خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله مهارت گوش دادن

مقاله مهارت گوش دادن

اهمیت گوش دادن

گوش دادن مهارتی است اساسی که ما هر روز از آن استفاده می کنیم . موفقیت تحصیلی ، شغلی وخوشحالی های شما ، اغلب به مهارت شما در خوب گوش دادن وابسته می باشد .

شما به عنوان یک شخص تحصیل کرده باید تلاش کنید شنوده خوبی باشید . بنابراین باید برای آگاهی از فرایند گوش دادن موثر به این نکات توجه کنید برای اینکه شنوده خوبی باشید چه باید کنید چگونه روش گوش دادن خود را ارزیابی کنید، چگونه در جهت اصلاح نقاط ضعف خود هم زمان با حفظ و تقویت نقاط قوت خود عمل کنید .

فرایند گوش دادن

بسیاری گمان می کنند که شنیدن و گوش دادن هر دو مانند هم هستند . در حالی که این گونه نیست . شنیدن عملی زیستی است که شامل دریافت یک پیام از طریق کانال های حسی است . شنیدن تنهابخشی از فرایند گوش دادن است و گوش دادن فرایندی است شامل دریافت ، درک ، توجه ، معنا گذاری و پاسخگویی توسط شنوده به پیام ارائه شده .

دریافت

اولین قدم در فرایند گوش دادن ، دریافت یک محرک یا پیام است که شامل پیام شنوایی و پیام بینایی می شود . فرایند گوش دادن مجموعه ای پیچیده از تاتثیر و تاثرات فیزیکی بین گوش و مغز است . بنابراین ، مراقب دقیق از گوش ها ضروری است زیرا هر چه قابلیت جذب صدا توسط گوش و حس شنوایی بالاتر باشد توانایی گوش دادن نیز بالاتر خواهد بود .

...

گوش دادن برای درمان

گوش دادن برای درمان برای روان شناسان ، مددکاران ، گفتاردرمان ها و مشاوران حتئز اهمیت است در این نوع گوش دادن ، شنونده باید بداند که چه موقع سوال کند ، چه موقع بحث راداغ کند و چه موقع ( در صورت لزوم و فایده ) نصیحت کند .

گوش دادن منتقدانه

گوش دادن منتقدان بر ادراک شنونده که چگونه پیام را درک و آن را ارزیابی می کند ، متمرکز است یک شنونده منتقد نکات مثبت و منفی یک پیام را ارزیابی می کند و بعد تصمیم می گیرد که آنها را بپذیرد یا رد کند . شناخت راه های تشویق و همچنین آشنایی با فرایند منطق و استدلال شنونده منتقد را قادر می سازد که در مورد ویژگی های مثبت پیام های پیام هایی که دریافت می کند قضاوت کند در زمان قضاوت باید به موارد زیر توجه کند :

1- شخصیت گوینده

2- داده ها و بحث های گوینده

3- جاذبه های انگیزشی گوینده

4- تصورات گوینده

5- آنچه گفته نشده است .

گوش دادن به قصد لذت بردن

گوش دادن برای لذت بردن وقتی روی می دهد که شخص ازشنیدن یک پیام لذت می برد (مثللاً هنگامی که به حرف های خنده دار ، کمدین ها و ... ) گوی مسی دهد لذت مبردن موضوعی کاملاً فردی است



خرید فایل



لینک منبع :مقاله مهارت گوش دادن

مقاله ی مهارت خوب گوش دادن - راز صمیمیت nmyazdani20.persianblog.ir/post/77/‎Cached Similar22 نوامبر 2014 ... کلمات کلیدی مقاله: گوش دادن_شنیدن_صوت_اوا_زبان_صدا_معلم_فراگیر-شنود. مقدمه: در یادگیری زبان 4 مهارت گوش دادن(Listening)، صحبت ... مقاله مهارت گوش دادن cdownload.cero.ir/product-329509-مقاله-مهارت-گوش-دادن.aspx‎Cachedمقاله مهارت گوش دادن. اهمیت گوش دادن. گوش دادن مهارتی است اساسی که ما هر روز از آن استفاده می کنیم . موفقیت تحصیلی ، شغلی وخوشحالی های شما ، اغلب به مهارت شما در خوب ... مقاله مهارت گوش دادن - تحقیقات و مقالات دانشجویی prz.azadblog.com/post-21756.html‎Cached23 جولای 2016 ... مقاله مهارت گوش دادن. اهمیت گوش دادن. گوش دادن مهارتی است اساسی که ما هر روز از آن استفاده می کنیم . موفقیت تحصیلی ، شغلی وخوشحالی های شما ، اغلب ... روانشناس.net - مهارت گوش دادن و مهارتهای ارتباطی روانشناس.net/37/مهارت-گوش-دادن-و-مهارتهای-ارتباطی/‎‎Cached Similarمنبع: (این سایت اصلی هست www.familyresource.com ، اما این مقاله به نقل از وبلاگ ... درروابط بین فردی ما با مهارت گوش دادن فعال که شامل پیام های کلامی و غیر کلامی ... مهارت گوش دادن و مهارتهای ارتباطی(به همراه لینک مقالات برگزیده ... www.hamdardi.net/thread-3525.html‎Cached Similar19 سپتامبر 2008 ... با سلام به خاطر سئوالات مکرری که بسیاری از مراجعین در مورد مهارتهای گوش دادن و مهارتهای ارتباطی داشته اند؛ در ذیل بعضی مقالات منتخب از سایر ... مهارت گوش دادن چیست و چگونه آن را در خود تقویت کنیم؟ :: مقاله در راهکار ... www.mgtsolution.com/olib/603646090.aspx‎Cached Similarاین مقاله به موضوع مهارت گوش دادن می پردازد و اهمیت و کارکرد آن را تشرح می کند و نکاتی ساده برای بهبود و تقویت مهارت گوش دادن ارائه می نماید. کلیدواژه, گوش دادن ؛ مهارت ... مهارت گوش دادن www.madaraneemrooz.com/InterestDetail.asp?Interest=298‎Cached Similar10 سپتامبر 2015 ... از میان مجموعه مهارتهای ارتباطی ، مهارت گوش دادن یکی از مهمترین آنها می باشد که سعی می‌کنیم در این مقاله دربارة آن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار ... مقاله ی خانم شکیبا شاهسواری با عنوان « مهارت گوش دادن - آموزش مبانی ... mabanifarsizkb.blogfa.com/post/43‎Cached Similarآموزش مبانی زبان فارسی - مقاله ی خانم شکیبا شاهسواری با عنوان « مهارت گوش دادن » - مقاله های زبان آموزی ذانشجویان مرکز آموزش عالی زینب کبری (س) - آموزش مبانی زبان ... تلنت یاب | چگونه مهارت گوش دادن موثر و فعال را در خود تقویت کنیم؟ talentyab.com/blog/detail.php?title=active-listening‎Cachedقصد ما در این مقاله صرفاً بیان این تفاوت نیست، بلکه می خواهیم ضمن بیان ضرورت توجه به مهارت گوش دادن فعال به عنوان یک مهارت کلیدی در بهبود ارتباطات، راهکارهایی ... مقاله مهارت گوش دادن | نوجوان شاد nojavanshad.ir/tag/مقاله-مهارت-گوش-دادن/‎Cached3 ا کتبر 2016 ... برچسب شده : مقاله مهارت گوش دادن. توصیه هایی ... شناخت اهمیت کار برای کسب مهارت. رفتار نوجوان · چطور در انجام کاری مهارت کسب کنیم. ۱۱ آبان, ۱۳۹۵.