خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی

مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی

بخشهایی از متن مقاله:

بازار از نظر علمی به معنی محـل تجمع عده ای از مصرف کنندگان است که دارای نیازهای مشترک بوده و از وسیله مبادله یا پول مشترکی در دادوستدهای خود استفاده می کنند. در این فرایند مصرف کنندگان مایل به رفع نیازهای خود هستند. بدین ترتیب اگر عنصر نیاز مشترک یا تمایل به رفع نیاز وجود نداشته باشد، عملاً بازاری شکل نخواهد گرفت.
برای تشکیل هربازار باید چهار عامل زیر وجود داشته باشد:
1 - مصرف کننده یا تقاضاکننده
2 - نیاز یا احتیاج
3 - قدرت خرید
4 - عرضه کننده یا تولیدکننده
بازار به مفهوم رایج خود محل تلاقی عرضه و تقاضا است و باتوجه به پایه های اصلی تقاضا یعنی وجود نیاز، وجود قدرت خرید و بالاخره تمایل به اختصاص قسمتی از درآمد یا پول فرد برای تملک کالا، متوجه می شویم که همان عناصر چهارگانه بازار در تعریف دوم نیز وجود دارد.
چنانچه در هر بازار میان عناصر چهارگانه ذکرشده ارتباط منطقی یا نظم در مبادله و دادوستد وجود داشته باشد اصطلاحاً می گویند بــــازار دارای نظم است یا تنظیم شده است.

...

در حاشیه مفاهیم و فرایند بازار
همواره میان مفهوم بازار به عنوان «نهاد» (INSTITIUTION) و به عنوان یک «نظام» (SYSTEM) آمیزشی به وجود می آید که منجر به برداشتهای اشتباه آمیزی می شود. البته این آمیزش از آن روست که این دو مفهوم، عملاً بستگی نزدیکی به یکدیگر دارند. فرآیندهای بازار تنها زمانی به نحو کامل و دلخــواه عمل می کنند که این نهاد در یک اقتصاد بازاری مستقر باشد؛ چرا که در یک اقتصاد بازاری، «نهادهای نابازاری» کمتری وجود دارد و بنابراین موانع کمتری برسرراه عملکرد آزاد مکانیزم بازار قرار دارد. همچنین، هرجا که بازار بتواند نقش هماهنگ کننده خود را به خوبی بازی کند، آن جا یک نظام بازاری، مستقر است، گرچه انباشته از انواع «نهادهای نابازاری» باشد. باوجود این، باید میان «نقش نهادین بازار» و «اقتصاد بازار» تفاوت قائل شد.
اما منظور از «نهاد بازار» چیست؟ پاسخ مفصل به این پرسش مستلزم روشن کردن مفاهیم «شرایط، ساختارها و فرآیندهای بازار» است. بااین حال، شاید بتوان به طور قراردادی پذیرفت که مجموع این سه مفهوم با همدیگر، نهاد بازار را تشکیل می دهند. بنابراین:
بازار به عنـــــوان فرایندها و مکانیزمهای تنظیم کننده دادوستد + بازار به عنوان مجموعه شرایط و ساختارهای دادوستد + بازار به عنوان مکان دادوستد = نهاد بازار
اما این مفهوم قراردادی عملاً چیزی را تعریف نمی کند و شاید با واردکردن واژه هایی مثل «دادوستد» ، «مکان»، «شرایط»، «ساختار»، «فرآیند» و «مکانیزم» بر ابهام موضوع افزوده باشیم. چرا که هیچ کدام از این واژه ها نیز تعریف پذیرفته فراگیری ندارند. هرکدام از این واژه ها، خود، نماینده مجموعه ای از واژگان هستند که بر سر تعاریف آنها مشاجره وجود دارد: بازار کامل، بازار ناقص، بازار رقابتی، بازار انحصاری، بازار جهانی، عرضه بازار، تقاضای بازار و... آیا واژه «بازار» برای یک کالا، یک ناحیه، خریداران یا فروشندگان به کار می رود؟ یا برای همـــه آنها؟ اگر برای همه آنها به کار می رود، این واژه چه مفهوم گسترده ای باید داشته باشد که این همه مفاهیم ناهمگن را در خود جای دهد!



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی

بازار و بازاریابی از لحاظ علمی shopirani.ir/product/38037/بازار-و-بازاریابی-از-لحاظ-علمی/3420 مقاله بازار و بازاریابی از لحاظ علمی بازار از نظر علمی به معنی محـل تجمع عده ای از مصرف کنندگان است که دارای نیازهای مشترک بوده و از وسیله مبادله یا پول مشترکی در ... بازاریابی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بازاریابی‎Cached Similarفرض اساسی بازاریابان اولیه این بود که تولیدکنندگان کنترل بازار را در .... کمّی قابل‌توجه مقالات بازاریابی در ایران از زوایای مختلف جهت‌گیری توسعه علمیِ این رشته ... نگاهی به تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی - مدرسه کسب و کار بن ... https://bonzhivarbs.com/نگاهی-به-تحقیقات-بازار/‎Cached18 ژانویه 2016 ... بلاگ و مقالات ... نویسنده: دکتر بابک بهبودی- مدیر علمی مدرسه کسب و کار بن ژیوار ... تفاوت میان تحقیقات بازار و تحقیقات مارکتینگ (بازاریابی) .... تحقیقات بازاریابی از لحاظ فرم به دو گروه اصلی به شرح زیر تقسیم بندی می ... مقالات ISI تحقیقات بازاریابی : 33 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی isiarticles.com/topic/83‎Cached Similarتحقیقات بازاریابی فرایندی است که سازمان را به بازار از طریق جمع آوری اطلاعات ... تحقیقات بازاریابی یکی از اجزاء اصلی علم بازاریابی است که وظیفه این شاخه از ... مقالات ISI مدیریت و بازاریابی : 203 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی isiarticles.com/topic/24‎Cached Similarپیتر دراکر پدر علم مدیریت این چنین بیان نموده است: هدف بازاریابی زائد کردن فروش ... بررسی استراتژی های ورود به بازار از طریق نفوذ مبتنی بر منابع و تاثیرات ... [PDF] مقاله - Sid www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/51213822806.pdf‎Cached Similarﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ﺍﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ ﺣـﻮﺯﻩ ﻭ ﻗﻠﻤـﺮﻭ ﻋﻠـﻢ ﺟﺪﻳـﺪﻱ ﺍﺳـﺖ ﻛـﻪ ﻣـﻲ ... ﻣﻘﺎﻟﻪ، ﻫﺪﻑ ﻣﺎ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻣﺤﺘﻮﺍﻳﻲ ﻭ ﺗﺒﻴﻴﻦ ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ ﺍﺻﻄﻼﺡ. « ... ﻋﻮﺍﻣﻠﻲ ﻧﻈﻴﺮ ﺩﺭﻙ ﺻﺤﻴﺢ ﻣﺸﺘﺮﻱ، ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﻭ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻧﻴﺎﺯﻫـﺎﻱ ﺁﻧﻬـﺎ ﺩﺭ ﻳـﻚ ﺑـﺎﺯﺍﺭ. دریافت فایل مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی – پرداخت و دانلود آنی ... www.newfilestant.ir/paper8960.html‎Cached20 ا کتبر 2016 ... دریافت فایل مقاله بازار و بازار یابی از لحاظ علمی – پرداخت و دانلود آنی ... دانلود مقاله بازار یابی شبکه ای و بررسی اثرات مخرب آن بر اقتصاد کشور – خرید ... دانلود پاورپوینت فرآیند تصمیم مارک در بازاریابی – خرید آنلاین و دریافت. تعریف بازاریابی از فیلیپ کاتلر تا احمد روستا | علیجاه شهربانویی alijah.work/تعریف-بازاریابی-از-فیلیپ-کاتلر-تا-احمد/‎Cachedتعریف بازاریابی از دید AMA بازاریابی فرایندی است برای ایجاد ، رساندن و تبادل پیشنهادهایی ... فیلیپ کاتلر: پدر علم بازاریابی نوین : کاتلر ، به عنوان پیشگام و پدر علم بازاریابی نوین ... او مقاله های خود در زمینه بازاریابی را در مجله کسب و کار هاروارد منتشر مینمود. ... بازارسازی (به معنای خلق و بدست آوردن سهم بازار (جذب مشتری )) انجمن علمی بازاریابی ایران: صفحه اصلی isma.org.ir/‎Cachedانجمن علمی بازاریابی ایران “Iranian Scientific Marketing Association” در سال ۱۳۹۰ به ... کشور را جهت انتشار مقالات علمی در حوزه بازاریابی و مدیریت بازار منتشر سازد. بازاریابی (Marketing) چیست؟ - شبکه مدیران Modir TV modir.tv/definition-of-marketing/‎Cached6 روز پیش ... علم بازاریابی یا مارکتینگ بیش از آنکه یک مفهوم تجاری یا علمی باشد، مفهومی فلسفی است که ... کالاهای مصرفی: کالاهایی که در بازار عرضه می‌شوند و به فروش می‌رسند تا توسط ... مقاله بعدیبرندینگ (Branding) یا برندسازی چیست؟