خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

چکیده :

هدف از تحقیق حاضر برسی پذیرش اجتماعی ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان رشته های برق ومکانیک دانشگاه آزاداسلامی واحد ابهر که فرضیه های عنوان شده عبارتند از اینکه بین ویژگیهای شخصیتی وپذیرش اجتماعی رابطه معنی داری وجود دارد وفرضیه های جزئی اینکه بین افسردگی هیپوکندریا ،هیستری ،پارانویا ،انحرافات اجتماعی ،وپذیرش اجتماعی رابطه وجود دارد که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در دو گروه مکانیک وبرق که حجم نمونه بدست آمده 100نفر است که آزمون ویژگیهای شخصیتی وپذیرش اجتماعی بر روی آن اجرا گردیده که جهت آزمون فرضیه تحقیق از روش آماری ضریب همبستگی پیرسن استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین ویژگیهای شخصیتی وپذیرش اجتماعی رابطه معنی داری وجود دارد وسطح معنی داری آن برابر 5%است .

مقدمه :

مرگ سرنوشت محتوم هر فرد انسانی است واز آنجا که جانشینی اعضای جامعه باید تضمین شوداین نیاز تا حدودی به وسیله تولید مثل طبیعی که میراث ژنتیکی جامعه را تداوم می بخشد ،بر آورده می شود .

اما اگر جامعه ای خواهان بقای خود باشد ،باید میراث فرهنگی آن جامعه تداوم یابد ،این امری است که تنها در فر آیند جامعه پذیری یا اجتماعی شدن امکان پذیر می گردد . پذیرش اجتماعی فر آیندی استکه به انسان ،شیوه های زندگی کردن در جامعه را می آموزد ،وبه او شخصیت می دهد وتوانائیهایش را در جهت ایفای وظایف فردی می آموزد وبه او شخصیت می دهد وبه عنوان عضو جامعه تو سعه می بخشد .«کوئن 1371»

نظریه های جامعه پذیری :

بر خلاف پندار بسیاری از فلاسفه کهن ،کودک در دم زادن هیچ گونه اندیشه ای درباره ی خود وهمچنین جز خود ندارد ؛بلکه در فرآیند جامعه پذیری وکنش متقابل با دیگران خود را به عنوان موجودی مستقل وجدا از دیگران باز می شناسد «خود»دارای یک هویت شخصی است ودیگران در برابر آن واکنش نشان می دهند .

همه نظریه های جامعه پذیری که مورد پذیرش اندیشمندان علوم اجتماعی نوین اند ،بر این دیدگاه استوارند که هر آنچه مربوط به شخصیت انسان است از جامعه به دست می آید وفطری وغریزی نیست . دیدگاههای پیشین کلاًبر عواملی چون وراثت تأکید داشتند وبر آن بودند که مثلاًکودکان «اشراف»یا طبقات بالا از خون برتر ،یا به گفته امروزیها از ژن برتر برخوردارند . جامعه شناسان وروان شناسان معاصر ،استقلال کلمه «من »را آغاز پیدایی شخصیت وحاکی از آگاهی کودک نسبت به وجود انسانی خود در میان سایر انسانها می دانند .

نظریه های جامعه شناختی جامعه پذیری

نظریه های جامعه شناختی برای این نکته تاکید دارند که خود محصول فرآیند یادگیری وکنش متقابل اجتماعی است .این نظریه ها روشن می کنند که ویژگی های شخصیت بیشتر ناشی از محیط هستند تااز وراثت.

نظریه خود آیینه ای کولی

چالز هورتن کولی (1964)اصطلاح خود آیینهای را برای نشان دادن این معنی که ما خود را در آیینه رفتار دیگران با دیگران می بینیم به کار می برد.مفهومی که ما از «خود »داریم ،یعنی این که چه کسی هستیم وچگونه هستیم این مفهوم ،از کنش های متقابل ما با دیگران بوجود می آید بازخوردهایی که ما از مردم درباره خودمان می گیریم به ما می فهماند وی می قبولاند که چه کسی هستیم وچگونه آدمی هستیم «کریمی 52:1370»کودک آنچه را که در نخستین مراحل رشد «خود »درونی می کند ،در واقع ،از دیگران تقلید می کند ویاد می گیرید . او به چیزی می گوید «شیر »«مامان »«بابا »و ... که آنها می گویند . کودکی که در آغاز سخن گفتن به جای این که بگوید «من شیر می خواهم »می گوید :«نی نی شیر می خواد »این نقص کلامی او دلیل روشنی است بر این که کودک آگاهی از خود واز نام واز وجود خود ندارد وآنها را از دیگران می‌آموزد ؛یعنی کودک خود را به جای دیگران می گذارد واز دریچه ی چشم آنان به خود نگاه می کند ودر نتیجه تصویری که از خود دارد در واقع‌؛تصویری است که دیگران از او ساخته اند .

نظریه جامعه پذیری فروید :

زیگموند فروید ،جامعه پذیری را فرآیندی می داند که از طریق آن هنجارهای والدین را به صورتی عمقی می پذیرد وبه کسب من برتر می پردازد از نظر او ،از آنجا که مایه وخاستگاه «من »و«من برتر »را محیط تهیه می بیند ،عوامل اجتماعی یا تشکیل این دو پدیده به درون فرد منتقل می شوند بدین شکل فرد «جامعه پذیر »می گردد. فروید سه بخش متمایز شخصیت را به زیر تشخیص می دهد :

1. نهاد :

«نهاد »بخشی از شخصیت انسان است که با خود انسان زاده می شود واز غرایز اولیه ناخود آگاه انسان است که هیچ گونه به قید وبندی نمی شناسد وفعالیت آن بر اسصل ذلت استوار است ومی خواهد به سرعت ارضاءشود این نیروی روانی که منشاءزیستی دارد ،مایهی زندگی و پایه ی اصلی شخصیت است و «من »و«من برتر »از آن منشعب می شوند وبرای فعالیتهای خود نیرویی لازم را از آن می گیرند .

2.من :

پس از مدت کوتاهی که از تولد کودک می گذرد ،بخشی از نهاد در برخورد وتماس با واقعیت به «من»تبدیل می شود «من» گرچه از همان زیست مایه برای کار خود استفاده می کند ولی کارکردهایش باخصوصیات «نهاد »کاملاًتفاوت دارد. «من »بر اساس اصل واقعیت عمل می کند یعنی به شرایط وواقعیت موجود برای ارضای نیازها یا بر آورده شدن آرزوهای خود توجه دارد ومی تواند ناکامی را تحمل کند . «من »تلاش می کند که توقعات وانتظارات نهاد را در رابطه با واقعیت از یک سو در رابطه با من برتر از سوی دیگر تسهیل کند ،ودر مقابل تهدیدهای درونی وبیرونی توسط ساز وکارهای دفاعی از خود دفاع کند .

فهرست

عنوان صفحه

چکیده 1

فصل اول

(کلیات تحقیق)

مقدمه 3

اهمیت ضرورت تحقیق 5

اهداف تحقیق 6

بیان مسئله 6

فرضیه های تحقیق 7

متغیرهای تحقیق 8

پذیرش اجتماعی 8

ویژگیهای شخصیتی 9

فصل دوم

(پیشینه و ادبیات تحقیق)

