خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری

مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری

مقدمه

انجام امور جامعه بشری با تنظیم ، تدوین و اجرای قوانین ، مقررات وظوابط امکان پذیراست.با توجه به پیچیدگی قوانین ومقررات کسانی که علم و اگاهی بیشتری بر قوانین ومقررات مربوط به شغل وحرفه وتخصص خود داشته، در انجام کار خود توفیق بیشتری دارند . انها در پرتو این اگاهی ، میتوانند با مسایل مطرح شده درمحیط شغلی واجتماعی خود برخورد صحیح داشته باشند.به عبارت دیگر ، علاوه بر دانش و تخصص ، علم به قوانین ومقررات مربوط به شغل و حرفه نیز در توفیق شغلی موثر می باشد .

قوانین مرتبط با مقوله حمل ونقل شهری از نظر تقسیمات علم حقوق ، در زمره حقوق داخلی عمومی _ که درباره روابط افراد یک جامعه با دولت و نهادهای دولتی آن کشور و نیز کیفیت گردش کار دستگاههای دولتی کشور گفتگو می کند – قرار می گیرند . قوانین و ضوابط مذکور مشتمل بر دو دسته می باشند که عبارتنداز :

الف – قوانین و ضوابط مربوط به برنامه ریزی حمل و نقل شهری

ب- قوانین و ضواط مربوط به تشکیلات اداری حمل و نقل شهری

1- بررسی سیر تحوئل قوانین و ضوابط مرتبط با برنامه ریزی حمل و نقل شهری

1-1 قوانین

قانون راجع به احداث و توسعه معابر و خیابانها اولین قانونی است که در ارتباط با حمل و نقل شهری – به ظور خاص – و برنامه ریزی شهری – به صورت عام – در سال 1312 از تصویب مجلسین گذشت . این قانون در تیرماه 1320 تحت عنوان « قانون توسعه معابر » اصلاح و تجدید گردید . لکن دامنه شمول قانون مذکور بسیار محدود بوده و منحصر به ضوابط و مقررات مربوط به احداثو توسعه و اصلاح معابر ، آن هم از جهت کیفیت تصویب طرحها و نقشه های مربوط و پرداخت غرامت به کسانی است که ملک آنها در مسیر اجرای طرح قرار گرفته تصرف می شود و یا دریافت حق مرغوبیت از کسانی که ملک آنها در مجورت طرحهای مذکور واقع است . قانون مذکور دو ماه پس از تصویب آن در شهریور 1320 با کشیده شدن دامنه جنگ جهانی دوم به ایران و اشغال کشور توسط قوای بیگانه ، اجرای آن به مدت چند سال متوقف ماند .

...

تحولات قوانین و ضوابط مرتبط با حمل و نقل شهری را می توان در سه دوره مختلف و به شرح زیر تقشسیم بندی نمود .

دوره اول – تدوین و تصویب قوانین خاص برنامه ریزی حمل و نقل شهری – 1345-1320

دوره دوم – فقدان قانونگذاری در زمینه برنامه ریزی حمل و نقل شهری : 1370-1345

دوره سوم – توجه مجدد به تدوین و تصویب قوانین و ضوابط خاص برای برنامه ریزی حمل و نقل شهری : 1370و پس از آن

دوره اول ، در برگیرنده تدوین و تصویب چون « قانون راجع به احداث و توسعه معابرو خیابانها ، اصلاحیه قانون مذکور با عنوان « قانون توسعه معابر » و « قانون طرحهای گذربندی و شبکه بندی شهرها » می باشد که کلیه آنها دارای ماهیت حمل و نقلی هستند .

بنابراین ، نه تنها شروع تحولات مربوط به برنامه ریزی حمل و نقل شهری ، بلکه آغاز تحولات برنامه ریزی شهری در کشور نیز ، با وضع و تصویب قوانین خاص برنامه ریزی حمل و نقل شهری همراه بوده است .

ویژگی دوم از تحولات برنامه ریزی شهری ، فقدان تدوین و تصویب قانون و یا دستورالعملی خاص در زمینه این برنامه ریزی است . در این دوره ضمن قوانین عام برنامه ریزی شهری چون : قانون نوسازی و عمران شهری ، قانون تاسیس وزارت آبادانی و مسکن ، قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی و مصوبه مورخ 20 اسفند 1364 هیات دولت مبنی بر ضرورت ایجاد شهرهای جدید در نزدیکی شهرهای بزرگ کشور ، به این نوع برنامه ریزی نیز توجه شده است . طرحهای بخش حمل و نقل شهرهای بزرگ کشور ، به این برنامه ریزی نیز توجه شده است . طرحهای بخش حمل و نقل شهری در این دوره بر اساس قوانین مذکور و در چارچوب طرحهای شهری از قبیل : طرحهای جامع شهری ، طرحهای تفصیلی ، طرحهای هادی شهری و طرحهای شهرهای جدید تهیه شده است .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری

تحقیق قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری paperfa.sidonline.ir/product-2491-ghanon.aspx‎Cachedتحقیق قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری قوانین حمل و نقل حمل و نقل شهری قوانین مرتبط با حمل و نقل تحقیق در مورد حقوق حمل و نقل. فروش فایل تحقیق قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری | سرو دانلود www.sarvoptdl.ir/file10047.html‎Cached5 آگوست 2016 ... شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد عنوان محصول دانلودی:تحقیق قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری یکی از بهترین ... برترین فایل مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=98‎Cached23 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری || روی ... دانلود (مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری) - سیستم وبلاگدهی simorghflye.madblog.ir/post/636‎Cached15 نوامبر 2016 ... با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ... تحقیق قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری - مقالات باکیفیت بالا! qualityarticle.ir/articles/420‎Cached7 نوامبر 2016 ... قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری از نظر تقسیمات علم حقوق، در زمره حقوق داخلی عمومی _ که درباره روابط افراد یک جامعه با دولت و نهادهای دولتی آن ... دانلود (مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری) | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/728‎Cached24 ا کتبر 2016 ... با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ... کویر دانلود » دانلود مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری – خرید ... kavirdlc.ir/دانلود-مقاله-قوانین-مرتبط-با-مقوله-حمل/‎Cached30 ا کتبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم اینک شما با جستجوی ((مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی ... دانلود مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری -کامل و جامع – فایل و ... www.newfilestant.ir/paper8943.html‎Cached20 ا کتبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه ... خرید و دانلود مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=2407‎Cached8 نوامبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه ... [PDF] PDF: تحقیق قوانین مرتبط با مقوله حمل و نقل شهری pdf.requestarticle.ir/.../تحقیق-قوانین-مرتبط-مقوله-حمل-نقل-شهری.pdf‎Cachedﺗﺤﻘﯿﻖ ﻗﻮاﻧﯿﻦ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﺷﻬﺮی. ﻣﻘﺪﻣﻪ اﻧﺠﺎم اﻣﻮر ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺸﺮی ﺑﺎ ﺗﻨﻈﯿﻢ، ﺗﺪوﯾﻦ و اﺟﺮای ﻗﻮاﻧﯿﻦ، ﻣﻘﺮرات وﻇﻮاﺑﻂ اﻣﮑﺎن ﭘﺬﯾﺮاﺳﺖ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ. ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ ﻗﻮاﻧﯿﻦ وﻣﻘﺮرات ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻋﻠﻢ و اﮔﺎﻫﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮی ﺑﺮ ﻗﻮاﻧﯿﻦ ...