خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله شهرسازی در یونان باستان

مقاله شهرسازی در یونان باستان

فهرست:

نگرشی بر تاثیر طبیعت بر معماری شهرهای باستان

ارتباط شهرسازی مصریان با یونانیان باستان

تاثیر معماری یونان بر شهرسازی ایران باستان

پارتیان یونانی و تاثیر آنان بر شهر نشینی و معماری ایرانیان

شهرداری و شهرسازی در یونان باستان

..............................................................................

بخشهایی از متن:

نگرشی بر تاثیر طبیعت بر معماری شهرهای باستان

· دوران باستان، بین‌النهرین 3500 سال قبل از میلاد

· میان دو رود، جلگه فرات و دجله جلگه‌ی حاصلخیزی وجود دارد که پهنه‌های تمدن انسانی شناخته می‌شود.

· در دوران باستان این سرزمین رابطه‌ی ستایش‌آمیز با طبیعت مبین نوع ارتباط انسان با طبیعت پیدامونش بوده.

1- احترام به محیط طبیعی و تقدیس آن، انسان را موظف می‌ساخت که تمامی فعالیتش را با طبیعت هماهنگ سازد.

2- تقدیس طبیعت، موجب می‌شد که انسان خود را نگهبان بپندارد، تمامی عملیاتش را با عناصر آن(خطوط،‌ نور و رنگ‌های طبیعت) همگون و هماهنگ سازد.

3- زمین به عنوان زمین مادر منبع و منشاء تمامی خوبی‌ها و زایش و بقای هستی تلقی می‌شد.

4- آب نیز عنصری برای تولید و بقا محسوب می‌شد و برای رویاندن و ایجاد خنکی به کاری رفت و اهمیت تمثیلی و معنوی داشت.

5- تجلی این اعتقادات در باغ‌های معلق یا پردیس‌های بابل می‌باشد. که در امتداد دیوارهای شهربابل در زمین‌‌های حاصلخیز به صورت یکسری از تراس‌های مشجر روی یکدیگر ساخته شده بود و روی هر یک از این تراس‌ها گونه‌های گیاهی متفاوت کاشته شده بود.

6- این باغ‌ها دارای محوری بودند که با دو ردیف درخت احاطه شده بود و از میان آن‌ها جوی آبی می‌گذشت.

...

ورود اسکندر و تاثیر یونانیان بر معماری و شهر سازی ایرانیان

اسکندر با اتحاد دولتشهرهای پراکنده یونانی توانست به سیادت هخامنشیان بر جهان متمدن آن روزگار پایان دهد. اسکندر آن اندازه فراست داشت تا بداند حفظ سرزمین مغلوب با تکیه بر قدرت و نژاد یونانی میسر نیست و برای دستیابی به این هدف بر آمیزش قوای یونانی و ایرانی تکیه داشت. این امر که نامه تنسر آن را نتیجه رایزنی او با فیلسوف مشهور یونانی، ارسطو، ذکر کرده است، موجب ایجاد ساختمان سیاسی جدیدی به نام ملوک الطوایفی در ایران شد که تا چند قرن دوام آورد. سازمانی که البته ساخت اجتماعی آریاییان باستان مستعد پذیرایی از آن بود. اما جانشینان سلوکی اسکندر سیاست دیگری در پیش گرفتند. آنان ساخت شهرهای خود فرمان یونانی (پولیس )را بر ساختار اجتماعی ایران باستان تحمیل کردند. آنان دیگر سیاست اختلاط نژادها را که دلخواه اسکندر بود، ادامه نداده، از مجموع بخشهای شاهنشاهی عنصری ایجاد کردند که به آنها نزدیک و نسبت به ایشان وفادار باشد. به همین رو ایجاد شهرهای یونانی نشین در سراسر حوزه سرزمین های آریایی، از بلخ و بخارا تا بین النهرین، در دستور کار سلوکیان قرارگرفت. ایشان البته به تعمیر مجدد شهرها نیز همت گماشتند. اما به هرحال هدف آنان استحاله فرهنگ ساکنان بومی در فرهنگ هلنی بود. شهرهای بنا شده در روزگار سلوکیان را به 4 دسته تقسیم کرده اند:

  • شهرهای نوبنیاد یونانی
  • شهرهای ایرانی تغییریافته
  • شهر- روستاهای حاصل از تغییر و ادغام چند روستا
  • پولیسهای حاصل از ترقی منزلت کلنی های یونانی.

شهرهای نوبنیادی یونانی عموماً شهرهای نظامی بودند، اما سلوکیان محتاج آن بودند که برای بقای شهرها، جماعتی از سکنه مختلط یونانی، مقدونی، آسیای صغیر و ایرانی را در آن اسکان دهند. بنابراین شاید شهر، به معنای رایج، حاصل مساعی سلوکیان باشد.



خرید فایل



لینک منبع :مقاله شهرسازی در یونان باستان

مقاله شهرسازی در یونان باستان 4atl5h.nikansefile.ir/‎Cachedشما به صفحه اختصاصی مقاله شهرسازی در یونان باستان وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. کاربران گرامی توجه فرمایید که خرید از ... کاملترین فایل مقاله شهرسازی در یونان باستان – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper12108.html‎Cached31 ا کتبر 2016 ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله شهرسازی در یونان باستان وارد شده اید.برای مشاهده ... مقاله شهرسازی در یونان باستان - دانلود مقاله downloadmagale.cero.ir/product-329320-مقاله-شهرسازی-در-یونان-باستان.aspx‎Cachedمقاله شهرسازی در یونان باستان. فهرست: نگرشی بر تاثیر طبیعت بر معماری شهرهای باستان. ارتباط شهرسازی مصریان با یونانیان باستان. تاثیر معماری یونان بر ... خرید فایل( مقاله شهرسازی در یونان باستان) - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=10318‎Cached30 ا کتبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر اینک شما با جستجوی ((مقاله شهرسازی در یونان باستان )) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله شهرسازی در یونان باستان- ... دانلود (مقاله شهرسازی در یونان باستان) nflowert.blogroom.ir/post/1156‎Cachedکاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید عنوان محصول دانلودی:مقاله شهرسازی در یونان باستان یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. دانلود مقاله شهرسازی در یونان باستان mag-iran.com/دانلود-مقاله-شهرسازی-در-یونان-باستان.htm‎Cached Similarشهرسازی در یونان باستان. تابستان ۱۳۸۷. فهرست: نگرشی بر تاثیر طبیعت بر معماری شهرهای باستان ارتباط شهرسازی مصریان با یونانیان باستان. تاثیر معماری ... دانلود (مقاله شهرسازی در یونان باستان) | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/5278‎Cached27 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله شهرسازی در یونان باستان وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. مقاله شهرسازی در یونان باستان در word - دانلود رایگان مقاله و پایان نامه www.pdf-docx.ir/article-urbanism-in-ancient-greece/‎Cached18 ا کتبر 2016 ... مقاله شهرسازی در یونان باستان در word دارای 49 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است. فایل ورد مقاله ... دانلود مقاله شهرسازی در یونان باستان - مقالات دانشگاهی article.university/شهرسازی-در-یونان-باستان/‎Cachedشهرسازی در یونان باستان فهرست مطالب نگرشی بر تاثیر طبیعت بر معماری شهرهای باستان ارتباط شهرسازی مصریان با یونانیان باستان تاثیر معماری یونان بر ... مقاله شهرسازی در یونان باستان - شاپ ایرانی | مرکز خرید و فروش فایل ... shopirani.ir/product/39059/مقاله-شهرسازی-در-یونان-باستان موضوع : مقاله شهرسازی در یونان باستان توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد. نگرشی بر تاثیر طبیعت بر معماری شهرهای باستان • دوران باستان، ...