خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله مدیریت استراتژیک

مقاله مدیریت استراتژیک

چکیده

این مقاله به صورت خلاصه مدیریت استراتژیک و ضرورت و موانع

کارگیری آن را در سازمان‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد. تعریف استراتژی و مدیریت استراتژیک، ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک، مزایای مدیریت استراتژیک، فرآیند مدیریت استراتژیک، تحلیل وضعیت، تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی استراتژی، موانع و مشکلات طراحی برنامه‌های استراتژیک، بررسی موانع اجرای برنامه‌های استراتژیک مباحث این مقاله را تشکیل می‌دهند.

کلیدواژه : مدیریت استراتژیک؛ استراتژی؛ برنامه‌ریزی استراتژیک

1- مقدمه

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا بعضی از شرکت‌های بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهی با از دست دادن سهم بزرگی از بازار خود به موقعیتی معمولی و حتی تأسف بار تنزل یافته‌اند و چرا برخی از شرکت‌های کوچک و گمنام به یکباره به جایگاه‌های ممتازی در صحنه رقابت بین الملل رسیده‌اند؟ آیا در این مورد فکر کرده‌اید که چرا برخی از مؤسسات، نوسان‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را به راحتی تحمل نموده و بر آنها غلبه می‌کنند و در مقابل برخی از سازمان‌ها طعم تلخ شکست را چشیده و از ادامه راه باز می‌مانند؟ به عقیده بسیاری از متخصصان علم مدیریت پاسخ بسیاری از این گونه سئوالات را باید در مفاهیمی به نام «استراتژی» و «مدیریت استراتژیک» جستجو کرد. در این مقاله سعی شده است نگاهی گذرا بر مدیریت استراتژیک و ضرورت و موانع بکارگیری آن در سازمان‌ها داشته باشیم.

...

ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک

با نگاهی دقیق به مفهوم مدیریت استراتژیک می‌توان به ضرورت استفاده از آن پی برد. با توجه به تغییرات محیطی که در حال حاضر شتاب زیادی به خود گرفته است و پیچیده شدن تصمیمات سازمانی، لزوم بکارگیری برنامه‌ای جامع برای مواجهه با اینگونه مسائل بیشتر از گذشته ملموس می‌شود. این برنامه چیزی جز برنامه استراتژیک نیست. مدیریت استراتژیک با تکیه بر ذهنیتی پویا، آینده‌نگر، جامع‌نگر و اقتضایی راه حل بسیاری از مسائل سازمانهای امروزی است. پایه های مدیریت استراتژیک بر اساس میزان درکی است که مدیران از شرکت‌های رقیب، بازارها، قیمت‌ها، عرضه‌کنندگان مواد اولیه، توزیع‌کنندگان، دولت‌ها، بستانکاران، سهامداران و مشتریانی که در سراسر دنیا وجود دارند قرار دارد و این عوامل تعیین‌کنندگان موفقیت تجاری در دنیای امروز است.

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله مدیریت استراتژیک

مقالات ISI مدیریت استراتژیک : 44 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی isiarticles.com/topic/59‎Cached Similarمدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک یک تجزیه و تحلیل در خصوص مسایل مهم و ... در این صفحه، تعداد 44 مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس ... مجموعه مقالات دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک www.civilica.com/Papers-ICSM10=دهمین-کنفرانس-بین-المللی-مدیریت-استراتژیک.html‎Cached Similarمجموعه مقالات دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک (10th International Conference on Strategic Management) سال 1392 در شهر تهران توسط انجمن مدیریت ... مدیریت استراتژیک - آرشیو مقالات مدیریتی maghale-modiriat.persianblog.ir/tag/مدیریت_استراتژیک‎Cached Similarدر این مقاله رویکــــرد 4 Cs برای مدیریت اتحاد معرفی می شود. در گام بعد مکانیسمهای حفظ دانش در اتحاد بررسی شده و درنهایت نقش اعتماد و تعهد در اتحاد استراتژیک و ... دانلود مقاله مدیریت استراتژیک منابع انسانی - پروژه دات کام www.prozhe.com/مقاله-مدیریت-استراتژیک-منابع-انسانی‎Cached Similar8 ا کتبر 2013 ... عنوان مقاله : مدیریت استراتژیک منابع انسانی قالب بندی : PDF قیمت : رایگان شرح مختصر : امروزه برای پاسخگویی به چالشهای رقابتی پیش روی ... مقالات مدیریت استراتژیک راهبردی با ترجمه - ترجمه فا tarjomefa.com/tag/مقالات-مدیریت-استراتژیک-راهبردی-با-تر/‎Cachedدانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی عنوان فارسی مقاله: برنامه ریزی استراتژیک – مقایسه ای بین شرکت های کوچک تولیدی با سطح تکنولوژی بالا و ... مقالات علمی پژوهشی مدیریت استراتژیک - مرجع علوم مدیریت ایران www.e-modiran.com/.../t:مقالات_علمی_پژوهشی_مدیریت_استراتژیک‎Cached Similarمقالات علمی پژوهشی مدیریت استراتژیک | مرجع علوم مدیریت ایران : سایت دانلود مقاله ، پرسشنامه پایان نامه، پاورپوینت، جزوه، تحقیق و پروژه های علمی درباره مدیریت. مدیریت امروزی(دانلود مقاله مدیریت) - مقاله مدیریت استراتژیک management.blogfa.com/tag/مقاله-مدیریت-استراتژیک‎Cached Similarمدیریت امروزی(دانلود مقاله مدیریت) - مقاله مدیریت استراتژیک - خرید امن مقالات مدیریت استراتژیک ****مفتخریم به 12 سال سابقه فعالیت مستمر. دانلود مقالات ترجمه شده : مدیریت استراتژیک::صفحه 1 hotpapers.ir/index.php?option=article_archive&cat_id=112...‎Cached Similarدانلود مقاله مدیریت استراتژیک | دانلود مقاله isi مدیریت استراتژیک | دانلود مقاله ترجمه شده مدیریت استراتژیک | دانلود کتاب مدیریت استراتژیک | دانلود مقاله مدیریت ... دانلود رایگان مقاله ترجمه شده مدیریت استراتژیک منابع انسانی - مادسیج madsg.com/دانلود-رایگان-مقاله-مدیریت-استراتژیک/‎Cached Similar16 مارس 2014 ... ترجمه فارسی : چکیده: هدف: هدف از این مقاله بررسی تاثیر اتخاذ یک رویکرد استراتژیک مدیریت منابع انسانی (HRM) در شرکت های خدمات حرفه ای ... مدیریت استراتژیک :: مقاله در راهکار مدیریت www.mgtsolution.com/olib/469550894.aspx‎Cached Similarاین مقاله به صورت خلاصه مدیریت استراتژیک و ضرورت و موانع بکارگیری آن را در سازمان‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد. تعریف استراتژی و مدیریت استراتژیک، ضرورت ...