خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق در مورد قارچ شناسی

تحقیق در مورد قارچ شناسی

بخشهایی از متن:

قارچ شناسی:

قارچها مجموعه بسیار وسیعی را حدود یکصد هزار گونه تشکیل می دهند که از نظر شکل ظاهری و اندازه عده ای فوق العاده متفاوت می باشند. عده ای از اینها ذره بینی و برخی دیگر مانند پلی پور (Polypores) و لیکوپردن بوریستا (lycoperdon borista) بسیار بزرگ هستند. این گروه از موجودات از کوچک و بزرگ دنیایی را تشکیل می دهند که هر کدام بر حسب طبیعت خود محیط مناسبی را انتخاب می نمایند.

قارچها بر خلاف باکتریها و جلبکهای آبی که فاقد هسته حقیقی می باشند (protocaryotes) همگی دارای هسته مشخص بوده (eucayotes) این نظر به جلبکهای قرمز سبز گیاهان گلدار و حیوانات نزدیک می‌شوند.قارچها را در طبقه بندی موجودات زنده جزو گیاهان و رده فیتهای بدون کلروفیل به حساب می‌آورند.

تغذیه و طرق زندگی قارچها:

این موجودات به علت فقدان کلروفیل قادر به استفاده از کربن هوا به طریق فتوسنتز نیستند و همواره نسبت به این عنصر هتروتروف (heterotropt) می باشند. این طبیعت هتروتروفی و عدم استقلال موجب می شود که آنها را به سه گروه:

1-گندروی (saprophytes)

2-انگل (parasites)

3-همزی (symbiotes)

تقسیم می کنند.

قارچهای کلاهدار با زندگی بر روی مواد آلی مرده ساپروفیت نامیده می شوند. گروهی از این قارچهای چتری ممکن است با زندگی صورت انگلی مواد غذایی مورد نیاز خود را از مواد زنده به دست آورند و گروه دیگر حالت اختیاری دارند یعنی می توانند به حالت ساپروفیتی یا پارازیتی زندگی کنند. قارچهای کلاهدار دیگری نیز به صورت همزیستی با گیاهان به سر می برند که میکرو ریز نامیده می شوند. دو اصلاح (mushroo toadstool) در مورد قارچهای کلاهکدار به کار می رود. قارچهای چتری متعلق به راسته (aphyllophorales & agaricale) از رده بازیدیومیستها است. و گروه خوراکی آنها (mushroom) و قارچهای سمی (toadstool) نامیده می شوند.

زندگی قارچ:

قارچ نوعی گیاه است که اندام غیر جنسی آن به نام میسیلیوم (mycelium)یا ریسه که از رشته های نازک میکروسکوپی یا هیف (hyph) تشکیل شده اغلب به چشم نمی آید. آنچه به عنوان قارچ می‌شناسیم یعنی مجموعه کلاهک و پایه دستگاه تولید مثلی این گیاه است مجموعه خاص را که تولید کننده و نگه دارنده هاگ هستند همینیوم (hymenium) می گویند. هاگ ذره بسیار ریزی است که کم و بیش گرد بوده و قطر آن از چند هزارم میلیمتر تجاوز نمی کند. هاگ را میتوان بذر قارچ به حساب آورد.

...

مطالبی چند درباره تغذیه قارچ

قبل از اینکه ما بستر غذائی قارچ را آماده کنیم لازم است به طور خلاصه به مهم ترین تغییر و تحولاتی که در کمپوست و مواد غذائی آن روی می دهد بپردازیم. در حقیقت این همان گیاه سبز است که شرایط رشد و نمو قارچ را به وجود می آورد، زیرا دارای تمام مواد غذائی است که قارچ به آن نیاز دارد. کلش، خارک اره و غیره مواد اولیه کمپوست را تشکیل می دهند. به علاوه یولاف، یونجه و سایر نباتا علوفه ای که برای خوراک اسب به کار می روند تماما قسمت هائی از همان گیاه سبز هستند. ئیدراتهای کربن به کمک نور خورشید، کروفیل، کربن، اکسید دو کربن و هوا تشکیل می شود. سایر مواد حیاتی برای گیاه شامل مواد معدنی خاص هستند. مخصوصا ازت، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منگنز، منیزیوم و گوگرد. به علاوه می توان از اکسیژن و آب به عنوان مواد غذائی ضروری نام برد.

