خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله بررسی فضا در معماری

مقاله بررسی فضا در معماری

بخشهایی از متن:

مقدمه :

وابستگی انسان به فضا ، ریشه های عمیقی دارد . این دلبستگی از نیاز به درک روابط اجتماعی انسان ، جهت کسب مفهوم و فرمانروایی بر دنیای حوادث و رویدادها سرچشمه می گیرد . بشر بین خود و اشیاء رابطه ایجاد می کند . بدین معنی که وی خود را به طریق فیزیولوژی با اشیاء وفق داده و ایجاد سازگاری می کند . چون حرکات بشر در فضا انجام می شود ، لذا فضا بیان کننده وجه ویژه ای از ایجاد ارتباط میان انسان ها و میان انسان ها و محیط نبوده بلکه صورتی است جامع از هرگونه ایجاد ارتباط و دربرگیرنده آن . بنابراین می توان بر این نکته تاکید کرد که فضا فقط یک جنبه از ایجاد ارتباط کلی است .

در عهد باستان دو نوع تعریف ، مبتنی بر دو گرایش فکری برای فضا یافت می شود : تعریف افلاطون که فضا را همانند یک هستی ثابت و از بین نرفتنی می بیند که هر چه به وجود آید در داخل این فضا جای دارد .

تعریف ارسطویی که فضا را به عنوان Topos یا مکان بیان می کند و آن را جزئی از فضای کلی تر می داند که محدودة آن با محدودة حجمی که آن را در خود جای داده است ، تطابق دارد .

...

فضای معماری چه نوع فضایی باید باشد ؟

تاکنون نظریه های متعددی دربارة فضا ارائه شده است . مسلم است که فضای معماری زیر مجموعة مبحث بزرگتری تحت عنوان فضا است . کریستین نوربرگ شولتز در کتاب هستی ، فضا ، معماری به غیر از فضای معماری از 5 نوع فضای دیگر سخن می گوید :

1-فضای عملی یا فضای پدیده های طبیعی و بیولوژیکی ؛

2-فضای ادراک و جهت یابی آنی انسان در محیط ؛

3-فضای هستی مربوط به تصویر و سیمای تثبیت شدة جهان در ذهن انسان ؛

4-فضای شناخت جهان فیزیکی که مربوط به ادراک علمی می شود ؛

5-فضای تجریدی روابط منطقی .

فضای معماری نوع خاصی از فضا است که با پنج فضای فوق به گونه ای مرتبط است . در این تقسیم بندی مشاهده می شود که از 1 به 5 ، مسایل از عینی به ذهنی میل می کنند، به گونه ای که فضای پنجم کاملاً ذهنی است . معماری به لحاظ خصلتی که دارد ، بر عکس از جهان تجرید آغاز می کند و یه عینیت می انجامد . اولین ایده های معماری می توانند از مسائلی کاملاً تجریدی ماند مبانی پروژه ، الگوهای هندسی یا دیاگرام های تحلیلی کاربریها متولد شوند . در نهایت ، فضای ساخته شدة محیطی مصنوع و فیزیکی است که در آن ، علاوه بر پرورش ذهن ، فعالیت های طبیعی و بیولوژیکی انسان نیز صورت می گیرند . بنابراین ، در مراحل مختلف تحقیق یک اثر ، فضای معماری به گونه ای با تمامی موارد ذکر شده در بالا سر و کار دارد . انسان در فضای معماری زندگی می کند ، به فضا فکر می کند و فضا را خلق می کند . رابطه انسان با فضای معماری پیچیده تر از فضای هنری نقاشی و مجسمه سازی است ، زیرا انسان این فضا را از درون نیز تجربه می کند . این رابطه‌ای است روزمره که بخش مهمی از زندگی انسان را مشروط می سازند . بنابراین فضا در معماری ، هدفی نهایی به شمار می آید . برونو روی ، منتقد ایتالیایی ، می گوید : «معماری هنر ساختن فضا است .» ویگدنون در کتاب مشهور خود ، فضا ، زمان ، معماری ، از فضا به عنوان بحث اصلی و مرکزی معماری سخن می گوید . در هر حال ، فضای محیط طبیعی یا فضای فیزیکی جهان ، اگرچه در دوره های مختلف همیشه به گونه ای سمبلیک یا ساختاری ، بر فضای معماری تاثیر گذاشته است تا به امروز ، همواره با فضای معماری تضادی آشکار داشته است .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله بررسی فضا در معماری

مقاله بررسی فضا در معماری - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-NICONF01-NICONF01_034=بررسی-فضا-در-معماری.html‎Cachedمقاله بررسی فضا در معماری, در اولین همایش علمی پژوهشی افق های نوین در علوم جغرافیا و برنامه ریزی، معماری و شهرسازی ایران (1st scientific conference of new horizons ... مقاله بررسی فضا در معماری و سینما - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-HIAP01-HIAP01_676=بررسی-فضا-در-معماری-و-سینما.html‎Cachedمقاله بررسی فضا در معماری و سینما, در اولین کنگره بین المللی افق های جدید در معماری و شهرسازی (1st International Congress on New Horizons in Architecture and ... دانلود (مقاله بررسی فضا در معماری) faraztabiat.blogroom.ir/post/1077‎Cached18 نوامبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله بررسی فضا در معماری_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله ... مقاله بررسی فضا در معماری nilocharkh.meeblog.ir/post/324‎Cachedبه صفحه دانلود فایل(مقاله بررسی فضا در معماری)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مقاله بررسی فضا در معماری}را دانلود ... خرید و دانلود مقاله بررسی فضا در معماری – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper3919.html‎Cached3 ا کتبر 2016 ... خرید و دانلود مقاله بررسی فضا در معماری. ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم نام محصول دانلودی: مقاله بررسی فضا در معماری درجه کیفی و ... [PDF] اصل مقاله (1436 K) - نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی - دانشگاه تهران https://jfaup.ut.ac.ir/article_29698_14694544c838bec8ab678db5590b9460.pdf‎Cachedدر این مقاله که به بررسی و تحلیل مفهوم فضا در معماری بومی و مدرن پرداخته شده است، ابتدا مفهوم فضا ... فضا، معماری بومی، معماری مدرن، مطالعه تطبیقی، کیفیات فضا. دانلود (مقاله بررسی فضا در معماری) - mjblog.ir avaibrain.mjblog.ir/post/917‎Cached28 نوامبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله بررسی فضا در معماری || روی ... کاملترین فایل مقاله بررسی فضا در معماری – حریر دانلود harirdlc.ir/article/2314‎Cached9 ا کتبر 2016 ... سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی فضا در معماری وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات ... مقاله بررسی و ارزیابی فضا در معماری – دانلود مقاله پروژه فایل رایگان downloadproje.ir/pnu/.../مقاله-بررسی-و-ارزیابی-فضا-در-معماری/‎Cached14 ا کتبر 2016 ... فرمت فایل : word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 9 صفحه معرفی و مقدمه : مفهوم فضا یکی از مفاهیم بنیادی در معماری است و گستره آن همه هستی را در بر ... کاملترین فایل مقاله بررسی فضا در معماری 3e4uus.barfindl.ir/‎Cachedاز حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد به صفحه دانلود فایل(مقاله بررسی فضا در معماری)خوش آمدید برای دانلود به ...