منابع فصل دوم 11

دو نقش اساسی جامعه پذیری 12

جامعه پذیری انتظاری 12

عوامل یا کارگزاران جامعه پذیری 16

ساز و کارهای جامعه پذیری 20

طبقه اجتماعی 22

نظریه های جامعه پذیری 24

نظریه های جامعه شناختی جامعه پذیری 25

مید رشد خود را سه مرحله نشان می دهد 28

نظریه های روان شناختی جامعه پذیری 30

تضاد میان سه بخش شخصیت 32

فرهنگ و شخصیت 38

تعریف فرهنگ 38

عناصر اصلی فرهنگ 39

ویژگیهای فرهنگ 42

مفهوم شخصیت 56

تأثیر فرهنگ در شخصیت 58

شخصیت اساسی یا پایه 64

فرهنگ و بیماری 67

بررسی هشیاری 74

بررسی رفتار 75

بررسی ناهوشیار 77

بررسی علمی شخصیت 78

تعریفهای شخصیت 79

ویژگیهای منحصر به فرد 82

ذهنیت در نظریه های شخصیت 87

سؤالهایی درباره ماهیت انسان 90

فصل سوم

(روش تحقیق)

جامعه مورد مطالعه 97

حجم نمونه،روش نمونه گیری 97

ابزار اندازه گیری در تحقیق 98

آزمون ویژگیهای شخصیتی مینه سوتا 99

روش تحقیق 100

روش آماری مربوط به فرضیه ها 101

فصل چهارم

(یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها)

مقدمه فصل چهارم 103

فصل پنجم

(بحث و نتیجه گیری)

نتیجه گیری 117

پیشنهادات 119

محدودیت ها 120

منابع و مآخذ 121



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

برترین پکیج پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی ... tmaghalec.ir/?p=12585‎Cached31 ا کتبر 2016 ... ... پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر – دانلود ... پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در ... www.faradoc.ir/.../پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-پذیرش-اجتماعی-و-ویژگی-های-شخصیتی-در-بین-دانشجویان-رشته-برق-و-مکانیک-دانشگاه-آزاد...‎Cachedپایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر پایان نامه جهت اخذ درجه ... دانلود فایل ( پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های ... behnamica.geblog.ir/post-40726.html‎Cachedشما به صفحه اختصاصی پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر وارد شده ... برترین پکیج پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی ... kavirdlc.ir/برترین-پکیج-پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین/‎Cachedبرترین پکیج پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر – دانلود فایل. بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین ... amparticle.tk/.../50831-بررسی-رابطه-بین-پذیرش-اجتماعی-و-ویژگی-ه‎Cached16 جولای 2016 ... دانلود پروژه پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر. [PDF] ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﭘﺬﯾﺮش اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎی ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ در ﺑﯿﻦ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن رﺷﺘﻪ ﺑﺮق و ... amparticle.tk/.../21517-مقاله-بررسی-رابطه-پذیرش-اجتماعی-و-ویژگ.pdf‎Cachedﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﭘﺬﯾﺮش اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎی ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ در ﺑﯿﻦ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن رﺷﺘﻪ ﺑﺮق و ﻣﮑﺎﻧﯿﮏ ... داﻧﺸﮕﺎه آزاداﺳﻼﻣﯽ واﺣﺪ اﺑﻬﺮ ﮐﻪ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﻫﺎی ﻋﻨﻮان ﺷﺪه ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از اﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﻦ وﯾﮋﮔﯿﻬﺎی ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ وﭘﺬﯾﺮش. اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ... پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در ... rbqpy.stu1.ir/‎Cachedپایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر - ,,پایان نامه بررسی رابطه بین ... پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-پذیرش-اجتماعی-و-ویژگی-های-شخصیتی ... prozhe20.cero.ir/tag-پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-پذیرش-اجتماعی-و-ویژگی-های-شخصیتی-در-بین-دانشجویان-رشته-برق-و-مکانیک-دان...‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-پذیرش-اجتماعی-و-ویژگی- های-شخصیتی-در-بین-دانشجویان-رشته-برق-و-مکانیک-دانشگاه-آزاد-اسلامی-واحد-ابهر' ... دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های ... 9ui0tw.prodownload.site/‎Cachedدانلود پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر -کامل و جامع. دانلود (پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های ... www.odanlod.site/دانلود-پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-پذیر/‎Cached18 سپتامبر 2016 ... دانلود (پایان نامه بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر).