خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقالةآشنایی با حقوق شهروندی

مقالةآشنایی با حقوق شهروندی

فهرست:

مفهوم شهروندی

مفهوم شهروند

شهر و کلان شهر

حقوق شهروندی

شهروندی و جامعه مدنی

نظریات کلاسیک

تئوری‌های تقویت کننده مفهوم حقوق شهروندی

==========================

بخشهایی از متن:

مفهوم شهروندی

شهروندی ایده‌ای است که در اروپای غربی زاده شده و در قرن شانزدهم همزمان با فراگیر شدنش انتشار یافته است این موضوع یکی از فرایندهای جامعه مدرن است و در عرف جامعه‌شناسی دارای مرزهای تعریفی خاصی است که عموما برخاسته از نگرش عقلانی نسبت به قانون و حقوق افراد، در جامعه است. شهروندی از جمله مفهوم‌هایی است که در هر محیطی عمل می‌‌کند اما به شرطی که امکاناتی که همراه شده و به آن تشخیص و وجود بخشیده است برای آن محیط تعریف شود. شهروندی را می‌توان از دو دیدگاه یا دو برداشت متفاوت مورد بررسی قرار داد که یکی ویژه بینش‌های اصالت فردی در جامعه‌های مدنی است و دیگری بیشتر به جامعه‌هایی تعلق دارد که به نوعی دارای بینش‌های جمع‌گرایانه هستند.

مفهوم شهروندی به عنوان منزلت اجتماعی در نگرش به جامعه مدنی تلقی می‌شودکه به موجب آن، شرایط برخورداری فرد را از حقوق وقدرت فراهم می‌کند (بر اساس و پیمان حقوق مدنی و سیاسی و میثاق حقوق اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی مندرج در اسناد بین‌المللی حقوق بشر) و این حقوق عبارتند از:

1- حقوق مدنی، شامل آزادی بیان و برابری در مقابل قانون

2- حقوق سیاسی، شامل حق رای دادن و ایجاد تشکل سیاسی و صنفی

3- حقوق اقتصادی، در برگیرنده رفاه اقتصادی و تامین اجتماعی است که برای نخستین بار در 1949 بوسیله «مارشال» در لندن طی رساله‌ای به عنوان شهروندی و طبقه اجتماعی تبیین گردیده است.

...

حقوق شهروندی

فصل سوم قانون اساسی از حقوق ملت نام برده است و اصل دیگری از قانون اساسی که به مسائلی چون تشکیل شوراها (فصل هفتم) حق حاکمیت ملت (فصل پنجم) انتخابات (فصل ششم) و برخی از مسائل دیگر می‌پردازد همگی مبتنی بر مشارکت مردم است و در واقع با نگاهی به قانون اساسی ایران معلوم می‌شود که حق مشارکت از اهم مصادیق حقوق شهروندی در قانون اساسی ایران بوده است.

مفهوم شهروند (Citizen ship) در شناخت ابعاد موضوع یک رکن است یعنی در مورد حقوق افرادی تعریف ارائه می‌شود که اتباع و شهروند یک کشور معین محسوب می‌شوند بنابراین شهروند به هر فرد مقیم یک کشور اطلاق نمی‌شود. دوم این که وقتی از حقوق صحبت می‌شود منظور فقط حقوق اساسی بشر نیست بلکه جزئی از این حقوق در عرصه‌های مختلف زندگی را در برمی‌گیرد.



خرید فایل



لینک منبع :مقالةآشنایی با حقوق شهروندی

فروش فایل مقالةآشنایی با حقوق شهروندی navidebarant.meeblog.ir/post/1872‎Cachedسلام.به وبسایت ما خوش آمدید. هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقالةآشنایی با حقوق شهروندی_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقالةآشنایی با حقوق شهروندی ببرید مقالةآشنایی با حقوق شهروندی - اطلاعات عمومی - لاین بلاگ sevmali.lineblog.ir/post/85 14 آگوست 2016 ... مقالةآشنایی با حقوق شهروندی. فهرست: مفهوم شهروندی. مفهوم شهروند. شهر و کلان شهر. حقوق شهروندی. شهروندی و جامعه مدنی. نظریات کلاسیک. تئوری‌های ... فروش فایل مقالةآشنایی با حقوق شهروندی | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/2913‎Cached25 ا کتبر 2016 ... با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقالةآشنایی با حقوق شهروندی وارد شده اید.برای مشاهده ... فروش دانلودی مقالةآشنایی با حقوق شهروندی : جلوه مهتاب - پارسین بلاگ jelvemahtd.parsinblog.com/post/425‎Cached20 ا کتبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| مقالةآشنایی با حقوق شهروندی || روی دکمه ادامه مطلب ... خرید فایل( مقالةآشنایی با حقوق شهروندی) – حریر دانلود harirdlc.ir/article/20642‎Cached22 ا کتبر 2016 ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد اینک شما با جستجوی ((مقالةآشنایی با حقوق شهروندی)) ... فروش فایل مقالةآشنایی با حقوق شهروندی 9y6rt8.barfindl.ir/‎Cachedاینک شما با جستجوی ((مقالةآشنایی با حقوق شهروندی)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقالةآشنایی با حقوق شهروندی- شده اید. توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این ... مقاله آشنایی با حقوق شهروندی shopirani.ir/product/41410/مقاله-آشنایی-با-حقوق-شهروندی‎Cachedتحقیق آشنایی با حقوق شهروندی شهروندی ایده‌ای است که در اروپای غربی زاده شده و در قرن شانزدهم همزمان با فراگیر شدنش انتشار یافته است این موضوع یکی از فرایندهای ... دانلود (مقالةآشنایی با حقوق شهروندی) – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper2249.html‎Cached27 سپتامبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقالةآشنایی با حقوق شهروندی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ... دانلود مقاله آشنایی با حقوق شهروندی - مقالات دانشگاهی article.university/دانلود-مقاله-آشنایی-با-حقوق-شهروندی/ آشنایی با حقوق شهروندی فهرست مطالب مفهوم شهروندی مفهوم شهروند شهر و کلان شهر حقوق شهروندی شهروندی و جامعه مدنی نظریات کلاسیک تئوری‌های تقویت کننده مفهوم ... دانلود فایل ( مقالةآشنایی با حقوق شهروندی) – دانلودکده www.odanlod.site/دانلود-فایل-مقالةآشنایی-با-حقوق-شهرون/‎Cached15 سپتامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقالةآشنایی با حقوق شهروندی وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید. مقالةآشنایی ...