خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

مقدمه: جایگاه اخلاق در جهان معاصر:

در عصری زندگی می‌کنیم که تنظیم روابط اجتماعی بر اساس اصول اخلاقی اهمیتی فوق‌العاده پیدا کرده است. زندگی، آسایش و حرمت شخصی هر یک از ما، بیش از پیش، در گرو آن قرار دارد که اصول اخلاقی تا چه حد به طور عمومی مورد رعایت قرار می‌گیرند. در بسیاری از عرصه‌های نوین کار و زندگی اگر انسان‌ها نخواهند به احکام اخلاقی وفادار بمانند هیچ نیرویی برای بازداری آنها از تجاوز به حقوق یکدیگر وجود ندارد. همبستگی جماعتی و قومی و قوام زندگی اجتماعی نیز ضعیف‌تر از آن است که افراد را به یکدیگر مرتبط سازد و انسان‌ها بیش از پیش به صورت افراد مجزا، مستقل و بی اعتنا نسبت به یکدیگر درآمده‌اند.

رشد ملاک‌های اخلاقی:

تاریخ اخلاقیات حرکتی است از یک وحدت شکل تقریباً بی چون و چرا در سلوک و رفتار به یک مسئولیت دایم التزاید شخصی. آن روزها دیر زمانی است سپری شده‌اند که نویسندة اخلاقیات می‌توانست زندگی اقوام ابتدایی، یا حالت به اصطلاح فطرت را هر طور که دلش می‌خواست تفسیر کند و نظر ساده لوحانه‌ای که می‌گفت انسان وحشی بر خلاف انسان متمدن زندگی بهتر یا بدتری در یک حالت آزادی نسبی داشته، به کلی متلاشی شده است.

مفهوم رشد اخلاقی در نوجوانی و جوانی

ویژگی‌های اخلاقی، ارزشی نوجوانان و جوانان، ریشه در گذشتة رشدی آنان دارد. شکل‌گیری این ویژگی‌ها فرایندی طولانی است که، بر روی ریشه‌های ژنتیک و طبیعی و فطری آن، در طول سالهای کودکی تا جوانی به تدریج شکل می‌گیرد و بعداً در سنین بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد و دستخوش تغییر و تحول می‌شود. این فرایند، که به زعم گروهی از روان شناسان، یکی از جنبه‌های اجتماعی شدن است، از دومین سال زندگی کودک آغاز می‌شود و در سالهای کودکستانی و دبستانی نیز ادامه می‌یابد . در این جریان، افتهای نگرش کودک دایماً گسترش می‌یابد. همین یادگیریهای اولیه است که یکی از پایه‌های اصلی رشد اخلاقی، ارزشی را در فرد شکل می‌دهد.

به علاوه چگونگی تعلق متقابل کودک و والدین به ویژه نوع ارتباط مادر و کودک در سالهای اول زندگی اوست که پایة مهم دیگری در رشد اخلاقی، ارزشی به حساب می‌آید. تعلق اطمینان بخش کودک به والدین و دستیابی او به خودمختاری مناسب سن و سال وی نیز تأثیر بزرگی بر فرایند شکل‌گیری اخلاقی، ارزشی او می‌گذارد.

زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی رشد

رشد هر فرد در بافت زندگی اجتماعی، فرهنگی و تاریخی او شکل می‌گیرد و نمی‌توان تصور همسانی از رشد افراد مختلف در بافت‌های گوناگون زندگی آنان ارایه کرد. هر جامعه و فرهنگ و خرده فرهنگی،‌ الگوهای خاصی از باورها و ارزش‌ها و عادات و علایق را به نسل‌های جوان‌تر خود منتقل می‌کند و محتوای این اجتماعی شدن فرهنگی تأثیر عظیمی بر ویژگی‌های روانی و فکری و رفتاری فرد به جای می‌گذارد. جدا از تاریخ و فرهنگ، تحولات زندگی اجتماعی در زمانة خود ما نیز بر چگونگی رشد فرزندانمان کاملاً مؤثر است. مثلا جنگ‌ها، انقلاب‌ها، تغییرات سیاسی، محدودیت یا گسترش آزادیهای اجتماعی، روابط با اجتماعات و جامعه‌های دیگر، رواج تکنولوژی جدید، اصلاحات اجتماعی و آموزشی و امثال اینها نیز بر شکل‌گیری هویت و ویژگی‌های شخصیتی کودکان و نوجوانان و جوانان تأثیر غیر قابل انکاری دارد. هر نسلی به سبک خاص خود رشد پیدا می‌کند و شرایط اجتماعی و فرهنگی تازه‌ای را برای رشد نسل بعد از خود به جای می‌گذارد. تنها با ملاحظة ویژگی‌های اجتماعی، فرهنگی و تاریخی نوجوانان و جوانان است که قادر خواهیم شد غنا و تنوع چگونگی رشد و خصوصیات آنان را درک کنیم.

رشد اخلاقی – رشد اخلاقی شامل تغییر شکل اساسی در ساختمان شناختی است و فرایندی کند و تدریجی می‌باشد. ساخت‌های شناختی دیدگاه کلی فرد را تعیین می‌کنند. رشد اخلاقی تغییر نقطه نظرهای فرد روی یک مسأله خاص نیست بلکه تغییر شکل راه استدلال فرد، توسعه بخشیدن دید فردی برای مشمول ساختن ملاک‌هایی برای قضاوت کردن گروه‌ها می‌باشد که قبلاً در نظر گرفته نمی‌شد. (رمضانی، 1378)

دیدگاه نه بد و نه خوب بودن ذاتی انسان:

نمایندة قدیم این مکتب جان لاک[1]، فیلسوف انگلیسی است با عبارت معروف لوح سفید . بدین معنی که ضمیر انسان در بدو تولد مانند لوحی ننوشته و سفید است و آنچه که بر آن نقش می‌بندد حاصل کوشش‌های محیط و جامعه در نقش زدن بر آن لوح است. نمایندگان جدید این مکتب نظریه‌های یادگیری به ویژه یادگیری اجتماعی[2] هستند.


[1]- John Lock.

[2]- Social learning theory .



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

مقاله بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان bankmaghale.ir/مقاله-بررسی-رابطه-بین-سن-و-تحول-قضاوت-اخ/‎Cached Similarمقاله بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان مربوطه به صورت ... ۶- محمدی، نوراله، بررسی تحول اخلاقی و دیگر دوستی در نوجوانان سرآمد و عادی، پایان نامة ... دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان ... www.payanname.net/دانلود-پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-سن-و-ت/‎Cached Similarمطالب این پست : دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان 103 صفحه با فرمت ورد word ( دانلود متن کامل پایان نامه. دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان ... nimred.blogsky.com/.../دانلود-پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-سن-و-تحول-قضاوت-اخلاقی-دانشجویان‎Cached Similarدانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان. ماهیت اخلاق : اخلاق موضوعی است که با همة‌ دقت و کوششی که در مطالعة آن به کار رفته است دربارة آن ... برترین پکیج پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی ... www.newfilestant.ir/paper1335.html‎Cached24 سپتامبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ... دانلود فایل ( پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی ... 3e5b63.prodownload.site/‎Cachedدانلود فایل ( پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان) دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان ... 4kmhfi.sarvdlc.com/‎Cachedدانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان -کامل و جامع. برترین فایل پژوهش بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی ... www.sarvoptdl.ir/file3976.html‎Cached15 جولای 2016 ... پایان نامه بررسی رابطه سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیمعنوان محصول دانلودی:پایان نامه بررسی ... دانلود فایل ( پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی ... tmaghalec.ir/?p=8200‎Cached28 ا کتبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان درجه کیفی و رضایت از ... پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان ... shekufesibc.mizbanblog.com/post/1776‎Cachedشعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان)خوش آمدید برای ... پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان ... iran-javab.ir/pro-19-پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-سن-و-تحول-ق/‎Cached8 نوامبر 2016 ... تعداد صفحات :103 مقدمه: جایگاه اخلاق در جهان معاصر: در عصری زندگی می‌کنیم که تنظیم روابط اجتماعی بر اساس اصول اخلاقی اهمیتی فوق‌العاده پیدا کرده ...