خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه

مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه

امروزه نقش و اهمیت امنیت در پیشرفت هرجامعه ای تا بدان حد است که آن را بستر هر گونه توسعه ای می دانند. خصوصا در جوامع در حال توسعه که با انواع بحرانها وچالشهای مستمر ناشی از عقب ماندگی و بی ثباتی ساختارهای مختلف سیاسی، اجتماعی و… مواجه می باشند امنیت نقش مهمی در توسعه ایفا می کند.

مهمتراز امنیت موضوع احساس امنیت است. احساس امنیت به همان اندازه مهم است که امنیت در آن جامعه و حتی برخی از کارشناسان احساس امنیت در یک جامعه را مهمتر از وجود امنیت می دانند.

دریک جامعه ممکن است فرد به دودلیل احساس ناامنی کند. یک به دلیل عدم تربیت صحیح در خانواده (ناامنی روانی) ودیگری به دلیل موقعیت و وضعیت خاص حاکم بریک جامعه.احساس امنیت اگر چه با میزان جرم یا ضریب امنیتی موجود در جامعه ارتباط دارد ولی به عوامل دیگری همانند قدرت وعملکرد پلیس، نحوه مجازات مجرمین – قوانین موضوعه و… نیز در این امر دخیل هستند.

بی شک اساسی ترین هدف نیروی انتظامی استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی و فردی است . هنگامی که پلیس در بعد امنیت عینی موفق باشد می توان انتظار داشت که در سایر ابعاد و مأموریت های خود موفق و کارآمد باشد.

مقوله امنیت و نظم اجتماعی در جوامع سازمان یافته از اساسی ترین عوامل توسعه و رشد فرهنگی سیاسی و اجتماعی به شمار می رود که بدون رعایت آزادی های فردی تحقق آن امکان پذیر نمی باشد.

می توان گفت که مقوله امنیت و نظم لازم و ملزوم یکدیگرند به طوری که جامعه بدون نظم اجتماعی فاقد امنیت خواهد بود . و امنیت علیرغم اینکه یک پدیده اجتماعی است یک احساس درونی نیز می باشد که توجه انسان را به آینده و شرایطی که برای او بوجود خواهد آمد و نیز استفاده از آنچه هست جهت دسترسی به آینده مطلوب جلب می کند.

یقیناً در برقراری نظم و امنیت اجتماعی ، نیروی انتظامی با همکاری سایر ارگانها و نهادهای مربوطه میتواند به این مهم دست یابد و قدمی محکم در این برهه از زمان با شرایط کنونی در جامعه بردارد.

اما مقوله احساس امنیت به مراتب مهمتر از امنیت می باشد. این مسئله از نخستین لازمه های اعتمادسازی در جامعه است. ولی زندگی پیچیده کنونی روابط عمیق و زنجیره ای اجتماعی ، ایجاد شهر ها و شهرکها و … و از طرف دیگر اوضاع نابسامان موجود همچون گرانی و تورم ، بیکاری، فقر، فاصله طبقاتی و… بستر ساز زمینه های مناسب برای افرادی خواهد بود که با زیر پا گذاشتن هنجارها و قوانین موجود مرتکب جرم می شوند و با اعمال خود باعث ایجاد ناامنی و برهم زدن نظم و امنیت جامعه می گردند.

وقوع جرایم نیز آثار سوئی در اذهان جامعه بر جای می گذارد.اگر چه نیروی انتظامی بنا به وظیفه ذاتی و قانونی خود با مخلین نظم و امنیت برخورد می کند و متناسب با شاخصهای موجود یک امنیت قابل قبول در جامعه ارائه می دهد . ولی مراجعه به افکار عمومی این واقعیت را نشان می دهد که احساس امنیت به اندازه امنیت عینی وجود ندارد.

در این تحقیق که به روش پیمایشی صورت گرفته ( و در حقیقت پیمایش دوم آن است) سعی گردیده بعد اجتماعی و ذهنی امنیت در سطح فردی مورد ارزیابی قرار گیرد. ابزار گردآوری اطلاعات در این بررسی پرسشنامه بوده که در برگیرنده سؤالاتی جهت سنجش محورهای مورد نظر بوده است.نتایج حاصله از مرحله گردآوری داده ها بوسیله نرم افزار spss مورد پردازش قرار گرفته است.جامعه آماری این طرح شامل کلیه شهروندان بالای 15 سال ساکن در مراکز استانها بوده است. حجم نمونه آن نیز 8372 نفر می باشد که به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای در اسفند ماه 84 انجام گرفته است.
...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه

مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه - مرجع فایل آنلاین fileonline.cero.ir/product-330416-مقاله-اهمیت-امنیت-شغلی-در-جامعه.aspx‎Cachedمقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه. امروزه نقش و اهمیت امنیت در پیشرفت هرجامعه ای تا بدان حد است که آن را بستر هر گونه توسعه ای می دانند. خصوصا در جوامع در حال توسعه که ... فروش دانلودی مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه - کمیاب دانلود kmyabdlcnt.ir/post.php?id=7157‎Cached1 نوامبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه)شما را در رسیدن به ... کاملترین فایل مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper12262.html‎Cached1 نوامبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه وارد شده اید.برای مشاهده ... خرید و دانلود مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/4595‎Cached26 ا کتبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه ببرید. مقاله اهمیت امنیت شغلی ... دانلود مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه - خرید آنلاین و دریافت 4d4dow.barfindl.ir/‎Cachedدانلود مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه - خرید آنلاین و دریافت. دریافت فایل مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه - پرداخت و دانلود آنی - تی ... tmaghalec.ir/?p=8086‎Cached28 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه وارد شده اید.برای مشاهده ... مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه — زیگما وب www.zigmawb.online/?p=15542‎Cached28 آگوست 2016 ... برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید. مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه ... فروش دانلودی مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه novinrasamt.meeblog.ir/post/570‎Cachedمحقق گرامی،شما با جستجوی مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می ... خرید فایل( مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه) 9v5bqf.nikansefile.ir/‎Cachedما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه || روی دکمه ادامه مطلب کلیک ... دریافت فایل مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه – پرداخت و دانلود آنی ... harirdlc.ir/article/8204‎Cached13 ا کتبر 2016 ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید اینک شما با جستجوی ((مقاله اهمیت امنیت شغلی در جامعه)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله ...