خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

حذف صفر از پول ملی

حذف صفر از پول ملی

پول نه تنها واسطه مبادلات اقتصادی است، بلکه بر هویت ملی شهروندان و اقتدار ملی دولت نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین پول می‌تواند به عنوان ابزاری برای تحکیم هویت ملی و سیاسی ملت‌ها به شمار آید. به عبارت دیگر ارزش پول ملی می‌تواند بر دیدگاه شهروندان نسبت به وضعیت اقتصادی و هویت ملی کشورشان تاثیر گذار باشد.[1] اگر شهروندان یک کشور همواره انتظار کاهش ارزش پول ملی خود را داشته باشند این مسئله موجب نگرانی مقام‌های دولتی خواهد شد. دولت باید با حفظ ارزش پول ملی اعتماد شهروندان خود را نسبت به پول ملی کشور افزایش دهد و مانع از این شود که «پدیده جانشینی پول» [2]رخ داده و مردم به ارزهای خارجی روی آورند.

از این رو این مقاله در نظر دارد تا با تبیین حذف صفر از پول ملی و مطالعه تجربه دیگر کشورها و تاریخچه بحث، فواید و آسیب‌های حذف صفر از پول ملی را مورد تحلیل قرار داده و پس از آن با بررسی تاثیر یا عدم تاثیر حذف صفر از پول ملی بر تورم به این سوال پاسخ دهد که آیا حذف 3 صفر از ریال ایران امری مناسب و به موقع است یا خیر؟

واژگان کلیدی : حذف صفر از پول ملی، ارزش پول ملی، ریال، تورم، ایران، پول، دولت.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

تاریخچه و پیشینه بحث ( در دنیا و ایران )

فواید و آسیب‌هایی حذف صفر از پول ملی

مزیت‌های حذف سه صفر از پول ملی

معایب و آسیب‌هایی حذف 3 صفر از پول ملی

حذف صفر از پول ملی و تورم

جمع بندی و نتیجه‌گیری

پیشنهادات

منابع



خرید فایل



لینک منبع :حذف صفر از پول ملی

۱۲ مزیت و ۶ عیب حذف صفر پول ملی - سایت خبری تحلیلی تابناک ... www.tabnak.ir/fa/news/.../۱۲-مزیت-و-۶-عیب-حذف-صفر-پول-ملی‎Cached8 ساعت قبل ... سازمان حمایت ۴ سال پیش در گزارشی به بررسی طرح دولت برای حذف صفرها از پول ملی پرداخت و با تشریح ۱۲ مزیت و ۶ عیب این طرح اعلام کرد: طرح حذف ... خبرگزاری تسنیم - "حذف صفر" پول ملی ۱۰ سال پس از دستور یک ... https://www.tasnimnews.com/.../حذف-صفر-پول-ملی-10-سال-پس-از-دستور-یک-رئیس-جمهور‎Cached1 روز پیش ... درحالی ماه قبل معاون وزیر اقتصاد بر ضرورت حذف صفر از پول ملی تأکید و مسئولان بانک مرکزی در مقابل اعلام کردند این طرح اولویت عاجلشان نیست ... طرح اصلاح پول ملی ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/طرح_اصلاح_پول_ملی_ایران‎Cached Similarطرح اصلاح پول ملی ایران اشاره به طرح حذف صفر و تغییر نام احتمالی واحد پولی ایران دارد. با توجه به تورم بالا در ایران و پایین آمدن ارزش پول ملی قرار بر حذف چند صفر ... ۱۳ مزیت و ۶ عیب حذف صفر پول ملی | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/.../162997-مزیت-عیب-حذف-صفر-پول-ملی‎Cached7 ساعت قبل ... سازمان حمایت ۴ سال پیش در گزارشی به بررسی طرح دولت برای حذف صفرها از پول ملی پرداخت و با تشریح ۱۳ مزیت و ۶ عیب این طرح اعلام کرد: طرح حذف ... چه کسانی از حذف چهار صفر زیان می بینند؟ - مشرق www.mashreghnews.ir/.../چه-کسانی-از-حذف-چهار-صفر-زیان-می-بینند‎Cached Similarمطابق تازه ترین اظهارنظر محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، طرح حذف چهارصفر از پول ملی با تایید این نهاد طی 6 ماه آینده برای اجرا به دولت ارایه خواهد شد. Images for حذف صفر از پول ملی واکنش بازار ارز به حذف صفر از پول ملی - فرارو fararu.com/fa/news/.../واکنش-بازار-ارز-به-حذف-صفر-از-پول-ملی‎Cached1 روز پیش ... اولین واکنش بازار ارز به حذف صفر از پول ملی در حالی است که هیات دولت صبح امروز، تصمیم گرفت تا با تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان ... معایب ومزایای حذف صفر از پول ملی/پول جدید وسردرگمی کوتاه‌مدت مردم ... www.mehrnews.com/.../معایب-ومزایای-حذف-صفر-از-پول-ملی-پول-جدید-وسردرگمی-کوتاه-مدت‎Cached1 روز پیش ... دولت امروز تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان را تصویب کرد، اگر این موضوع از سوی مجلس هم تائید شود، واحد پول ایران دیگر ریال نخواهد بود و همین، ... اثرات حذف صفر از پول ملی بر اقتصاد پولی - جهان نیوز www.jahannews.com/fa/doc/.../اثرات-حذف-صفر-پول-ملی-اقتصاد-پولی باید و نباید حذف چهار صفر از پول ملی - بولتن نیوز www.bultannews.com/fa/.../باید-و-نباید-حذف-چهار-صفر-از-پول-ملی‎Cached Similarحذف صفر از پول ملی چندی است که مجددا در ادبیات اقتصادی جامعه خود را نمایان کرده است ، پیشنهاد حذف یک صفر، تبدیل ریال به تومان، حذف 3صفر و حتی حذف 4صفر و ...