خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی

مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی

موضوعات مورد بحث در مقاله:

سمینار بازاریابی محصولات کشاورزی

وضعیت مارکتینگ درکشور ما

.........................................................

سمینار بازاریابی محصولات کشاورزی

آن چه که در پی می آید اولین بخش گزارشی از کارگاه «بررسی سیاست اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی در ایران» است که از سوی دفتر مطالعات ایسنا، برگزار شد.

در این کارگاه دکتر صدرالاشرافی، مدیر گروه سابق اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران و دکتر امیر محمدی نژاد عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، حضور داشتند.
دکتر صدرالاشرافی در این مصاحبه که از سوی زهرا شعبان نژاد کارشناس اقتصاد کشاورزی سرویس مسائل راهبردی خبرگزاری دانشجویان ایران انجام شد اختلاف زیاد میان قیمت باراز مزرعه و بازار مصرف را یکی از روشن ترین معضلات نظام بازار محصولات کشاورزی عنوان می کند و یادآور می شود به رغم آن که این مشکل یکی از قدیمی ترین مشکلات بازار محصولات کشاورزی در ایران است، اما هیچ چشم اندازی برای حل آن دیده نمی شود. این در حالی است که بند 7 سیاست های کلی نظام در بخش کشاورزی، بر اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی همزمان با ساماندهی فرآیند تولید تاکید دارد.

دکتر صدرالاشرافی به برخی از مهم ترین عوامل پیدایی اقتصاد حاشیه بازاریابی اشاره می کند و توضیح می دهد که نقصان های موجود در سیاست خرید تضمینی که یکی از مهمترین سیاست های حمایتی رایج در دنیا برای حمایت از قیمت (دریافتی تولید کننده) محصولات کشاورزی است، چگونه باعث می شود که رشد بازار حاشیه بازار یابی می شود.

دکتر سید مهریار صدرالاشرافی فارغ التحصیل دکتری اقتصاد کشاورزی و اقتصاد توسعه از دانشگاه مونپیلیه فرانسه است. وی پیش از این به مدت 10 سال مدیر گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران بود. مدتی مسوولیت ریاست دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران را عهده دار شد واکنون پس از بازنشستگی به عنوان مدیر گروه اقتصاد کشاورزی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های آموزشی خود را ادامه می دهد.

...

وضعیت مارکتینگ درکشور ما

توجه کنید که مارکتینگ یک موضوع کلی است که شامل 2 مقوله بازاریابی و بازاررسانی می شود. بازاریابی بدان معنی است که محصول برای فروش موجود است و درمرحله بازاریابی باید به دنبال بازارهای جدید رفت. البته چنین اقدامی رادر داخل نیزمی تواند انجام گیرد. دراین مرحله باید به بررسی این نکته پرداخت که چه محصولی، درکدام بازار، مشتری بیشتری دارد و قیمت مناسب تری برای آن پرداخت می شود.

مساله بازاریابی، بیشتربرای کشورهای توسعه یافته مطرح است. بنابراین ما باید به دنبال راهکارهایی باشیم که بتوان محصولات داخلی را در بازارهای جهانی به فروش برسانیم.

متاسفانه در حال حاضر اکثر محصولات کشور، به صورت فله ای صادر می شود. برای نمونه صادرات محصولاتی مانند زعفران، خرما و پسته نیز به روش فله ای انجام می گیرد و در رعایت اصول بهداشتی و بسته بندی این محصولات مشکلاتی وجود دارد.

خرماهایی که درکشورما عرضه می شود، اکثرا به شکل بسته های 5 کیلویی است که بسته بندی نامناسبی نیزدارند، درحالی که، کشورهایی مانند ترکیه یا امارات متحده عربی که بزرگترین وارد کننده و صادر کننده خرما هستند، خرما به صورت بسته بندی های بسیار شیک و بهداشتی به چند برابر قیمت در بازارهای جهانی عرضه می کنند. همچنین در این زمینه می توان به صادرات پسته کشوراشاره کرد. در کشورما پسته در گونی یا بسته بندی های چند کیلویی به بازار عرضه می شود. این درحالی است که هیچ کشوری پسته را به صورت کیلویی عرضه نمی کند بلکه با خرید فله ای پسته ازکشورما، آن را در بسته های چند گرمی به چند برابر قیمت خریداری شده در بازارهای جهانی به فروش می رسانند.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی

مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی با استفاده از تعاونی های روستایی www.civilica.com/Paper-IRANMELON01-IRANMELON01_017=بازاریابی-محصولات-کشاورزی-با-استفاده-از-تعاونی-های-روستایی.html‎Cachedمقاله بازاریابی محصولات کشاورزی با استفاده از تعاونی های روستایی, در نخستین همایش ملی تولید و فرآوری خربزه (1st National Conference of Melon Production ... مقاله بررسی نقش بازاریابی محصولات کشاورزی در نظام اقتصاد ... www.civilica.com/Paper-GETOROUD01-GETOROUD01_027=بررسی-نقش-بازاریابی-محصولات-کشاورزی-در-نظام-اقتصاد-کشاورزی-و-روستا...‎Cached Similarمقاله بررسی نقش بازاریابی محصولات کشاورزی در نظام اقتصاد کشاورزی و روستایی ایران, در کنفرانس بین المللی و آنلاین اقتصاد سبز (International Conference ... مقاله مدیریت بازاریابی محصولات کشاورزی در افق 1404 - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-AGRI1404-AGRI1404_115=مدیریت-بازاریابی-محصولات-کشاورزی-در-افق-1404.html‎Cached Similarمقاله مدیریت بازاریابی محصولات کشاورزی در افق 1404, در همایش ملی سهم کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 () توسط شراره اسدی. بررسی موانع و مشکلات تعاونی‌های روستایی در بازاریابی محصولات ... https://jrd.ut.ac.ir/article_22841_2286.html‎Cached Similarبررسی موانع و مشکلات تعاونی‌های روستایی در بازاریابی محصولات کشاورزی (مورد مطالعه: شرکت تعاونی روستایی روستای کوشک‌ هزار بیضا). مقاله 7، دوره 3، شماره 1، ... دانلود تحقیق بازاریابی محصولات کشاورزی mag-iran.com/دانلود-تحقیق-بازاریابی-محصولات-کشاور.htm‎Cached Similarسمینار بازاریابی محصولات کشاورزی آن چه که در پی می آید اولین بخش گزارشی از کارگاه «بررسی سیاست اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی در ایران» است که از سوی ... SID.ir | نقش تعاونیهای روستایی در بازاریابی محصولات کشاورزی ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=120016‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی نقش تعاونیهای روستایی در بازاریابی محصولات کشاورزی مطالعه موردی استان فارس. مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی با ترجمه - ترجمه فا tarjomefa.com/.../مقاله...کشاورزی/...کشاورزی/بازاریابی-محصولات-کشاورزی/‎Cachedدانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی عنوان فارسی مقاله: عمکرد مربوط به بازاریابی کسب و کار کشاورزی چند ملیتی : تاثیر تولید و تنوع جغرافیایی ... مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/8126‎Cached29 ا کتبر 2016 ... مقالات مرتبط: دریافت فایل تحقیق بررسی بازاریابی محصولات کشاورزی – پرداخت و دانلود آنی کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش ... دانلود (مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی) – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper9158.html‎Cached21 ا کتبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. عنوان محصول دانلودی:مقاله بازاریابی محصولات کشاورزی یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. فهرست ... مقاله ها / کتاب ها - کتاب های ترجمه شده - بازاریابی محصولات کشاورزی و ... www.shahnoushi.ir/component/adsmanager/8-/11-‎Cachedبازاریابی محصولات کشاورزی و روستایی. مشاهده همه تالیفات ناصر شاهنوشی. نویسندگان کتاب: مکش پاندی - دیپعلی تواری مترجمین: ناصر شاهنوشی - سیاوش دهقانیان ...