزاء ضروری بهره وری به حساب می آید. با استفاده از مطالعه روشی به دنبال بهبود بهره‌وری نیروی انسانی هستیم. به بیان دیگر مباحث کارسنجی و روش سنجی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بهبود بهره وری عوامل تولید قابل استفاده و کاربرد می باشد.

مطالعه کار عبارت است از بکارگیری تکنیک های مطالعه روش واندازه گیری کار برای بهبود کارآیی و افزایش اثربخشی در سازمان، بنابراین مطالعه کار مستقیماً با بازدهی در ارتباط است هر گاه بخواهیم با استفاده از منابع موجود بازدهی را افزایش دهیم مطالعه کار یکی از روشهای مطلوب است.[1]

اهداف انجام پروژه :

1- ایجاد یک Baseمناسب زمانی برای هر یک از جزئیات فعالیت های انجام شده منظور تعیین زمان کلی برای هر یک از فعالیت ها بدین معنی که قرار است برای هر یک از اجزا زمان تعیین شود تا اگر ترتیب و ترکیب اجزا و فعالیت ها تغییر نمود و جابجا شد بتوان زمان فرآیند را نیز سریعاً و بدون صرف زمان و انرژی به سادگی به دست آورد.

2- هدف دیگر ازمطالعه این است که با توجه به حجم کار وزمان متعلق به آن بتوان نیروی انسانی و منابع مورد نیاز را تخمین زد.

3- تعیین میزان تولید در بازه های زمانی مختلف و همچنین نقل و انتقالات صورت گرفته و سایر کارهای انجام شده در بازه زمانی درخواستی.

4- توانایی ارائه گزارش کار ودفاع از نتیجه کارها به استناد میزان کاری که براساس زمان تعیین شده انجام شده است.

5- ایجاد نظام پاداش و تنبیه براساس میزان کار افراد در مقایسه با نتایج حاصل از این پروژه

بررسی وضعیت سازمان ازلحاظ موضوع تحت بررسی :

چندی پیش در این شرکت زمان سنجی در تمامی بخش ها صورت گرفته است زمان سنجی در بخش ساخت شامپو کمک فراوانی به حذف زمان های اضافی در این خط به آنها کرده است.

افراد در این شرکت زمان سنجی را با استفاده از کرونومتر و در طی هفته های متوالی و روزهای کاری متفاوت انجام داده اند.

آنان با به دست آوردن زمان نرمال و زمان استاندارد توانستند میزان تولیدات خود را در یک بازه زمانی مشخص تعیین کنند و اکنون نیز هر چند وقت یکبار به وسیله کرونومتر تعداد تولیدات را در یک دقیقه بدست آورده و بعد به ساعت و روز تعمیم می دهند و اگر کمتر از میزان استاندارد تولیدشان باشد به دنبال برطرف کردن علت آن هستند و اگر از میزان استاندارد بیشتر باشد (این مورد اغلب خیلی کم پیش می آید) و در پی آن به کارکنان پاداش خواهند داد.



نقاط قوت:

تعیین کنندة موقعیت یک موسسه استراتژیی است که آن موسسه در قبال نیروی انسانی خود اتخاذ می کند. مدیریت تولید و عملیات معمولاً نقش بزرگی در کسب اهداف مربوط به برنامه نیروی انسانی ایفا می‎کند. نخستین هدف استفاده مؤثر از نیروی انسانی در حین عملیات است که این هدف اصلی برای هر موسسه است، چون هزینه نیروی کار بخشی بزرگی از هزینه محصول را تشکیل می‎دهد. دومین هدف طراحی مشاغل است که هم ایمنی و هم اثربخشی و هم شرایط زندگی کار مناسبی را برای کارکنان در یک جوی که بر پایه احترام متقابل است فراهم کند ایجاد تشکل های ارگونومی ملی و همکاری های منطقه ای در این زمینه یکی از موضوعات مهم و ضروری در جذب و انتقال دانش فنی در کشورهای در حال توسعه خواهد بود.

در این موسسه نیز به مسئله ارگونومی توجه شده است و صندلی هایی که برای نشستن نیروی انسانی استفاده شده است کاملاً با کار متناسب است ارتفاع صندلی تا میز کار راحتی آن و جای گذاشتن پا روی صندلی رعایت شده است.

یکی دیگر از موارد مثبتی که در این شرکت وجود دارد lay out یا چیدمان ماشین آلات است، ماشین آلات به طرز کاملاً صحیحی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند به طوری که محصولات برای تولید کوتاهترین مسیر ممکن را طی می کنند.

