خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات

بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات

بخشهایی از متن:

بدون شک ادبیات کهن و غنی مابا قصه‌های دلکش و نظم و نثر دل‌پذیر و داستان‌های پر از طنز و زیبا و کنایه‌های دل‌نشین در میان ادبیات جهان مقامی شامخ و جایی ممتاز و برجسته دارد.

در بین داستا‌ن‌ها و استوره‌ها، شاهکارهایی وجود دارد که از ویژگی‌های آثار مذکور، حماسه‌های ملی و شورانگیزی است که نتایجی مفید و شادی‌بخش و امیدوارکننده دارد که داستان‌های و قصه‌ها به آنها ختم می‌شود و خواننده را به زندگی امیدوارتر و در مواجه با مشکلات و ناملایمات استوارتر می‌نماید.

این از خصوصیات ادبیات کهن ما است که چون میراثی گران‌بها به دست مردم بافضل و دانش ما رسیده و حفظ و حراست از آن وظیفه‌ی هر فردی فرهنگ‌خواه و ادب‌دوست است. در این داستان‌ها که بیش از هزار هاسال دارند از پرندگان و مرغانی نام برده شده که یا در اصول چنین پرنده گانی وجود نداشته‌اند و یا چیزی بوده‌اند که در طول زمان به‌خاطر سینه به سینه نقل کردن آنها چهره عوض کرده و تغییر ماهیت داده‌اند و یا به‌طور کلی ساخته و پرداخته‌ی فکر نویسنده و حماسه‌سرا بوده است

گل : در ادبیات ایرانی همواره گل مظهر حیات و طراوت بوده است و نقشی کلیدی در ادبیات ایفا می کرده است هر جا که سخن از لطافت و زیبایی است لاجرم از گل نیز سخن می رود.

گل در معنای کنایی خود شاهد و آرزو است که زیبایی و دلربایی معشوق را یادآوری می کندگل سرخ، با پلک‌های بسیارش، یعنی با گل‌برگ‌های بسیار زیبا، لطیف و معطرش آدم را به خواب، آرامش و رهایی می‌خواند. از این نظر گل سرخ، نماد ِ اشتیاق به صلح و رهایی است. اما شکوه‌اش، نماد ِ نیرو و زندگی نیز هست، آن‌چنان که "شوق" اوست تا "خواب ِ هیچ‌کس" نباشد. به این ترتیب در گل سرخ تنشی بین لطافت و نیرو جریان دارد و به این معنا "تضاد ناب" محسوب می‌شود. شاید بشود گفت در ترکیب ِ زیبای "گل سرخ"، تنش ِ زندگی ِ ما انسان‌ها میان اشتیاق به آرامش و غریزه برای غنای زندگی، بطور نمادین ممزوج شده و حضور می‌یابد....

...

  • · سیمرغ

در اساطیر ایران پیشینه ای گسترده دارد.در اوستا سِئَین آمده است و در پهلوی سین مرو . در اوستا آشیانه سیمرغ در بالای درختی است که در میان اقیانوس فراخکرت بر پاست . این درخت در اوستا ویسپدببش خوانده شده .

بر اساس روایتی دیگر آشیان سیمرغ بر فراز درخت هرویسپ تخمه که صد گزند خوانندش می باشد. هر وقت که سیمرغ از روی آن بر می خیزد هزار شاخه از آن می روید و هر وقت که بر روی آن فرو می آید هزار شاخه از آن شکسته ، تخم های آن پاشیده و پراکنده می گردد.

مرغ دیگری به نام چمروش تخم هایی که از هرویسپ تخمه فرو ریخته گرد آوری نموده به جایی می برد که از آنجا تیشتر خدای باران آب می گیرد. انواع و اقسام تخم ها به واسطه وی با باران فرو می ریزد و گیاه هان گوناگون می روید.

سیمرغ در شاهنامه و اوستا و روایات پهلوی موجودی خارق العاده و شگفت است . پرهای گسترده اش به ابر فراخی می ماند که از آب کوهساران لبریز است.در پرواز خود ، پهنای کوه را فرو می گیرد. از هر طرف چهار بال دارد با رنگهای نیکو . منقارش چون منقار عقاب کلفت و صورتش چون صورت آدمیان است.



خرید فایل



لینک منبع :بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات

بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات | نوین دانلود www.novindlc.site/?p=21451‎Cached27 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از ... کاملترین فایل بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات – جی آرتیکل 98 bitarticles.ir/C8BlYE/‎Cached23 دسامبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{بررسی ... دانلود بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات - خرید آنلاین و دریافت ... agigdlc.ir/post.php?id=34201‎Cached18 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ... دانلود بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات – خرید آنلاین و دریافت ... www.novinmgali.ir/?p=4888‎Cached9 نوامبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی. بررسی نقش اسب ... کاملترین فایل بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات 4gj12d.prodownload.site/‎Cachedکاملترین فایل بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات. دانلود (بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات) – دانلودکده www.odanlod.site/دانلود-بررسی-نقش-اسب-و-پرنده-و-گل-در-ادب/‎Cached17 سپتامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات - دانلود مقاله downloadmagale.cero.ir/product-330413-بررسی-نقش-اسب-و-پرنده-و-گل-در-ادبیات.aspx‎Cachedبررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات. بخشهایی از متن: بدون شک ادبیات کهن و غنی مابا قصه‌های دلکش و نظم و نثر دل‌پذیر و داستان‌های پر از طنز و زیبا و کنایه‌های ... دانلود بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات -کامل و جامع – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper5412.html‎Cached8 ا کتبر 2016 ... مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات ... دانلود (بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات) - گستره سپهر gostaresephr.meeblog.ir/post/1970‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی بررسی نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل ... نقش اسب و پرنده و گل در ادبیات - دانلود مقاله mag-iran.com/نقش-اسب-و-پرنده-و-گل-در-ادبیات.htm‎Cached Similarنقش اسب و پرنده و گل در ادبیاتبدون شک ادبیات کهن و غنی مابا قصه‌های دلکش و نظم و نثر دل‌پذیر و ... صفحات : 30 صفحه; قیمت 4700 تومان; word قابل ویرایش.