خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان

تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان

چشم چرانی متاسفانه یکی از بیماری ها و عادت های ناپسندی است که برخی از افراد جامعه به دلایل مختلف بدان دچار می شوند. به منظور مبارزه با این عادت ناپسند, اولا لازم است نسبت به مفهوم, آثار و عواقب و زمینه های بروز آن آگاهی بدست آورد و سپس از راهکارهای عملی برای کنترل آن سود جست. در نوشته زیر تقریبا تمامی آنچه شما در زمینه کنترل چشم و درمان چشم چرانی بدان نیاز دارید, آمده است که امید واریم مفید باشد.

معنای چشم چرانی: چشم چرانی در مقابل غض بصر و چشم پوشی, به معنای نگاه خیره و شهوت آلود به نامحرم است که با انگیزه لذت طلبی جنسی انجام می شود. ما در روابط اجتماعی خود با دیگران چه جنس مخالف یا موافق به طور طبیعی با آنها ارتباط حضوری و کلامی داریم و به آنها نگاه می کنیم, نگاهی که به هیچ وجه در آن بحث تحریک شهوت و لذت جنسی مطرح نیست, این نگاه ها داخل در مقوله چشم چرانی نیستند, ولی نگاه های ادامه داری که با انگیزه لذت جنسی انجام می شود و به تحریک شدن غریزه و میل جنسی می انجامد, تحت عنوان چشم چرانی تعریف می شود.

در قرآن آمده است : «قل للمومنین یغضوا من ابصارهم » به مومنین بگو چشم های خویش را بپوشانند. یغضوا از ماده "غض" به معنی نگاه و صوت کوتاه می باشد و نقطه مقابل آن خیره نگاه کردن و صدا را بلند کردن است . منظور این است که انسان به هنگام نگاه کردن معمولاً منطقه وسیعی را زیر نظر می گیرد ؛ هر گاه نامحرمی در حوزه دید قرار گرفت ، چشم را چنان فرو گیرد که آن نامحرم از منطقه دید مستقیم و عمیق او خارج شود, یعنی به او نگاه خیره نکند اما راه و چاه خود را نیز ببیند. درحدیثی که ویژگی های رسول گرامی اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ را توصیف می کند چنین آمده است : « و اذا فرح غض طرفه » وقتی که خوشحال می شد چشمانش را به صورت نیمه بسته در می آورد . مرحوم مجلسی این جمله را در بحارالانوار چنین تفسیر کرده است: پلک چشم را می شکست و سر را پایین می انداخت و چشمها را نمی گشود, چنین می کرد تا از سبکسری و سرمستی به دور باشد . پس غض بصر یعنی کم کردن نگاه و خیره نشدن.

چشم پوشی, وظیفه شرعی یک مسلمان: قرآن کریم قض بصر و چشم پوشی از نگاه به نامحرم را وظیفه مسلمانان اعلام کرده و به زن و مرد توصیه کرده است که مواظب چشمان خود باشند. قرآن کریم می فرماید: به مؤمنان بگو چشمان خود را فرو بندند و دامن خود را حفظ کنند، این برای آنها پاکیزه تر است و خدا به آنچه می کنند، آگاه است.

...

بیماری چشم چرانی :

« قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم ان الله خبیر بما یصنعون »1

( ای رسول ) مردان مؤمن را بگو چشمها را از نگاه ناروا بپوشند و زنان نیز فروج و اندامشان را ( از عمل زشت ) محفوظ دارند که این بر پاکیزگی ( جسم و جان ) شما اصلح است و البته خدا به هر چه می کنید آگاه است .

از نظر روانشناسان همان طوری که بیماری سادیسم نقطه مقابل بیماری مازوشیسم است، شهوت و بیماری چشم چرانی نیز نقطه مقابل بیماری خودنمایی است . خودنما فردی است که خود را در معرض دید دیگران قرار می دهد و چشم چران کسی است که ازتماشا ونگاه به دیگران لذت می برد. خودنمایی چون (آزار دوستی) حالت منفی دارد و درزنها به نسبت بیشتری دیده می شود . در حالی که بیماری چشم چرانی مانند سادیسم حالتی برعکس دارد و از این رو این انحراف در مردها بیشتر رایج است .

بعضی پسیکانالیستها مانند ویلهم اشتگل محرومیت های جنسی را عامل این بیماری دانسته و می گویند : محرومیتهای جنسی باعث می شود که (لی یبدو) در اعصاب چشم متمرکز شود، با این تمرکز،بستگی عصب چشم با اعصاب جنسی توسعه یافته وشخص از چشم چرانی لذت می برد. با دیدن اندام جنس مخالف تحریک می شود. 2



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان

آثار چشم چرانی و راهکارهای درمان www.maarefquran.org/index.php/page,viewArticle/LinkID,5416‎Cachedچشم چرانی متاسفانه یکی از بیماری ها و عادت های ناپسندی است که برخی از افراد جامعه به دلایل مختلف بدان دچار می شوند. به منظور مبارزه با این عادت ناپسند, اولا لازم است ... چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان - مقالات - مطالب سایت - erfanabad.org www.erfanabad.org/fa/modules/news/article.php?storyid=621‎Cached9 ژوئن 2012 ... چشم چرانی متاسفانه یکی از بیماری ها و عادت های ناپسندی است که برخی از افراد جامعه به دلایل مختلف بدان دچار می شوند. به منظور مبارزه با این عادت ... تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان 5wzox.nikandlc.ir/‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید کاملترین فایل تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=3110‎Cached8 نوامبر 2016 ... با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه ... کاملترین فایل تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان a0aene.nikansefile.ir/‎Cachedکاملترین فایل تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان. تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان tubasct.blogroom.ir/post/750‎Cached3 روز پیش ... کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید اینک شما با جستجوی ((تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی ... تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان gilblog7.rozblog.com/.../تحقیق-چشم-چرانی-آثار-و-راهکارهای-درمان.html‎Cached7 آگوست 2016 ... تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان 1 . آثار چشم چرانی و راهکارهای درمان چشم چرانی متاسفانه یکی از بیماری ها و عادت های ناپسندی است که برخی از ... تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان - صفحه ی نخست alvndostvar.madblog.ir/post/691‎Cachedبه صفحه دانلود فایل(تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{تحقیق چشم چرانی، آثار و ... برترین پکیج تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان - دانلود فایل golbargonasim.ruzfa.ir/post/31‎Cachedبه صفحه دانلود فایل(تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{تحقیق چشم چرانی، آثار و ... تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان 4nverm.prodownload.site/ سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| تحقیق چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید