خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق در مورد تفکر و زبان

تحقیق در مورد تفکر و زبان

مقدمه

شاید مهمترین مشخصه‌ی انسان، زبان است. تا جایی که شاید بتوان گفت انسان زایشی است که در حوزه‌ی زبان صورت گرفته است. نقش زبان در هویت انسانی از چنان وزنه‌ای برخوردار است که بی‌شک معادله‌ی انسان با حذف فاکتورِ زبان تعریف شدنی نیست.

تصویر، زبان و تفکر
یکی از پیچیده ترین پدیده‌های دنیاهای پیرامونی ما رابطه‌ی زبان با تصویر و چگونگی به وجود آمدنِ تفکر و مکانیزم های این پدیده‌ی شگرف است. بازیگران این صحنه‌ی پیچیده از یک طرف زبانِ گفتاری، زبانِ نوشتاری و زبان تصویری است، و از طرف دیگر، تصویر به عنوان عنصری مستقل. آنچه که مسلم است اینکه؛ همصدایی و یا چند صدایی زبان، تصویر و تفکر، امکان ایجاد فضاهایی در ذهنِ انسان را دارند که می‌تواند بدون وابستگی به زمان، مکان و یا واقعیت به واقعیتی در ظرف ذهن تبدیل شود. هنگامی که گفتاری به وقوع می پیوندند یا اینکه نوشته ای نوشته می‌شود این اتفاق فقط با تکیه به یک سری تصویرها است که می‌تواند اتفاق بیفتد.
شاید بتوان تفکر را به کوششی در راستای معنا بخشی به تصویرها تعریف کرد. شاید تفکر فقط با حضور تصویر است که می‌تواند موجودیت پیدا کند.

...

جایگاه زبان و تفکر در جامعه بشری

• زبان مادری پدیده بیرونی نیست. انسان با زبانش زاده می‌شود، در زبانش سیر می‌کند و در حریم زبانی خود تنفس می کند، رشد می‌کند و می‌میرد. زبان هر ملتی ظرف حضور آن ملت در کره خاکی است.

• با توجه به پیوندی که زبان با تفکر دارد و زبان یک مقوله کمپلکس است که منبع اندیشه، ظرف احساسات هر فرد یا ملتی است، هرگونه نادیده گرفتن و یا کم اهمیت دادن به زبان مادری ملتی نوعی کشتن تفکر و سرکوب هویت و تضییع موجودیت و مدنیت فرد یا ملت است.

حمید دادیزاده تبریزی

"زبان مادری پدیده بیرونی نیست. انسان با زبانش زاده می‌شود، در زبانش سیر می‌کند و در حریم زبانی خود تنفس می کند، رشد می‌کند و می‌میرد. زبان هر ملتی ظرف حضور آن ملت در کره خاکی است. یعنی اینکه برای شناخت ملتی باید زبان او را شناخت"

به عام‌ترین تعاریف انسان را موجودی می‌شناسند که اندیشه می‌کند و اندیشه و پردازش فکر خود را از طریق زبان به دیگران منتقل منماید. زبان به عنوان ابزار اصلی تفکر در تبیین هویت هر فرد و یا هر ملتی نقش اول اهمیت را ایفا می‌کند. در واقع زبان ظرف و مظروف اندیشه‌هاست و این زبان در اشکال متنوع کتبی، شفاهی و فولکلور بروی زمین جاری می‌گردد و نقش فرد یا ملتی را در ادوار مختلف تاریخی و در ازمنه متفاوت به دیگران و نسل‌های بعدی تصویر می‌کند.

زبان مادری اولین دارایی ذیقیمت هر انسان و هر ملتی است که کیستی و حضور انسان و یا ملیتی را بروی سیاره زمین به رسمیت می‌شناسد.



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق در مورد تفکر و زبان

زبان شناسی - تحقیق راجع به تفکر و زبان (خانمها : افشار-شکاری-مهدی ... zabanshenasi1388.blogfa.com/post-3.aspx‎Cached Similarزبان شناسی - تحقیق راجع به تفکر و زبان (خانمها : افشار-شکاری-مهدی خانی- داوودی) ... اگر این چنین شود در این صورت ملاک روشنی در مورد کارایی راه حلمان به دست می آید. تحقیق در مورد تفکر و زبان | فروشگاه فروش فایل faridfile.ir/?p=126700‎Cached6 ا کتبر 2016 ... تحقیق در مورد تفکر و زبان. لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*. فرمت فایل:Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت). تعداد صفحه31. فهرست مطالب. عنوان. خوشنوا - زبان و تفکـــر khushnawa.blogfa.com/post-4.aspx‎Cached Similarخوشنوا - زبان و تفکـــر - یک ویبلاگ علمی, هنری, ادبی و اجتماعی شاعر و ... و تاریخ این زبان ها را از روی قدیمترین سندهایی که بدست آمده است مورد تحقیق قرار میدهند . رابطه زبان و تفکر / دکتر محمدرضا باطنی - مجله فرهنگی و هنری بخارا bukharamag.com/1387.07.2864.html‎Cached Similar22 سپتامبر 2008 ... بحث درباره رابطه زبان و تفکر و تأثیر این دو بر یکدیگر بحث تازه اى نیست. افلاطون معتقد ... در مورد تفکر نیز نتیجه اى مشابه به دست آمده است. تحقیق در مورد تفکر و زبان - فروش فایل fara-mehr.blogsky.com/1395/07/21/post-65199/‎Cached12 ا کتبر 2016 ... لینک ادا و دانلود *پایین خواسته * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه32 فهرست مطالب مقدمه 2 تصویر، زبان و تفکر 2 جایگاه ... تحقیق در مورد تفکر و زبان - دانلود مطالب علمی docs.blogsky.com/1395/06/19/post-52283/ 9 سپتامبر 2016 ... لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه32 فهرست مطالب مقدمه 2 تصویر، زبان و تفکر 2 ... [PDF] ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺗﻔﮑﺮ و زﺑﺎن - Sid www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/68113820108.pdf‎Cached Similarﻧﮕﺎرﻧﺪه در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟــﻪ در ﺻـﺪد اﺳـﺖ راﺑﻄـﻪ ﺗﻔﮑـﺮ و زﺑـﺎن را در ﻗـﺎﻟﺐ آﻣﻮزهﻫـﺎ و ﻫﺪف: روﯾﮑﺮدﻫﺎی ﻋﻠﻮمﺷــﻨﺎﺧﺘﯽ از ﻗﺒﯿـﻞ ... ﺳـﺆالﻫﺎﯾﯽ ﮐـﻪ ﻫﻤﭽﻨـﺎن در ﻣـﻮرد اﯾـﻦ دو، ﯾﻌﻨـﯽ زﺑــﺎن و ذﻫــﻦ و. ﯾـﺎ زﺑـﺎن و ﺗﻔﮑـﺮ ﻣﻄـﺮح ... تحقیق در مورد تفکر و زبان 7n8tay.barfindl.ir/ به صفحه دانلود فایل(تحقیق در مورد تفکر و زبان)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{تحقیق در مورد تفکر و زبان}را دانلود ... مقاله دکتر محمدرضا باطنی در باب "زبان و تفکر" - linguistics school lingsch.mihanblog.com/post/8‎Cached Similar30 سپتامبر 2010 ... کسانی که معتقدند تفکر بدون زبان امکان دارد استدلال می‌کنند که اگر .... نتایجی که از این تحقیقات به دست آمده در مهندسی ارتباطات مورد استفاده قرار ... دانلود مقاله تفکر و زبان mag-iran.com/دانلود-مقاله-تفکر-و-زبان.htm‎Cachedبخش اول این مقاله، تحت عنوان “زبان تصویر و تفکر” به حوزه زبان و اهمیت و نقش .... با این وجود کامپیوتر مورد نظر با وجود دسترسی داشتن به همه اطلاعات مربوط به یک ...