خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله کارآفرینی در ایران

مقاله کارآفرینی در ایران

چکیده:


بطور ساده کارآفرین به شخص حقیقی یا حقوقی ای گفته می شود که توانایی تحمل ریسک - اغلب مالی - را دارد و میتواند یک ایده اولیه را به یک فعالیت اقتصادی تبدیل کند. همه ما می توانیم یک کارآفرین باشیم، چه کارمند، چه کشاورز و ... در هر پست و مقامی که باشیم در راه انجام فعالیت های خود می توانیم کارآفرین بوده و ایده های خود برای بهبود انجام کارها را به واقعیت تبدیل کنیم.

یک کشاورز می تواند با راه اندازی روشهای جدید کاشت، آبیاری، نگهداری و ... کمیت یا کیفیت محصولات خود را بالا ببرد. یک کارمند می تواند برای انجام فعالیت های روزانه و البته در چهارچوب اختیارات خود روشهای جدیدی را اختیار کند تا انجام کارها برای خود و ارباب رجوع سریعتر و با کیفیت بالاتری صورت پذیرد. یک مهندس یا شرکت می تواند با قبول هزینه های تولید آزمایشگاهی، نمونه ای از یک محصول را تولید کرده و در صورت مفید بودن آنرا تولید انبوه نماید و به جامعه خود خدمت کند. یک مربی تیم فوتبال می تواند با اتخاذ روشهای مدیریتی و arrange یک تیم به موفقیت های بسیار دست پیدا کند.

...

دکتر رضوی رئیس دانشکده کارآفرینی صراحتاْ می گوید: «هدف ما این است که دانشجو متناسب نیازهای جامعه پرورده بشود». وی با ابراز تأسف از اینکه خیلی از دانشگاه های کشور برای خارجی ها نیرو تربیت می کنند اضافه می کند که «بسیاری از مدیران آموزش عالی اضلاْ فکر نمی کنند که برای کی تربیت می کنند؟!»

با این وجود هر چه قدر هم که مسئولین دانشکده علاقه مند به ارتباط با صنعت باشند، واقعیت این است که این کار در سیستم دانشگاهی ایران و به خصوص در زیرمجموعه دانشگاه تهران بسی دشوار است. نه تنها مشکلات سیاسی و اختلاف دیدگاه ها از نوعی که در فوق بیان شد وجود دارد بلکه اصلاْ سیستم دانشگاهی درست بلد نیست که چگونه باید با صنعت آشتی کند. به عنوان مثال یکی از مسئولین وزارت نیرو عنوان کرد که ما طرف دانشگاه آمدیم برای بحث کارآفرینی ولی از ما استقبال نشد. در جواب این صحبت دکتر یدالهی گفت ما برای وزارت نیرو نامه فرستادیم ولی از ما استقبال نشد! این موضوع تصویر دعوای یک زن و شوهر را در ذهن من القا کرد که سر یک سوء تفاهم دعوایشان شده ولی نمی دانند برای آشتی کردن چگونه باید با هم صحبت کنند!

در این نوشته من دو دیدگاه درباره نقش دانشگاه در مقابل صنعت بیان کردم و خودم هم بیشتر طرفدار دیدگاه دوبم بودم. ولی دیدگاه اول چه فوایدی دارد؟ فایده اش این است که دانشگاه خیلی روتین و بدون هیچ مشکلی در هویت و فلسفه به کار خود ادامه می دهد. اما دانشکده کارآفرینی هم اکنون با این چالش بزرگ مواجه است که آیا باید به پژوهش و مطالعه و پیشرفت علم کارآفرینی بپردازیم یا باید کارآفرین تربیت کنیم؟ دانشگاه به طور سنتی اولی را بلد است (تا حدی!) ولی اکثر ذی نفعان دانشکده کارآفرینی دوّمی را از آن می خواهند. این طور که من متوجه شده ام مسئولین دانشکده هر دو را می خواهند ولی هنوز دقیقاْ نمی دانند چطوری؟ تازه مسئولین دانشکده کارآفرینی اهداف بزرگتری در زمینه دانشگاه کارآفرین نیز در ذهن دارند و نه تنها دانشجویان خود بلکه دانشجویان سایر دانشکده ها را هم می خواهند کارآفرین کنند. با وجود محدودیت هایی که در سیستم پذیرش دانشجو وجود دارد بهترین مدل برای داشتن خدا و خرما در کنار هم چیست؟