یکی دیگر از نقاط قوت، تعویض کارگرانی است که کار یکنواختی دارند در این شرکت در خط قطره و شربت و … به طور کلی در خط مایعات، در قسمت هر محصول یک نفر گذارده شده و کنترل چشمی انجام می‎دهد صف محصولاتی که در حال عبور هستند با چشم کنترل کرده و معیوب ها را بر می دارد یا اشخاصی که کنار دستگاه اتیکت زنی ایستاده‌اند کارهای کاملاً خسته کننده و یکنواختی دارند که با جابجایی آنها تقریباً توانسته این یکنواختی را کاهش دهد.

مدیر برنامه ریزی این شرکت فرم هایی را تحت عنوان گزارش روزانه تولید تهیه کرده است که به همه قسمت ها تحویل داده و در پایان روز تکمیل شده آن را از مسئول بخشی می خواهد ایشان شخصی را مسئول کرده که در پایان روز این فرم ها را جمع آوری کرده و به ایشان تحویل می‎دهد و در واقع قبل از اینکه مدیر تولید بخواهد گزارش کار خود را بدهد مدیر برنامه ریزی از همه چیز آگاه است و به روند کار اشراف کامل دارد، که این را نیز می‎توان از موارد مثبت در این شرکت در نظر گرفت.

یکی دیگر از موارد قابل توجه زمان سنجی که چند سال قبل در این شرکت انجام شده می‎باشد بر طبق زمان سنجی صورت گرفته به این نتیجه رسیدند که کارگران قسمت بسته بندی با توجه به تمام شرایط یکسانی که با شرکت های مشابه دارند خیلی کمتر از شرکت های دیگر بسته بندی می کنند.

وقتی علت آن را از میان کارگران جویا شدند آنها ابراز داشتند که کسی متوجه کار ما نیست کارگری که در طول روز زیاد بسته بندی می‎کند با کارگری که کمتر بسته بندی می‎کند فرقی ندارد و راهکارهایی که شرکت برای مقابله با این مشکل اندیشید این بود که هر کارگر شماره و کد خود را روی سینی دارویی که بسته بندی می‎کند ثبت کند در پایان روز تعداد سینی ها شمارش شده و تأثیر مستقیمی روی حقوق و پاداش کارگران داشت وقتی کارگران متوجه این موضوع و تأثیر تعداد بسته بندی روی حقوق خود شدند تعداد بسته بندی در روز را افزایش دادند.




خرید فایل



لینک منبع :پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود فایل ( پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی) | نوین دانلود www.novindlc.site/?p=20591‎Cached28 ا کتبر 2016 ... پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... دانلود (پایان نامه بررسی اثرات شرایط محیطی ( فشار ، دما ، رطوبت و … ) ... دریافت فایل پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی - پرداخت و دانلود آنی venusarc.meeblog.ir/vote/361-6‎Cachedپروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... فروش دانلودی فایل اتوکد پلان معماری پیلوت مجتمع مسکونی 5 طبقه کامل قابل ویرایش دانلود پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی – خرید آنلاین و دریافت ... www.newfilestant.ir/paper8735.html‎Cached20 ا کتبر 2016 ... توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب. پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش. خرید آنلاین پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی – رویال دانلود royadl3nter.ir/?p=10309‎Cached6 روز پیش ... به صفحه ی دانلود _پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی_خوش امدید.امیدوارم بهره ... پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش. پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی 4itt51.nikansefile.ir/‎Cachedبه صفحه ی دانلود _پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را ... پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... دریافت فایل پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی – پرداخت و دانلود آنی ... harirdlc.ir/article/5269‎Cached11 ا کتبر 2016 ... برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش. ادامه مطلب ... فروش دانلودی پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=3738‎Cached8 نوامبر 2016 ... پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش ... مدیریت زمان)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -پاورپوینت مدیریت زمان- شده اید. برترین فایل پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی – دانلودکده www.odanlod.site/برترین-فایل-پروژه-بررسی-کارسنجی-و-زمان/‎Cached16 سپتامبر 2016 ... پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش ... برترین پکیج پروژه کارآفرینی : طرح تهیه و بسته بندی آب معدنی - دانلود ... برترین فایل پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی 6ewzyb.abtindls.ir/‎Cached... اید محصول دانلودی(پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می رساند پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش ... فروش فایل پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/9668‎Cached30 ا کتبر 2016 ... پروژه بررسی کارسنجی و زمان سنجی در 125 صفحه ورد قابل ویرایش ... دانلود فایل ( پروژه ارزیابی کار و زمان (زمان سنجی محصول) شرکت ریخته گری) ...