تمام موجودات چند سلولی اسکلت خود را مدیون شبکه ای از تعداد بی شماری سلولهای مختلف هستند که محتوای آنها را پروتوپلاسم به عنوان مهمترین عامل حیات تشکیل می دهد. این سیستم به وسیله تنظیم کننده هایی به نام مواد موثر هدایت می شود که می توانند رشد و نمو را تحریک، متوقف و یا هدایت کنند. سلولها علاوه بر آب دارای مواد سفیده ای با ترکیبات مختلف بوده و همه آنها دارای ازت می باشند. در این رابطه دانستن این موضوع اهمیت زیادی دارد که قارچ اعضاء مواد سفیده ای یعنی اسیدهای آمینه را به عنوان منبع ازت ترجیح داده و مورد استفاده قرار می دهد. بعلاوه گوگرد و فسفر نیز همچنان اجزای مواد سفیده ای هستند که برای تغذیه قارچ مصرف می شوند. از مواد معدنی موجود در سلول برای قارچ، کلسیم و پتاسیم اهمیت دارند. البته در سلول گیاهی مواد زیاد دیگری نیز وجود دارند که می توان آنها را در خود قارچ نیز یافت. مواد غذائی نامبرده از نظر اهمیت برای تغذیه قارچ شناخته شده هستند و در صورت ضرورت می توان آنها را در جهت تغذیه به محیط پرورش قارچ افزود. در مورد سایر عناصر چنین تصور می شود که این مواد با مصرف مواد گیاهی بعنوان بستر تغذیه قارچ باندازه کافی موجود می باشند. به مواد درونی سلول ها همچنان تعدادی از ترکیبات شیمیائی تعلق دارند که از بین آنها ئیدرات های کربن یعنی نشاسته و قند دارای اهمیت ویژه ای برای قارچ می باشند. مثلا برای رشد قارچ قندها مضر می باشند و این موقعی پیش می آید که در کود اسبی مقدار زیادی قند وجود داشته باشد که آن هم در اثر خوردن مقدار زیادی چغندر قند و یا ملاس چغندر به وسیله اسب ایجاد می گردد. شاید به همین دلیل می باشد که اگر از علف تازه (خصیل) بعنوان علوفه اسب استفاده شود مقدار برداشت قارچ کاهش می یابد.



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق در مورد قارچ شناسی

دانلود فایل ( تحقیق در مورد قارچ شناسی) - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=7066‎Cached28 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم نام محصول دانلودی: تحقیق در مورد قارچ شناسی درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی. تحقیق در مورد ... دریافت فایل تحقیق در مورد قارچ شناسی – پرداخت و دانلود آنی – فایل و ... www.newfilestant.ir/paper8218.html‎Cached18 ا کتبر 2016 ... اینک شما با جستجوی ((تحقیق در مورد قارچ شناسی)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی - تحقیق در مورد قارچ شناسی- شده اید. توضیحات کامل و اطلاع از ریز ... تحقیق در مورد قارچ شناسی و بیماری های قارچی - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/04/31/post-4202/‎Cached21 جولای 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه:32 فهرست مطالب ویژگی های عمومی قارچ ها: اهمیت، ... تحقیق در مورد قارچ شناسی و بیماری های قارچی - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/06/22/post-55157/‎Cached12 سپتامبر 2016 ... تحقیق در مورد قارچ شناسی و بیماری های قارچی. لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه32 ... تحقیق در مورد قارچ شناسی - فایل و مقالات دانشجویی - بین بلاگ prj.binblog.ir/post/93 22 جولای 2016 ... تحقیق در مورد قارچ شناسی. بخشهایی از متن: قارچ شناسی: قارچها مجموعه بسیار وسیعی را حدود یکصد هزار گونه تشکیل می دهند که از نظر شکل ظاهری و ... دانلود (تحقیق در مورد قارچ شناسی) 2dv99l.sarvdlc.com/‎Cachedاینک شما با جستجوی ((تحقیق در مورد قارچ شناسی)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی - تحقیق در مورد قارچ شناسی- شده اید. توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با ... تحقیق در مورد قارچ شناسی و بیماری های قارچی markfile.ir/2016/10/26/574102/‎Cached26 ا کتبر 2016 ... تحقیق در مورد قارچ شناسی و بیماری های قارچی. لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه۳۲ ... تحقیق در مورد قارچ شناسی 7tir7.rozblog.com/post/251/تحقیق-در-مورد-قارچ-شناسی.html‎Cached21 جولای 2016 ... تحقیق در مورد قارچ شناسی 1 . تحقیق در مورد قارچ شناسی - یاری فایل - پایان نامهyarifile.blogsky.com/1395/04/30/post. فروش فایل تحقیق در مورد قارچ شناسی - ساخت وبلاگ, وبلاگدهی روزفا shameparvan.ruzfa.ir/post/2552‎Cachedدوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| تحقیق در مورد قارچ شناسی || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید تحقیق در مورد قارچ شناسی. ادامه مطلب. دریافت فایل تحقیق در مورد قارچ شناسی - پرداخت و دانلود آنی nflowert.blogroom.ir/post/880‎Cached19 نوامبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم اینک شما با جستجوی ((تحقیق در مورد قارچ شناسی )) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -تحقیق در مورد قارچ شناسی- شده ...