خرید فایل



لینک منبع :مقاله کارآفرینی در ایران

تحقیق درباره کارآفرینی با مقدمه و منابع | بیجاده www.bijade.com/posts/writing-3081.html‎Cached Similarتحقیق, تحقیق آماده چاپ, تحقیق دانشگاه, مقاله, مقاله آماده چاپ, مقاله دانشجویی, مقدمه تحقیق, مقدمه مقاله, ... روزنامه ایران: حمید 28 ساله مدرک دکترا دارد و خانواده‌ای اعیانی دارد. بررسی موانع کارآفرینی www.karafarini.ir/page.aspx?12359‎Cached Similar16 جولای 2014 ... مقالات کارآفرینی. مقالات دکتر احمدپور ... موانع کارآفرینی در ایران. بر خلاف ... سر منشاء اصلی عدم توسعه کارآفرینی در اینگونه کشورها عبارتند از : ... دانلود رایگان تحقیق و مقاله درباره کارآفرینی در ایران www.dlbartar.com/مقاله-درباره-کارآفرینی-در-ایران/‎Cached Similar19 آگوست 2015 ... تحقیق و مقاله ای از رشته علوم اجتماعی درباره کارآفرینی در ایران را برای شما دوستان محترم آماده دانلود کرده ایم. بطور ساده کارآفرین به شخص حقیقی ... فرهنگ کارافرینی در ایران - مقاله و تحقیق theorize.persianblog.ir/tag/فرهنگ_کارافرینی_در_ایران‎Cached Similarدر این مقاله به روش تحلیل توصیفی مفهوم کارآفرینی در سه سطح فردی ، سازمانی و ملی موردمطالعه و بررسی قرار گرفته است . ویژگیهایی نظیراعتماد به نفس ، ریسک ... مقاله - مرکز کارآفرینی entrepreneurship.aiau.ir/ArticlesSite/Pages/default.aspx‎Cached Similarمرکز کارآفرینی > مقاله ... بررسی روند تحولات 40 ساله اشتغال در ایران, منبع: ایسنا ... زمینه‌ها و موانع توسعه کارآفرینی در ایران, سید موسی حسینی،کیوان مرادپور ... [PDF] موانع کارآفرینی در ایران، نقش بومی سازی و راهکارها - پژوهشگاه علوم و ... ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/743586‎Cached Similarمی شود. هدف اصلی مقاله ی حاضر بیان موانع کارآفرینی در ایران، بومی سازی آن و ارائه ی راهکارهایی به منظور اثربخشی کارآفرینی. بر پیشبرد توس. عه ی کشور می باشد. دانلود تحقیق و مقاله پیرامون کارآفرینی در ایران - پروژه دات کام www.prozhe.com/دانلود-مقاله-پیرامون-کارآفرینی-ایران‎Cached Similar24 فوریه 2011 ... عنوان مقاله : کارآفرینی در ایران قالب بندی : PowerPoint قیمت : رایگان شرح مختصر : بطور ساده کارآفرین به شخص حقیقی یا حقوقی ای گفته می شود ... آشنایی با کارآفرینی :: مقاله در راهکار مدیریت www.mgtsolution.com/olib/102913067.aspx‎Cached Similarتعریف کارآفرینی، سابقه و تاریخچه، انواع کارآفرینی، تصورات غلط، مزایای ... نقش خانواده در توسعه کارآفرینی، سابقه کارآفرینی در ایران رئوس مطالب این مقاله را ... کارآفرینی مفاهیم , چالش ها و بررسی موانع کارآفرینی در ایران , ارائه ... www.aftabir.com/...entrepreneurship.../کارآفرینی-مفاهیم-چالش-ها-و-بررسی-موانع-کارآفرینی‎Cached Similar22 ژوئن 2010 ... در این مقاله موانع و چالش های توسعه کارآفرینی در ایران از سه بعد عوامل ضد انگیزشی، موانع قانونی و محیط کسب و کار مورد بررسی قرار می گیرد. [DOC] مقاله: کار افرینی به زبان ساده www.pogc.ir/Portals/0/maghalat/891204.7.doc‎Cached Similarکارآفرینی به عنوان پدیده ای نو ظهور ، به تازگی در محافل علمی ایران مطرح شده است . احیای تحقیقات و عملیات کارآفرینی در دنیا به دهه 1980 میلادی باز می گردد؛ که آن را ...