خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

روانی و اجتماعی

مقدمه

دوره بلوغ سرشار از تنش‌های عاطفی و روانی است. نوجوان که در حال جدا شدن از وابستگی‌های دوره کودکی و ورود به دوره بزرگسالی است با تضادها و کشمکش‌های گوناگون روانی روبرو خواهد شد. آگاهی از این تغییرات سبب می‌شود تا نوجوان با هوشیاری به تحریکات محیطی پاسخ دهد و دگرگونی‌های درونی خود را کنترل نماید به‌گونه‌ای که قادر باشد در شرایط مناسبی از نظر سلامت و استحکام روانی با مشکلات کمتری دوره نوجوانی را پشت‌سر بگذارد و بحران‌های روانی آینده را نیز کنترل بکند.

مهمترین تغییرات روانی دوران بلوغ

الف- رشد ذهنی و عقلی

از سن 12- 15 سالگی فکر منطقی، عینی و قدرت استدلال و نتیجه‌گیری در نوجوان شکل می‌گیرد.

ب – رشد هیجانی و عاطفی:

احساسات و عواطف متعدد قوی و غیرقابل پیش‌بینی در نوجوان وجود دارد که گاه در تضاد با یکدیگرند و سبب نوسانات واضح خلقی و رفتاری زیر می‌شود:

1-اضطراب : به دلایل پیدایش علائم بلوغ، ترس از شکست در تحصیل، ترس از بروز بیماری، ترس از تنها شدن و از دست دادن دوستان.

2-خشم : ناسازگاری و پرخاشگری در نوجوان به دلائل زیر ممکن است ایجاد شود. برخورد با موانع و مشکلات، اختلال در قضاوت های تجربه شده نوجوان، مواجه شدن با سلب آزادی، محرومیت، سرزنش مکرر، تبعیض در محیط خانه و مدرسه، انتقاد و دخالت والدین.

3-افسردگی : به دلیل شکست در رسیدن به اهداف تحصیلی، عدم مقبولیت اجتماعی، وجود خلاء روانی، کاهش علائق درسی، احساس بی ارزشی و پوچی.



خرید فایل



لینک منبع :روانی و اجتماعی

میگنا - تصویر / نظریه رشد روانی-اجتماعی اریکسون www.migna.ir/vdccmoqs.2bqex8laa2.html‎Cached Similarنظریه رشد روانی-اجتماعی اریکسون یکی از معروف‌ترین نظریه‌های شخصیت در روان‌شناسی است. مراحل رشد روانی-اجتماعی انسان | دکتر محمد والی پور - متخصص ... www.drvalipour.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=2503‎Cached Similarمراحل رشد روانی-اجتماعی انسان. گاهی اوقات درک این که مردم چگونه رشد یافتهاند و چرا اینگونه عمل میکنند، دشوار و پیچیده است. نظریههای رشد، چهارچوب مفیدی را برای ... نظریه روانی اجتماعی اریکسون - پویا rezaeypoya.blogsky.com/1387/11/22/post-53/‎Cached Similarنظریه روانی اجتماعی اریکسون - پویا - موضوع:فرهنگی؛ادبی؛اجتماعی؛طنزوآموزشی (به زبانی عمومی وبرای استفاده همه قشرها) - پویا. جدول مراحل رشد روانی - اجتماعی - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/content/129371/جدول-مراحل-رشد-روانی-اجتماعی/‎Cached Similarاریک اریکسون، روانکاو، یک نظام هشت‌مرحله‌ای برای توصیف رشد در طول زندگی پیشنهاد کرده، و آن را مراحل روانی - اجتماعی (psychosocial stages) نامیده است، چون معتقد ... وبلاگ کلاس روان شناسی تربیتی - نظریه رشد روانی-اجتماعی اریکسون edu-psy.blogfa.com/post-30.aspx‎Cached Similarنظریه اریکسون برخلاف نظریه مراحل روانی-جنسی فروید، به تشریح تاثیر تجربه اجتماعی در تمام طول عمر می‌پردازد. برخلاف پیاژه که بر رشد شناختی تأکید دارد ... بهار نیوز - تبعات روانی و اجتماعی فیش‌های نجومی baharnews.ir/article/109778/‎Cached21 ژوئن 2016 ... مرتضی آژند. گروه مقالات: درباره پرداخت‌های نجومی و فیش چند صد میلیونی به مدیر عامل فلان بانک یا پرده برداری از پرداخت فیش‌های میلیاردی و نیم ... نقش عوامل روانی و اجتماعی در پیش‌بینی نگرش به روابط خارج از ... jwsps.alzahra.ac.ir/article_2154.html‎Cachedپژوهش حاضر با هدف بررسی نقش عوامل روانی و اجتماعی در پیش‌بینی نگرش به روابط خارج از چهارچوب زناشویی در زنان متأهل شهر کرمانشاه انجام شد. برای اجرای این پژوهش ... مداخلات روانی ، اجتماعی درحوادث و بلایا : سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=23035‎Cached Similar7 ژوئن 2010 ... بنابراین آگاهی از مسائل بهداشت روانی حادثه دیدگان ( بمنظور حمایتهای روانی ، اجتماعی ) متعاقب بلا یا جهت مداخله و برخورد بهنگام یکی از اولویتهای مهم ... شصت و هفت مشاور روانی- اجتماعی دیگر، بعد از فراغت به سیستم صحی ... moph.gov.af/fa/news/31914‎Cached24 آوریل 2014 ... شصت و هفت تن از مشاوران روانی- اجتماعی امروز بعد از ختم دوره آموزشی یک ساله، اسناد فراغت شانرا بدست آورده و جهت عرضه خدمات مشاوره روانی- اجتماعی ... خبرگزاری تسنیم - سلامت روانی و اجتماعی دختران دبیرستانی محک زده شد https://www.tasnimnews.com/.../سلامت-روانی-و-اجتماعی-دختران-دبیرستانی-محک-زده-شد‎Cached19 نوامبر 2016 ... مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به سنجش سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه گفت: براساس نتایج این طرح ...