خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه ...............................

هدفهای ارزشیابی و امتحان ............

تهیه بانک سوالات استاندارد ...........

بارم بندی سوالها ....................

تجزیه و تحلیل نتایج امتحان ..........

روش تجزیه و تحلیل نتایج امتحان ......

استفاده از تجزیه و تحلیل نتایج امتحان در تدریس

روشهای مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی .

منابع و مآخذ ........................

////////////////////////////////////////////////////

مقدمه :

پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می‌توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند .

یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف موجود در طرح ، صحت و دقت نحوه ارزشیابی و میزان آمادگی شاگردان برای قبول آموزشهای بعدی را در اختیار معلم قرار می دهد .

نتایج ارزشیابی تشخیص و مقایسه آن با ارزشیابی پایان تدریس می تواند معیار موثری باشد زیرا تا اطلاعات بدست آمده ، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار شود . نتیجه ارزشیابی و سنجش میزان یادگیری شاگردان می تواند نمایانگر موفقیت یا عدم موفقیت برنامه آموزشی باشد . اگر نتایج ارزشیابی چندان رضایت بخش نباشد می تواند دلایل زیر را برای توجیه آن بکار برد .

...

روشهای مختلف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی :

اغلب معلمان وقتی که به ارزشیابی شاگردان می اندیشند فکرشان متوجه تعریف محدود انواع آزمونهای کتبی و سوالات امتحان می شود ولی باید به خاطر داشت که بسیاری از ارزش‌گذاریهای ما بر اساس مشاهده فعالیت هایی است که شاگردان در درون مدرسه انجام می دهد . مثلاً هنگامی که وقت شناسی ، انجام مطلوب فعالیتهای آموزشی را می سنجیم یا درباره حس همکاری آنان در فعالیت های آموزشی قضاوت می کنیم یا ابتکار شاگردی را در حل مسائل جدید می ستائیم ، همه ارزشیابی هستند . اگر معلم خود را از قید ارزشیابی کتبی و شفاهی معمول برهاند بیشتر می تواند به اعتبار روش ارزشیابی خود متکی باشد .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

مقاله ای در خصوص نقش ارزشیابی توصیفی در ارزیابی یادگیری دانش آمو mojelan.blogsky.com/1388/05/26/post-18/‎Cached Similarارزشیابی تحصیلی: فعالیتی است که معلم، در جریان تدریس خود انجام می دهد. این فعالیت، شامل جمع آوری اطلاعات و داوری درباره وضعیت یادگیری و پیشرفت دانش آموز ... دانلود مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی – خرید آنلاین ... www.novinmgali.ir/?p=5768‎Cached10 نوامبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید هموطن گرامی سلام. به صفحه ی دانلود _مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت ... مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی - صفحه اصلی idownload.cero.ir/product-329397-مقاله-ارزشیابی-و-تاثیر-آن-بر-پیشرفت-تحصیلی.aspx‎Cachedدسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 6 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 17 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 23. مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی ... دانلود مقاله بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی در پیشرفت تحصیلی ... mag-iran.com/دانلود-مقاله-بررسی-تاثیر-ارزشیابی-توص.htm‎Cached Similarبررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان تاکستان. واژه های کلیدی : ارزشیابی توصیفی ، پیشرفت تحصیلی ... برترین فایل مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی ... www.risearticle.ir/download/12642‎Cached1 نوامبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی وارد این صفحه شده اید محصول ... بررسی تاثیر انواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=158131‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی بررسی تاثیر انواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانش آموزان شهرستان لردگان. بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی منظم بر کاهش اضطراب امتحان و ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=123769‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی منظم بر کاهش اضطراب امتحان و خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر کلاس اول ... مقاله ارزشیابی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی etl24.com/product-360805-Evaluation-and-its-effect-on-academic-achievement.aspx‎Cachedمقدمه : پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می‌توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت ... خرید فایل( مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی) – فایل ... www.newfilestant.ir/paper12205.html‎Cached1 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. دانلود مقاله ارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی article.university/دانلود-مقاله-ارزشیابی-و-تاثیر-آن-بر-پیش/‎Cachedارزشیابی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی فهرست مطالب مقدمه هدفهای ارزشیابی و امتحان تهیه بانک سوالات استاندارد بارم بندی سوالها تجزیه و تحلیل نتایج امتحان