خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف

تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف

چکیده
برجسته شدن تفاوت‏ها و هویت‏های اجتماعی ناشی از سبک‏های مصرف و تنوع اشکال آنها حتی در بین یک گروه اجتماعی به ویژه در میان جوانان سئوالات زیادی را در خصوص ساخت‌یافتگی و الگوپذیری آنها مطرح کرده است. این مقاله با استفاده از داده‌های یک مطالعة میدانی در شهر تهران، الگوی فعالیت‏ های تفریحی و ترجیحات موسیقایی و ماهواره ‏ای جوانان را به عنوان مولفه‏ های هویّت اجتماعی و تمایزپذیری جدید ناشی از سبک‏های مصرف مورد بررسی قرار می دهد و در پی آن است تا ببیند که آیا فعالیت‏ های مربوط به حوزة مصرف در خصوص جوانان تابع الگو یا الگوهای خاصی هستند و از ساخت اجتماعی تبعیت می‏کنند؟ به‌ عبارتی آیا ما شاهد شکل‌گیری سبک‌ها یا خرده‌فرهنگ‌های جوانان هستیم؟ یا اینکه کنش‌ها و تمایلات مذکور خصلت فردی دارند؟

این مطالعه نشان می دهد که با توجه به فعالیت‏ های تفریحی ده نوع الگو یا سبک، با عنایت به علایق موسیقایی سه نوع الگو و همین‏طور با توجه به علایق ماهواره‏ ای سه نوع الگو در میان افراد مورد مطالعه قابل تشخیص است. این فعالیت‏ها و الگو‏ها با بیشتر متغیرهای موقعیتی پاسخگویان همبستگی معنی‏ داری را از نظر آماری نشان می دهند. نظر به نتیجه تحلیل داده ‏ها، این ‏فرضیه که الگوهای مربوط به فعالیت ‏های تفریحی دارای خصلتی فردی هستند، رد می شود و در عوض فرضیة مبتنی بر تاثیر پذیری علایق و ذائقه‏ ها از جایگاه فرد در ساخت اجتماعی تایید می شود. در واقع، این‏گونه فعالیّت ‏ها و سبک‏ها در معرض محدویّت ‏های ساختاری قرار می‏گیرند. همین‌طور، فعالیّت ‏های تفریحی و ذائقه‏ های پاسخگویان به عنوان یک زمینه اجتماعی مطرح می ‏شوند که آنها در آن فرصتی را برای شکل دادن به هویّت خویش و کسب استقلال از والدین می‏یابند. یافته های پژوهش در زمینة وجود الگوها و سبک‏های متفاوت تفریحی، ذائقه‏ های هنری و مصرف رسانه ‏ای افراد، بیانگر پیدایش و نضج پدیدة جدیدی با عنوان خرده فرهنگ جوانان در درون فرهنگ کلّی است که به نوبة خود عدم توفیق سیاست‏ ها و برنامه‏ های فرهنگی رسمی مربوط به امور جوانان را در انطباق با فرهنگ حاکم مطرح می‏کند.
...

چارچوب نظری
همانطور که گفته شد جامعة مدرن با تفکیک‏پذیری‏های پیچیده و ساخت‏یافتگی‏های جدید تعریف می‏شود که به مثابه قالب‏ها در مقابل وضعیت مشخّص قرار می‏گیرند و عمل می‏کنند. اگرچه راه های زیادی برای تبیین رتبه‏بندی‏های اجتماعی تفکیک‏پذیری‏های جامعه مدرن وجود دارد، ولی به طور‏کلی دو نوع سنّت فکری را می‏توان در ادبیّات مربوطه برای تبیین این موضوعات از جمله خرده‏ فرهنگ‏های جوانان با تاکید بر الگوهای تفریحی و سبک‌های مصرفی تشخیص داد. یک سنّت فکری برای توصیف و تبیین واقعیّت‏های جامعة مدرن بر مفاهیمی چون فردی شدن ، مخاطره و دودلی تاکید می‏کند. به زعم صاحبنظران و محققان این سنّت، فردی شدن بیشتر معیارهای زندگی (به خصوص در بین جوانان) از احتمال پیش‏بینی آینده افراد براساس تجارب قبلی یا شرایط اجتماعی زیست آنها می‏کاهد و مفهومی مناسب در درک فرآیندهای اجتماعی معاصر موثر بر زندگی افراد از جمله جوانان به شمار میآید. برای مثال، «الریش بک» (1992) از پیشکسوتان این سنّت فکری، معتقد است که دنیای غرب در حال حاضر یک تحوّل تاریخی را از سر می گذراند. جامعه صنعتی جای خود را به یک مدرنیته نوین می دهد که در آن جهان بینی علمی سابق و به تبع آن مفاهیم (ابزارهای) تبیینی آنها به چالش کشیده می شوند، پیش بینی‏پذیری‏ها و قطعیّت‏های عصر صنعتی با پیدایش ریسک‏ها و فرصت‏های جدید تهدید می شوند. به عقیده «بک»، به همین‏سان افراد روز به روز از شبکه‏ها و محدودیّت‏های اجتماعی نظم پیشین آزاد می شوند و با مجموعه جدیدی از اتفاقات و امور مستحدثه ای که زندگی روزمره آنها را تحت تاثیر قرار می دهد دست و پنجه نرم می کنند. به عقیده وی جامعه غربی به سمت دوره جدید در حال حرکت است و جایگاه ساختاری افراد در چنین جوامعی تاثیر چندانی روی فرصت های زندگی آنان ندارد، از این‏رو، مفاهیمی مثل طبقه نمی‏توانند مبنای مناسبی برای تشخیص تشخّص ‏های جدید باشند.

////////////////////////////////////

عنوان:

چکیده

مقدمه

چارچوب نظری

روش‏ شناسی

یافته ‏ها

ترجیحات موسیقایی جوانان

ترجیحات ماهواره ‏ای

نتیجه گیری

منابع



خرید فایل



لینک منبع :تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف

پرتال جامع علوم انسانی - تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف www.ensani.ir/fa/content/131079/default.aspx‎Cachedچکیده: برجسته شدن تفاوت ها و هویت های اجتماعی ناشی از سبک های مصرف و تنوع اشکال آنها حتی در بین یک گروه اجتماعی به ویژه در میان جوانان سئوالات زیادی را در ... تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف: مطالعة موردی جوانان شهر ... https://journals.ut.ac.ir/article_18119_1776.html‎Cached Similarبرجسته شدن تفاوت ها و هویت های اجتماعی ناشی از سبک های مصرف و تنوع اشکال آنها حتی در بین یک گروه اجتماعی به ویژه در میان جوانان سئوالات زیادی را در خصوص ... تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف: مطالعة ... - مجله جهانی رسانه gmj.ut.ac.ir/maghale.aspx?id=33‎Cached Similarچکیده : برجسته شدن تفاوت ها و هویت های اجتماعی ناشی از سبک های مصرف و تنوع اشکال آنها حتی در بین یک گروه اجتماعی به ویژه در میان جوانان سئوالات زیادی را در ... دانلود (تحقیق تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف) پنجشنبه ... filestat.rozblog.com/post/41‎Cachedلحظات خوشی را برای شما آرزومندیمدوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| تحقیق تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف || روی…,دانلود ... دانلود (تحقیق تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف) tahrimenamakecoran.rozblog.com/.../دانلود-تحقیق-تمایزپذیری-و-هویت-اجتماعی-مبتنی-بر-مصرف.html‎Cached24 دقیقه قبل ... تحقیق در مورد تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف. توسط : adminدر: نوامبر 03, ... مبتنی بر مصرف. لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*. تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف ( مطالعه موردی جوانان شهر ... irannayeb.ir/?p=38224‎Cachedاین مقاله در ۳۴ صفحه توسط علی شکوری استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه تهران نگاشته شده است که به دانشجویان حوزه ی علوم اجتماعی بخصوص رشته ی جامعه شناسی ... تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف ( مطالعه موردی جوانان شهر ... bmbiran.com/?p=37709‎Cached11 نوامبر 2016 ... این مقاله در 34 صفحه توسط علی شکوری استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه تهران نگاشته شده است که به دانشجویان حوزه ی علوم اجتماعی بخصوص ... Differentiation and social identity based on consumption ... https://www.researchgate.net/.../26539578_Differentiation_and_social_identity_based_on_consumption_-_tmayzpdhyry_w_hwyt_ajtmay_mbtny_... Differentiation and social identity based on consumption - تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف: مطالعة موردی جوانان شهر تهران on ResearchGate, the ... دانلود (تحقیق تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف) firuozeiasman.aslblog.ir/post/580‎Cachedهموطنان گرامی سلام.وقت بخیر اینک شما با جستجوی ((تحقیق تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -تحقیق تمایزپذیری و هویت ... دانلود تحقیق تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف – خرید ... www.newfilestant.ir/paper3214.html‎Cached30 سپتامبر 2016 ... شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _تحقیق تمایزپذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر ...